نشست غیرعلنی مجلس درباره گرانی های اخیر/

فروش ۹۰۰ هزار تومانی آرد یارانه‌ای لب مرزها/ وزیر کشاورزی: یارانه‌ها از روی کالاها به افراد منتقل می‌شود/خاندوزی: طرح هوشمندسازی یارانه نان اجرا می شود

کد خبر: 1145403

جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی گرانی‌های اخیر تشکیل شد.

فروش ۹۰۰ هزار تومانی آرد یارانه‌ای لب مرزها/ وزیر کشاورزی: یارانه‌ها از روی کالاها به افراد منتقل می‌شود/خاندوزی: طرح هوشمندسازی یارانه نان اجرا می شود

از دقایقی پیش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه غیرعلنی به بررسی گرانی‌های اخیر می‌پردازند.

این جلسه با حضور مسئولان مربوطه از جمله وزیر کشاورزی تشکیل شده است./ منبع: ایسنا

 فروش ۹۰۰ هزار تومانی آرد یارانه‌ای لب مرزها

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به نشست غیرعلنی صبح امروز خانه ملت با حضور وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی گفت: نمایندگان مجلس تاکید کردند که دولت باید پیش از اجرای تصمیمات اقتصادی با مردم صحبت کند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره مباحثی که در نشست غیرعلنی صبح امروز (یکشنبه 18 اردیبهشت) مجلس مطرح شد، گفت: موضوع این نشست با توجه به آزادسازی قیمت آرد صنعتی از سوی دولت، به این مسئله اختصاص پیدا کرد و نمایندگان سوالاتی را از وزرای جهاد کشاورزی و اقتصاد که در جلسه حضور داشتند، مطرح کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه سوالات نمایندگان از آقایان خاندوزی و ساداتی‌نژاد به طول انجامید، مقرر شد که جلسه به شکل علنی ادامه پیدا کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: دلایلی که دولت برای آزادسازی نرخ آرد صنعتی عنوان می‌کند شامل افزایش قیمت جهانی کالاهای اساسی، خشکسالی‌، جنگ روسیه و اوکراین و به تبع آن مشکلات در تامین و واردات کالاهای اساسی است،  به طوری که در شرایطی که نیاز کشور 12 میلیون تن گندم است در حال حاضر 4 میلیون تن گندم بیشتر خریداری نشده است.

سلیمی گفت:‌بحث قاچاق نیز مسئله دیگری بود که از سوی وزرای دولت مورد تاکید قرار گرفت و عنوان شد که یک کیسه آردی که با قیمت یارانه‌ای حدود 38 هزار تومان است، لب مرزها با قیمت 900 هزار تومان  خرید و فروش می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مجلس با شدت و جدیت نگران معیشت مردم است، عنوان کرد: نمایندگان مجلس تاکید کردند که دولت باید پیش از اجرای تصمیمات اقتصادی با مردم صحبت کند. همچنین نمایندگان  معتقد هستند که قانون مصوب مجلس مبنی بر این که یا ارز 4200 تومانی حفظ شود یا اینکه برای جبران حذف این ارز قیمت کالاهای اساسی نباید از قیمت شهریور 1400 افزایش پیدا نکند، کاملا روشن و شفاف به دولت بیان شد است.

سلیمی گفت:‌ همچنین مسئله دیگری که مورد تاکید نمایندگان قرار گرفت این بود که دولت باید به شکل واضح اعلام کند که فرمانده میدان از میان  رئیس‌جمهور، معاون اول و وزرای اقتصاد یا جهاد کشاورزی چه کسی است؟/ منبع: تسنیم

یارانه‌ها از روی کالاها به افراد منتقل می‌شود

«ساداتی‌نژاد» در نشست علنی مجلس: یارانه‌ها حذف نمی‌شود و از روی کالاها به افراد منتقل می‌شود.

با اجرای هدفمندی یارانه‌ها، دهک‌های پایین جامعه بیشتر از یارانه‌ها بهره‌مند خواهند شد.

افزایش قیمتی برای خریدن نان وجود نخواهد داشت.

خاندوزی: طرح هوشمندسازی یارانه نان برای نخستین بار اجرا می شود

وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس: ما مجبور بودیم همانند دیگر کشورها در مساله غلات تدابیر ویژه ای داشته باشیم.

اگر دولت های گذشته بستر را فراهم می کردند ما امروز می توانستیم بدون سیاست قیمتی هم مانع قاچاق کالاهای اساسی شده و کنترل نظارتی داشته باشیم.

قیمت نان برای مصرف کنندگان متعارف و عادی هیچ تفاوتی نخواهد کرد.

برنامه پیشنهادی جداگانه‌ای به عنوان طرح هوشمندسازی یارانه نان به دولت ارائه کردیم.

در این برنامه به تفکیک کد ملی، مناطق جغرافیایی و گروه‌های هدف، سیاست‌گذاری کرده‌ایم.

امکان رصد صفر تا صد زنجیره در برنامه پیشنهادی وزارت اقتصاد وجود دارد.

آخرین وضعیت مواد غذایی در کشور

وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی با حضور در جلسه غیرعلنی امروز مجلس گزارشی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در مورد آخرین وضعیت مواد غذایی در کشور به نمایندگان ارائه کردند.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی با حضور در جلسه غیرعلنی امروز مجلس گزارشی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در مورد آخرین وضعیت مواد غذایی در کشور به نمایندگان ارائه کردند.

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ضمن اعلام این خبر افزود: در این جلسه وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد که قیمت مواد غذایی در شرایط فعلی بین 35 تا 85 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: با توجه به افزایش چشمگیر مواد غذایی و سهمیه‌بندی آن ما تصمیم گرفتیم تا از طریق سنسورهای هوشمند در حوزه مصرف مواد غذایی جلوی قاچاق و رانت در این حوزه را‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیریم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین در این جلسه وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد که هدف ما اصلاح در روند منابع مالی یارانه‌ها و جلوگیری از رانت در این حوزه است و به هیچ وجه به دنبال فشار بر مردم و افزایش قیمت‌ها نیستیم.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: نکته‌ای که مدنظر ما نمایندگان است این است که دولت آقای رئیسی باید با تبیین این مسائل مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌ در جریان تغییرات و اصلاحات در دست اقدام قرار دهد.

وی افزود: اینکه دولت می‌خواهد یارانه نان را‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار نانوایان قرار دهد، روند پیچیده و دشواری دارد و نگرانی ما نمایندگان از این است که دولت نتواند این طرح را‌‌‌‌‌‌‌‌ به خوبی اجرا کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بحث تولیدکنندگان در بخش خصوصی نیز این مسأله اتفاق افتاد و دولت نتوانست مطالبات نیروگاه‌های بخش خصوصی را‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت کند و آنها نیز در پرداخت بدهی‌های فاز خود با مشکل مواجه شدند و ما نگران هستیم این مسأله در تغییر و اصلاح در پرداخت یارانه نان اتفاق بیفتد و دولت نتواند طبق پیش‌بینی‌هایی که داشته یارانه را به نانوایان پرداخت کند./ منبع: فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد