اسماعیلی: آمادگی کامل برای گسترش همکاری‌ها با مجلس را داریم

کد خبر: 1120375

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در نشست هم‌اندیشی این مرکز و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس میراث‌دار سرمایه‌های ارزشمند علمی در حوزه تقنین و نظارت است.

اسماعیلی: آمادگی کامل برای گسترش همکاری‌ها با مجلس را داریم

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در نشست هم‌اندیشی این مرکز و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس میراث‌دار سرمایه‌های ارزشمند علمی در حوزه تقنین و نظارت است.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بابک نگاهداری در نشست هم‌اندیشی این مرکز و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با محمد مهدی اسماعیلی در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: ارائه مشاوره‌های تخصصی به نمایندگان در وهله اول و در مرتبه بعدی به همه نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر نظام از مهمترین اولویت‌های مورد توجه مرکز پژوهش‌ها است.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: براساس قانون و آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، همه طرح‌ها و لوایح باید به مرکز پژوهش‌ها ارسال شده و نظر این مرکز اخذ شود. این امر اهمیت و جایگاه این مرکز پژوهشی را نشان می‌دهد.

نگاهداری خاطرنشان کرد: در دوران جدید در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به دنبال تغییر رویکرد خود از کارگزار پیرو به کارفرمای پیش رو هستیم.

وی تصریح کرد: برای تحقق این امر رویکرد فعالی را در تعامل با دیگر نهادهای علمی و سیاست گذار کشور در پیش گرفتیم. در همین مسیر با نهادها و مراکز تحقیقاتی مهم کشور، کنسرسیومی را تشکل دادیم تا مشاوره‌های دقیق به سران قوا ارائه کنیم.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: علاوه بر این فعال‌های فرابخشی، در فعالیت‌های بین بخشی هم در صدد تعامل و همکاری با وزارتخانه‌های مختلف هستیم. بر همین اساس برای همه وزیران نامه ارسال کرده و ۵ اولویت کاری وزارتخانه مربوطه را مشخص و دعوت به همکاری کردیم.

اسماعیلی: آمادگی کامل برای گسترش همکاری‌ها با مجلس را داریم

همچنین در این نشست اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه علمی و پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی کامل برای گسترش همکاری‌ها با قوه عاقله مجلس شورای اسلامی دارد.

وی با تاکید بر افزایش تعامل و همکاری‌های دوجانبه گفت: برای پیشبرد اهداف وزارتخانه و کاستن از مشکلات پیش رو خود را بی‌نیاز از کمک و مشاورهای نهادهایی چون مرکز پژوهش‌های مجلس نمی‌دانیم./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد