جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با «فردا»:

جنگ روسیه و اوکراین نشان داد غربی‌ها چه‌قدر غیرقابل اعتماد هستند

کد خبر: 1134550

جواد آرین‌منش گفت: جنگ روسیه و اوکراین نشان داد کشورهای غربی‌ قابل اعتماد نیستند و حتی هم‌پیمان‌های خود را به راحتی در شرایط حساس رها می‌کنند و تنها می‌گذارند.

جنگ روسیه و اوکراین نشان داد غربی‌ها چه‌قدر غیرقابل اعتماد هستند

گروه سیاست سایت فردا: جنگ روسیه و اوکراین ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است؛ از جمله اینکه پوتین قرار است تا کجا این جنگ را ادامه دهد و البته غربی‌ها در پی این جنگ و عدم حمایتشان از اوکراین آیا بازیگر نقش‌هایی تازه خواهند بود؟

جواد آرین‌منش، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «اگرچه امروز شاهد درگیری نظامی دو کشور روسیه و اوکراین هستیم اما حتما این جنگ ابعاد جهانی می‌یابد. اساسا حمله یک قدرت بزرگ جهانی مانند روسیه به یک کشور عادی محکوم است و به همین دلیل است که عموم کشورهای دنیا این حمله را محکوم کرده‌اند. افکار عمومی نیز حمله روسیه به اوکراین را با هر توجیهی که وجود دارد، نمی‌پذیرد».

او ادامه داد: «ممکن است گفته شود که زمینه‌های حمله روسیه به اوکراین به وسیه برخی عوامل تحریک‌کننده بوده است مانند اقدامات اتحادیه اروپا برای ترغیب اوکراین به پیوستن به ناتو اما در هر صورت و با هر توجیهی این حمله محکوم است».

این فعال سیاسی بیان کرد: «امروز شاهدیم که پوتین با تکیه بر ملی‌گرایی روسی، جنگی تمام‌عیار را علیه اوکراین آغاز کرده است و جالب است که کشورهای غربی به راحتی پشت اوکراین را خالی کردند. بنابراین با دو مسئله مواجیهم؛ نخست محکومیت پوتین در آغاز این جنگ و دوم درک عمیق‌تر این موضوع که کشورهای غربی‌ قابل اعتماد نیستند و حتی هم‌پیمان‌های خود را به راحتی در شرایط حساس رها می‌کنند و تنها می‌گذارند».

آرین‌منش در پایان گفت: «ما در این بین باید به منافع ملی خودمان بیندیشیم. باید حواسمان جمع باشد که این مناقشات باعث به خطر افتادن منافع ملی‌مان نشود. اینکه برخی در داخل سعی دارند حمله روسیه به اوکراین را توجیه کنند، درست نیست؛ همان‌طور که برخی از این شرایط بهره‌برداری می‌کنند تا غرب را تطهیر کنند. در مجموع تصور می‌کنم بهترین راه در شرایط کنونی در دستور کار قرار دادن اعتدال در مناسبات بین‌المللی است».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد