فاطمی امین: تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی پیگیری می‌شود

کد خبر: 1159031

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح‌های نیمه تمام صنعتی با جدیت پیگیری می‌شود و در این زمینه از ظرفیت های قبلی ایجاد شده برای شتاب بخشی به این نوع طرح‌ها استفاده خواهد شد.

فاطمی امین: تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی پیگیری می‌شود

سیدرضا فاطمی امین روز جمعه در آیین کلنگ زنی پنج طرح صنعتی شیروان اظهار داشت: آمایش صنعت و معدن و آماده سازی زیرساخت های سرمایه گذاری در مناطق مختلف کشور از یکسال گذشته آغاز شده است.

وی گفت: در برخی از شهرها بیش از حد واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری شکل گرفته که مشکلاتی ایجاد کرده و باعث به هم خوردن ترکیب جمعیتی و در نتیجه مشکلات اجتماعی برای خدمات دهی شده است.

وی با اشاره به عملیات اجرایی فاز نخست بزرگترین مجموعه صنعتی فروآلیاژ شمال شرق کشور در شیروان خاطرنشان کرد: این طرح آغازی برای صنعتی شدن دوباره این شهرستان خراسان شمالی است و با سرعت بیشتری ادامه می یابد.

فاطمی امین گفت: اجرای فاز نخست آن در ۲ سال  پیش بینی شده است که با بهره برداری از آن اشتغالزایی خوبی در منطقه ایجاد خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی هم در این آیین گفت: با کمک مسئولان امروز شاهد راه اندازی چرخه برخی از واحدهای تولیدی هستیم.

محمدرضا حسین نژاد خواستار تکمیل زیرساخت های شهرک صنعتی و ایجاد پست برق در این شهرک شد و اظهار داشت: اکثر صنایع با طرح توجیهی و اقتصادی که داشتند در شرایط عادی نتوانستند ادامه فعالیت دهند و اکنون با مشکلات ارزی مواجه هستند که منجر به کم شدن فعالیت و تعطیلی آنها شده که باید ریشه یابی شود تا مشکلات تولید کننده حل و مجدد راه اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: امید است با کمک های خوب مسئولان شاهد رشد و توسعه و تحویل عظیمی در صنعت شهرستان شیروان باشیم.

نایب رییس کمیسیون اول صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: شیروان در دهه انقلاب با دارا بودن کارخانه قند و الیاف دومین شهر بزرگ صنعتی در خراسان بود.

علی جدی اظهار داشت: اینک کارخانه الیاف تعطیل شده و ظرفیت کارخانه قند به دلیل نبود چغندرقند کافی کاهش یافته که آمار بیکاری این شهرستان در استان بالا است و چهارمین شهر صنعتی خراسان شمالی است.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت های شهرک صنعتی شهرستان با ۵۰ واحد ضعیف است و هنوز پست برق در این شهرک وجود ندارد و به همین علت نیاز است تا دولت نگاه ویژه ای داشته باشد.

امام جمعه شیروان نیز گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر اشتغال، تولید و رفع موانع تولید است و استقلال و آزادی کشور منوط به اقتصاد و فرهنگ قوی است.

حجت الاسلام حسین تکمیلی اظهار کرد: برخی مواقع موانعی که بانک ها ایجاد می کنند مانع تولید می شود و ضرر آن بیشتر است، موانع داخلی باید از بین برود و پس از راه اندازی واحدهای تولیدی آن تولید و اشتغال و امیدی که در خانواده ایجاد شده نباید با تعطیلی بذر ناامیدی ایجاد شود.

وی با اشاره به اقدام خوب دولت در تسریع پروژه های نیمه تمام خاطرنشان کرد: باید پی گیری های جدی پس از آن صورت گیرد و این گلنگ زنی ها به تحول و تغییر خوبی در شهرستان ایجاد شود و منجر به کسبب و کار، اشتغال و رونق شود.

منبع: ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد