«فردا» گزارش می‌دهد

خیز جوانان اصلاح‌طلب برای انتخابات آتی

کد خبر: 1143542

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می‌گوید: احزاب اصلاح طلب از همین حالا برای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری هدف گذاری کرده و به سمت مردم بروند.

خیز جوانان اصلاح‌طلب برای انتخابات آتی

گروه سیاست سایت فردا - اصلاح‌طلبان بعد از شکست در انتخابات‌های اخیر به حاشیه رفته و همچنان که نقشی در قدرت ندارد، امیدی هم به بازگشت به قدرت ندارند. دلیلش ریزش شدید سرمایه اجتماعی آنان و دلزدگی جامعه از عملکرد این جریان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، مجلس دهم و شورای پنجم است. 

اصلاح‌طلبان اگرچه عمدتا سعی در فرافکنی داشته و باخت اخیر را گردن حذف برخی نامزدهایشان توسط شورای نگهبان می‌اندازند، اما خود به خوبی از وضعیت خود آگاه هستند. با این وجود برخی از طیف‌های قدرت محور این جریان از جمله کارگزاران به همیشه در صحنه بودن و تلاش برای برگشت به قدرت اصرار دارند. طبیعتا باید منتظر باشیم که با نزدیک شدن به موسم انتخابات مجلس 1402 یک بار دیگر دعواها بین دو طیف قدرت محور و جامعه محور اصلاح طلب بالا بگیرد. 

نشانه‌ روشن بروز چنین اختلافاتی نیز افزایش شمار طیف خواهان تلاش برای ورود به مجلس است. حالا دیگر نه فقط کارگزارانی‌ها بلکه جوانان اصلاح‌طلب در ندای ایرانیان نیز همین را می‌خواهند. شاهدش اینکه مهدی شاه میرزا ، عضو حزب ندای ایرانیان با اشاره به اینکه  در دور دوم دولت تدبیر و امید بالاخص سالهای ۹۷ تا ۱۴۰۰ بخش عظیمی از سرمایه اجتماعی جریان اصلاحات ریزش کرد، گفته:  این تحلیل قطعی و غیر قابل اجتناب است و هرکه بگوید غیر از این است واقعیت را نمی بیند و شاید هدفش سخره گرفتن عینیت است. آمار، گواه علمی است و خیلی ساده متوجه آن می شویم.

وی اضافه می‌کند: به نظر بنده مطلوب این است که پس از عدم پیروزی در انتخابات مجلس سال ۱۳۹۸ و ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ همچون کشورهای پیشرفته دنیا، احزاب جریان اصلاحات متفق با یکدیگر در حکمرانی کشور نقشی اساسی ایفا نمایند و سیاست ورزی حرفه ای ساری و جاری گردد و از همین امروز اقدامات سیاسی فزاینده احزاب شروع شود. این احزاب برای انتخابات مجلس ۱۴۰۲ از همین امروز هدف گذاری کنند و به سمت مردم بروند و از همه مهمتر برنامه تدوین کنند و این برنامه را برای جمهور تبیین کنند. به همین منوال برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ بیندیشند و کار کنند.مردم امروز دیگر به این راحتی به هیچ جریانی اعتماد نمی کنند.باید کار کرد و نباید در رخوت سیاسی فرو رفت.

خیز جوانان اصلاح‌طلب برای انتخابات آتی و تمایلی که کارگزارانی‌ها دارند، یا سبب همراهی سایر احزاب شده و این جریان را آرام آرام به تکاپوی انتخاباتی می‌اندازد، یا یک بار دیگر دوگانه در انتخابات شرکت کنیم یا تحریم کنیم را پدید خواهد آورد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد