افشاگری نماینده مجلس درباره واردات قطعات بی‌کیفیت خارجی

کد خبر: 1122471

نماینده چابهار در مجلس گفت: متأسفانه برخی شرکت‌های لوازم خانگی ایرانی برای دور زدن قانون، قطعات بی‌کیفیت خارجی را وارد کشورمان می‌کنند و عملاً ظاهر لوازم خانگی تولید شده در کشورمان ایرانی است اما باطن آن قطعات بی‌کیفیت خارجی.

افشاگری نماینده مجلس درباره واردات قطعات بی‌کیفیت خارجی

معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری نامگذاری‌ سال‌ها را به صورت متمادی تولید، جهش تولید و حمایت از کار و کارگر ایرانی نامگذاری کرده‌‌اند اما حمایت از تولید به معنای ایجاد رانت نیست.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید ایرانی به معنای نادیده گرفتن کیفیت نیست، افزود: متأسفانه ما در صنعت خودروسازی و لوازم خانگی شاهد فساد، رانت و کیفیت پایین و قیمت بالای محصولات هستیم.

نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری که در مورد ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کشور کره جنوبی فرمایشاتی داشته‌اند به افزایش کیفیت تولیدکنندگان داخلی فعال در صنعت لوازم خانگی اشاره کردند و بکوشند تا قیمت‌ها را پایین بیاورند اما متأسفانه تولیدکنندگان ایرانی این کار را نکرده‌اند و شاهد برخی سواستفاده‌ها از سوی تولیدکنندگان هستیم که این اقدامات با منویات مقام معظم رهبری متفاوت است و توانسته مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد کند.

سعیدی خاطرنشان کرد: وقتی انحصار داشته باشیم قطعاً به نتیجه لازم نخواهیم رسید که همین موضوع را در خودروسازی شاهد هستیم و چون تصور می‌کنند بازار خودروی ایران ملک آبا و اجدادی‌شان است می‌توانند هر کاری که دل‌شان خواست انجام دهند.

نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: متأسفانه برخی شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی برای دور زدن قانون قطعات بی‌کیفیت خارجی را از مبادی مختلف وارد کشورمان می‌کنند تا در لوازم خانگی ایرانی از آنها استفاده کنند و عملاً ظاهر لوازم خانگی تولید شده در کشورمان ایرانی است اما باطن از قطعات بی‌کیفیت خارجی تشکیل شده است که اکثر این قطعات چینی هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد