در گفتگو با فردا مطرح شد؛

توافق کردیم اما بحث اخذ ضمانت ادامه دارد

کد خبر: 1136010

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما توافق کردیم و توافق شده است اما توافق با تضمین باید باشد.

توافق کردیم اما بحث اخذ ضمانت ادامه دارد

گروه سیاسی فردا: مذاکرات وین بدون هیچ خروجی روشنی متوقف شد. در حالیکه شواهد و قرائن نشان می داد، تمام پرانتزهای اختلافی بسته شده اند، به یکباره تقاضای روسیه برای اخذ تضمین همه معادلات را به هم ریخت. امروز غرب در حال جا انداختن این دیدگاه است که روسیه برجام را به گروگان گرفت تا تحریم های آمریکا و اروپا علیه خود را خنثی کند.

محمداسماعیل کوثری در گفتگو با فردا درباره متوقف شدن مذاکرات وین گفت: چندین ماه است که ایران صریح و علنی اعلام می کند «آمریکا باید ضمانت بدهد» بنابراین این موضوع به کشور دیگری مربوط نیست. حالا وقفه ای در روند مذاکرات افتاده و امری طبیعی است. گفتند «برویم با مسئولان بالاتر در کشور خودمان صحبت کنیم، نظرتان نهایی را بگیریم و دوباره بگردیم.»

وی درباره احیای برجام بدون حضور روسیه بیان کرد: این نوع مسائل را نباید مطرح کنیم، ما کاری نداریم. با صراحت اعلام کردیم تا زمانی که تضمین ندهند و تحریم ها قطعا لغو نشوند مستقیم با آمریکا مذاکره نمی کنیم اما روسیه عضو {برجام} است و دارد کار می کند بنابراین خودش می داند اما هیچ موقع هم نگفته کنار می کشم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره صحبت‌های محمود نبویان نماینده مردم تهران مبنی بر کامل شدن متن توافق، یادآور شد: ما توافق کردیم و توافق شده است اما توافق با تضمین باید باشد. آقای نبویان هم همین را گفت. به لحاظ فنی و حقوقی توافق جلو رفته و مشخص شده است، بحث تضمینش همچنان دارد دنبال می شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد