نماینده مجلس: عاقبت اوکراین عبرت غربگرایان شود

کد خبر: 1132426

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، با اشاره به تحولات اخیر اوکراین گفت: این مسائل درس عبرتی است برای غربگرایان داخلی که سالیان سال در پی تضعیف توان دفاعی کشورمان بودند.

نماینده مجلس: عاقبت اوکراین عبرت غربگرایان شود

علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات اخیر اوکراین اظهار داشت: وضعیت فعلی کشور اوکراین آینه عبرتی برای همه کشورها و ملت‌هاست که از اتفاقات روزهای اخیر درس بگیرند.

وی ادامه داد: کشور اوکراین بعد از فروپاشی شوروی سابق به استقلال رسید و طی سال‌های پس از آن تا حدودی به وضعیت باثبات اقتصادی، امنیتی و دفاعی دست یافت، اما با وقوع انقلاب رنگین در سال 2004 که با دخالت آمریکایی‌ها به وقوع پیوست، به سمت آمریکا و غرب گرایش پیدا کرد و به تدریج شرایطی رقم خورد که نه تنها استقلال خود را حفظ نکرد، بلکه تمام توان هسته‌ای خود را نیز با پذیرش شروط آمریکا و غرب از دست داد.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به همین علت، کار این کشور به جایی رسید که با دخالت آمریکایی‌ها یک هنرپیشه طنز را به عنوان رئیس جمهور این کشور بر سر کار آوردند و حالا هم با تحریکاتی که آمریکا و ناتو انجام داده‌اند، اوکراین را به عنوان عاملی برای تحریک روسیه و بی‌ثباتی در منطقه تبدیل کرده‌اند که منجر به واکنش روسیه شده است.

کریمی تأکید کرد: فارغ از تمام مسائلی که بین دو کشور اوکراین و روسیه می‌گذرد که به خودشان مربوط است، اما درس عبرت تحولات اوکراین این است که وقتی کشوری توان دفاعی و امنیتی خود را به قدرت‌های غیرقابل اعتماد گره بزند که در شرایط سخت پشت او را خالی می‌کنند، به چنین وضعیتی می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد:‌ اوکراین با وجود آنکه چندین سال پیگیر الحاق به ناتو بود، در نهایت کارش به جایی رسید که نه تنها در این پیمان پذیرفته نشد و اعضای ناتو هم به کمکش نیامدند، بلکه توان دفاعی او نیز عملاً به تحلیل رفت و امروز دستش خالی ماند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مسائل درس عبرتی است برای غربگراهای داخلی که سالیان سال بر طبق تضعیف توان دفاعی کشورمان می‌کوبیدند و این افراد باید بدانند توان دفاعی مستقل ما عامل بازدارنده در برابر تهدیدات بیرونی است.

کریمی گفت: این جریانات که دائماً با هشتک‌های مجازی و سخنرانی‌های غیرمجازی به مسائل امنیتی و دفاعی کشور کنایه زده‌اند، حالا باید در حرف‌ها و مواضع‌شان تجدیدنظر اساسی کنند و به خودشان بیایند و به مردم توضیح بدهند./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد