قشقاوی: توافقات موسوم به صلح ابراهیم نیز نمی‌توانند منجر به فراموشی بحث فلسطین شوند

کد خبر: 1143654

حسن قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در آستانه روز جهانی قدس در جمع دانشجویان علوم سیاسی دانشگاه «کمپلوتنسه» مادرید به تبیین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف از جمله در موضوع بین‌المللی فلسطین پرداخت.

قشقاوی: توافقات موسوم به صلح ابراهیم نیز نمی‌توانند منجر به فراموشی بحث فلسطین شوند

 در این سخنرانی که در جمع دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی این دانشگاه اسپانیایی صورت گرفت، قشقاوی به تبیین طرح چهار ماده‌ای پیشنهادی ایران برای حل مسئله فلسطین پرداخت و گفت: برابر این طرح پیشنهادی که در دبیرخانه سازمان ملل متحد نیز به ثبت رسیده، اساس کار برای حل مسئله فلسطین، بازگشت آوارگان و بومیان فلسطینی اعم از مسیحی، یهودی و مسلمان به سرزمین مادری و برگزاری رفراندوم برای تعیین سرنوشت آینده این سرزمین است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا تاکید کرد: استاندارد دوگانه و برخورد گزینشی غرب در حمایت بی چون و چرا از مواضع اشغالگران صهیونیست، اصلی‌ترین موضوعی است که افکار عمومی جهان اسلام را به خود مشغول کرده است، بر این اساس، دلیل اصلی مقاومت‌های اخیر در برابر حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی در سرزمین‌های اشغالی، پاسخ به هفت دهه ناکارآمدی دیپلماسی و راه‌حل‌های بین‌المللی برای حل مسئله فلسطین است. 

قشقاوی در ادامه خاطرنشان ساخت که توافقات موسوم به "صلح ابراهیم" نیز نمی‌توانند منجر به فراموشی بحث فلسطین شوند. بر این اساس، همانگونه که توافقات «کمپ‌دیوید» و عادی‌سازی روابط بین مصر و اسرائیل منجر به فراموشی قضیه فلسطین نشد، عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل هم هیچ گشایشی در امر فلسطین ایجاد نخواهد کرد؛ بلکه بر عکس، موجب تقویت مقاومت فلسطینیان در مقابل اشغالگران قدس و حامیان غربی آنها خواهد شد.

بر اساس این گزارش، حسن قشقاوی در پایان این نشست به سوالات اساتید و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی دانشگاه کمپلوتنسه مادرید از کشورهای مختلف در حوزه‌هایی همچون تحولات یمن، اوضاع در سوریه، مساله هسته‌ای و تحولات اوکراین پاسخ داد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها