محسن رضایی: فرصت ها و تهدیدهای کشور عوض شده است

کد خبر: 1138124

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه جنگی که در اوکراین آغاز شده است حداقل ۱۰ سال به طول می انجامد، گفت: از نظر بین المللی در موقعیت مهم و جدیدی قرار داریم‌ و باید خودمان با شرایط جدید تنظیم کنیم.

محسن رضایی: فرصت ها و تهدیدهای کشور عوض شده است

محسن رضایی امروز یازدهم فروردین ماه در حاشیه حضور در مسجد جامع خرمشهر و گردهمایی استانی ائمه جمعه خوزستان، اظهار کرد: در یک شرایط بسیار حساس بین المللی، منطقه ای و ملی قرار داریم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه جنگی که در اوکراین آغاز شده است حداقل ۱۰ سال به طول می انجامد، افزود: جنگ اوکراین ماجرای مهمی است و به این سادگی ها پایان نمی یابد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: در شرایط فعلی اطلس و جغرافیای فرصت ها و تهدیدهای کشور عوض شده است و از نظر بین المللی در موقعیت مهم و جدیدی قرار داریم‌ و باید خودمان با شرایط جدید تنظیم کنیم.

رضایی عنوان کرد: کشور ایران بیش از ۴۰ سال است که آرامشی در هدایت و رهبری دارد و مثل یک کشتی اقیانوس پیما برمبنای اصول خود درحال حرکت است.

وی با بیان اینکه اصول کشور همان اصول است اما فرصت ها و تهدیدات جدید را باید بشناسیم و برای آن ها برنامه ریزی کنیم، ادامه داد: در منطقه همه دوستان آمریکا به این نتیجه رسیده اند که ارتباط با آمریکا، راه نجات نیست.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: کاهش ارتباط کشورهای منطقه با آمریکا تحولاتی را در جوامع منطقه به وجود می آرود و حتی ممکن است ملت های این منطقه دل و جرات پیدا کنند و حوادثی در منطقه به وجود آید.

رضایی عنوان کرد: در داخل کشور دولت مردمی و انقلابی برروی کار آمده و باید از این فرصت استفاده شود و لازمه این کار باید این است که ارزش های دهه اول انقلاب را احیا کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از ارزش های دهه اول انقلاب در دو سه دهه اخیر عوض شده است.

رضایی: توسعه دریامحور جزو مسایل جدی مورد توجه دولت است

ایسنا/خوزستان معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: توسعه دریامحور جزو مسایل جدی مورد توجه دولت است که در برنامه هفتم توسعه دنبال می شود.

محسن رضایی در حاشیه بازدید از شهرک صنایع دریایی ساحل اروند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از منابع مورد غفلت قرار گرفته در کشور، بحث اقتصاد دریا است. البته یک سیاست استعماری در ۲۰۰ سال گذشته وجود داشته تا اقتصاد کشور از مرزها و دریا به سمت مرکز هدایت کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این دو عامل فراموشی اقتصاد دریا و سیاست های استعماری باعث شده تا یکی از بزرگترین عوامل پیشرفت اقتصادی ایران که دریا است به فراموشی سپرده شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به بازدید از شرکت شهرک صنایع دریایی ساحل اروند گفت: در این منطقه یک کارآفرین به دست تود اسکله ساخته و فعالیت های بسیار زیادی در حوزه دریا انجام داده است. از این نوع افراد در کشور فراوان وجود دارد اما به دلیل اینکه فرصت های مناسبی به این افراد داده نشده، بار سفر بسته و در کشورهای دیگری از جمله امارات و... کار و سرمایه گذاری می کنند.

رضایی عنوان کرد: برای سرعت دادن و شتاب دادن به اقتصاد کشور، باید بحث توسعه دریا محوری را در دستور کار قرار دهیم و از همه کارآفرینان، سرمایه گذاران و همه ایرانیان داخل و خارج از کشور درخواست داریم تا سرمایه و ایده های خود را در خصوص سواحل و دریاهای ایران به کار ببندند.

وی افزود: امروز برای دسترسی به دریا جنگ ها انجام می شود اما ایران علی رغم اینکه دریا دارد از دریا هیچ استفاده ای نمی کند. باید از فرصت ها استفاده کنیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: توسعه دریامحور جزو مسایل جدی مورد توجه دولت است که در برنامه هفتم توسعه دنبال می شود تا از منبع عظیم دریا در تولید ثروت و اشتغال استفاده شود./منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها