پاسخ وزیر راه و شهرسازی به سوالات نمایندگان در کمیسیون عمران

کد خبر: 1120550

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز این کمیسیون و پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان در خصوص وضعیت راه های مواصلاتی خبر داد.

پاسخ وزیر راه و شهرسازی به سوالات نمایندگان در کمیسیون عمران

عبدالجلال ایری در تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه صبح امروز کمیسیون وزیر راه و شهرسازی برای پاسخ به سوالات نمایندگان حضور یافت. سوالات نمایندگان به وضعیت نامناسب راه‌های مواصلاتی و مشکلات مسکن مهر  بازمی گشت که در ابتدا آقای فروردین نماینده فیروزآباد به مشکلات راه‌های مواصلاتی در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و سوال ایشان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: در نهایت مقرر شد با همکاری وزارت خانه های نفت و راه اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل باند دوم محور فیروزآباد - شیراز که محل تردد کامیون های حامل انرژی است، تامین و تا پایان سال به بهره برداری برسد. همچنین مقرر شد تا پایان بهمن ماه بلوک نیوجرسی در طول ۶ کیلومتر محور قیر به کازرون توسط وزارت راه نصب و تا پایان سال نیز پل روستای خبره احداث و به بهره برداری برسد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در ادامه آقای رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت‌جام به مشکلات مربوطه به محورهای منتهی به گمرک دوغارون اشاره کرد و از وزیر نفت خواستار توجه ویژه به راه‌های این منطقه شد. همچنین به مشکلات موجود در مسکن مهر ۴۹۶ واحدی شهرستان تایباد اشاره شد. وزیر راه و شهرسازی قول پیگیری و رفع مشکلات را داد. همچنین آقای غضنفرآبادی نماینده مردم بم و خانم قاسمی پور نماینده مردم مریوان به مشکلات معابر و راه‌های مواصلاتی مناطق خود اشاره کردند که به دلیل ترافیک بالا و نا ایمن بودن تلفات جانی بسیاری را سالانه به همراه دارد. وزیر راه نیز قول داد، مشکلات این محورهای مواصلاتی را پیگیری کند. 

ایری در پایان بیان کرد: همچنین  وزیر راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن ارائه کرد. بر اساس این گزارش بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر هنوز درگیر مشکلات حقوقی و تعاونی بوده و وزارت راه پیگیر رفع مشکلات و تعیین تکلیف واحدها است. از طرفی طبق گفته وی مجموعه ثبت نام کنندگان مسکن ملی و طرح نهضت ملی به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می‌رسد و هم اکنون ۵۲۰ هزار واحد مربوط به طرح ملی مسکن با پیشرفتی به صورت میانگین ۱۲ درصدی درحال اجرا بوده و عملیات ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی نیز در مناطق مختلف کشور آغاز شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد