قالیباف: باید خدمت‌هایی که به مردم ارائه می‌کنیم با دیگر کشورها رقابت‌پذیر باشد

کد خبر: 1152688

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در سومین اجلاس بین‌المللی فعالان مهدویت: این انقلاب اسلامی بود که امروز باعث حیات مجدد اسلام در این عصر شد و باعث عزت و افتخار مسلمین در این مقطع از زمان شده است.

قالیباف:  باید خدمت‌هایی که به مردم ارائه می‌کنیم با دیگر کشورها رقابت‌پذیر باشد

سرویس سیاسی فردا: محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در سومین اجلاس بین‌المللی فعالان مهدویت: این انقلاب اسلامی بود که امروز باعث حیات مجدد اسلام در این عصر شد و باعث عزت و افتخار مسلمین در این مقطع از زمان شده است.

انقلاب اسلامی؛ حیات دوبارۀ اسلام در عصر جدید

امام عزیز و انقلاب اسلامی، به تعبیر رهبر معظم انقلاب، آغازگر عصر جدید عالم هستند. بنابراین حرکت در این مسیر باید به گونه‌ای باشد که روح جدید انقلاب به‌درستی فهم شود و این را در نظر داشته باشیم که در چه زمانی و چه محیط استراتژیکی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

فرهنگ مهدویت فرهنگی امیدآفرین و ترسیم‌کنندۀ آینده‌ای روشن برای بشریت است

قالیباف

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در سومین اجلاس بین‌المللی فعالان مهدویت:

وقتی حرف از مهدویت است، صحبت از عدالت، اخلاق و همه خوبی‌ها و ترسیم یک آیندۀ روشن برای بشریت است و مهدویت در حقیقت بحث خواسته‌های الهی و انسانی است.

فرهنگ مهدویت فرهنگی امیدآفرین و نشاط‌آفرین برای همۀ انسان‌هاست و در فطرت همه وجود دارد، ضمن اینکه بحث مهدویت پیرامون خلافت الهی در زمین و وجود حضرت حجت و حجت الهی بر زمین و عالم است و این واقعیتی انکارناپذیر و جزء حقایق نظام آفرینش است و تنها موضوعی شرعی، دینی، اجتماعی و اداره اجتماع نیست، بلکه بحث از یک انسان کامل است که در بین ما وجود دارد و واسطه فیض الهی بین این عالم و عالم بالاست.

حرکت در مسیر ترویج فرهنگ مهدویت توفیقی است که هر کسی بتواند در این زمینه کوچک‌ترین حرکتی انجام دهد از جانب خداوند برای وی روزی محسوب می‌شود؛ بنابراین باید از خدا بخواهیم که توفیق این خدمت و حرکت را بیابیم و جزء منتظران واقعی امام زمان (عج) محسوب شویم.

 ارزش کانونی در حکمرانی نو «کارآمدی» است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در سومین اجلاس بین‌المللی فعالان مهدویت:

 با وجود مشکلاتی که هست، به‌عنوان کسی که در ۴ دهۀ گذشته در بخش‌های مختلف حضور داشته‌ام و خدمتگزار مردم بوده‌ام، می‌گویم که امکانات مادی و نیروی انسانی ما فرصت‌های بزرگی برای حرکت و حل مشکلات است و اکنون و بهترین فرصت در اختیار ماست که با هماهنگی در سه قوه و مجموعه نخبگانی کشور به‌سمت حل مشکلات حرکت کنیم.

در شرایط فعلی کشور برای پیشرفت و استفاده از ظرفیت‌های مادی و منابع انسانی نیازمند هماهنگی بین قوا و مجموعه نخبگان هستیم. باید در این خصوص به دو نکته مهم توجه کنیم؛ یکی حفظ نگاه امیدوارانه به آینده است و دیگر اینکه ارزش کانونی در حکمرانی نو کارآمدی است. حرف بس است، با حرف کسی را نمی‌توان قانع کرد، باید با عمل در هر مسئولیتی پاسخگو باشیم و کمر همت ببندیم و در این مسیر حرکت کنیم.

 باید خدمت‌هایی که به مردم ارائه می‌کنیم با دیگر کشورها رقابت‌پذیر باشد

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در سومین اجلاس بین‌المللی فعالان مهدویت:

امروز مطالبۀ عقلانی و منطقی مردم از مسئولان این است که خدماتی که دریافت می‌کنند قابل‌مقایسه با سایر کشورها باشد. ما به‌عنوان مسئولان کشور مکلف هستیم که خدمات عمومی که به مردممان ارائه می‌کنیم قابل رقابت با سایر کشورها باشد.

شرایط امروز ما قابل مقایسه با گذشته و قبل انقلاب نیست، همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز تأکید فرمودند اتفاقات بزرگی افتاده است، اما باید بپذیریم که اشکالاتی نیز داریم و لازم است مطالبات عمومی جامعه که عقلانی و منطقی است را محقق سازیم.

ما به‌عنوان کسانی که مسئولیت داریم، مکلفیم خدمات عمومی قابل‌رقابت با کشورهای دنیا را در جهت جلب رضایت عمومی ایجاد کنیم و اگر انقلابی، مهدوی، منتظر واقعی و صالح مصلح هستیم، در این مسیر حرکت کنیم.

 جهاد تصمیم؛ لازمۀ اساسی تحقق حکمرانی نو

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در سومین اجلاس بین‌المللی فعالان مهدویت:

برای ساختن دولت اسلامی باید ۳ گام مهم برداریم. اولین گام در عرصۀ خدمات عمومی مشترک است که موردنیاز همۀ جوامع است و این خدمات باید هم توسط خود مردم تولید شود و هم این که با بقیه کشورها قابل رقابت باشد.

گام دوم این است که دولت اسلامی یک نقطۀ متمایز با سایر دولت‌ها دارد و باید این قابلیت را داشته باشیم که سلطه‌پذیر نباشیم، در عین اینکه سلطه‌گری نکنیم.

گام سوم هم این است که وجوه و امتیاز دولت اسلامی باید به‌گونه‌ای باشد که وقتی بقیه به دولت اسلامی نگاه می‌کنند، ترجیح دهند این دولت را الگوی خود قرار دهند.

برای تحقق این سه گام ما نیازمند حکمرانی نو هستیم. در گام دوم انقلاب باید یک بازنگری در حکمرانی انجام دهیم، در حکمرانی نو به اندیشه ورزی برای «تولید فکر» نیاز داریم. در حکمرانی نو همچنین به اراده و حرکت نیاز داریم، پس نیازمند «جهاد تصمیم» هستیم و نمی‌شود برای هر تصمیمی پس از بررسی‌های لازم، در تصمیم‌گیری تردید کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها