«فردا» گزارش می‌دهد

سند 20 ساله با روسیه امضا می‌شود؟

کد خبر: 1123207

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دستورکار نبودن امضای سند راهبردی 20 ساله ایران و روسیه در سفر آتی رئیس جمهور به مسکو خبر داد

سند 20 ساله با روسیه امضا می‌شود؟

گروه سیاست سیاست فردا - سیدابراهیم رئیس رئیس جمهور کشورمان روزچهارشنبه راهی مسکو شده و طی دو روز با مقامات روسیه ملاقات و رایزنی می‌کند. یک گفت‌وگوی چند ساعته با پوتین خواهد داشت و همکاری‌های بیشتر با این کشور را پیگیری می‌کند.

این سفر عمدتا حول محور مسائل اقتصادی است و آنطور که به نظر می‌رسد ارمغانی چون عضویت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا که حتما تاثیر قابل توجه در افزایش مناسبات اقتصادی و تجاری ما دارد، خواهد داشت. 

برخی رسانه‌ها پیش‌تر از امضای سند راهبردی 20 ساله ایران و روسیه در جریان این سفر خبر داده بودند اما انگار کارهای مقدماتی این کار هنوز تمام نشده است. چنانچه محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  از دستورکار نبودن امضای سند راهبردی 20 ساله ایران و روسیه در سفر آتی رئیس جمهور به مسکو خبر داده است.

او گفته: «این سند به دلیل بررسی های بیشتر و انجام توافقات ابتدایی هنوز به مرحله نهایی برای امضای دو سران نرسیده است؛ از این رو سند 20 ساله ایران و روسیه هنوز در مرحله ابتدایی قرار دارد و به این سفر رئیس جمهور به روسیه نخواهد رسید.»

سخنگوی امنیت ملی مجلس همچنین توضیح داده که «در سفر رئیس جمهور به مسکو بر مقدمات این سند بحث و تبادل نظر خواهد شد و بر مقدمات آن توافق خواهد شد.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها