واکنش دادستان کل کشور به سخنان امام جمعه اهل‌سنت آزادشهر

کد خبر: 1116833

دادستان کل کشور در واکنش به سخنان یکی از امام جمعه اهل سنت شرق گلستان گفت: بیان اینگونه سخنان از زبان هر شخص امری نامشروع و حرام بوده و چه اینگونه سخن از طرف برادران‌ اهل شیعه نسبت به برادران اهل‌سنت و یا بالعکس باشد توهین به مقدسات و اعتقادات طرفین است.

واکنش دادستان کل کشور به سخنان امام جمعه اهل‌سنت آزادشهر

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در دیدار با کارکنان دادگستری و مردم در شهرستان اظهار کرد: یکی از بزرگترین سرمایه‌های امروز ایران اسلامی اسلام و ولایت است که بر کشور حاکم بوده و با همه تلاش‌های دشمنان در مدت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی نتوانسته آنها را در بین مردم تضعیف کند.

وی تصریح کرد: رشته اساسی که امروز ملت ایران ر ا‌با وجود اقوام و مذاهب گوناگون به هم‌ متصل کرده ولایت و رهبری بوده که باید آن را‌ قدر بدانیم.

*بزرگترین لوازم و ضروریات زندگی در این‌ منطقه رعایت وحدت و حفظ یکپارچگی در بین مردم است

دادستان کل کشور با اشاره به وجود اقوام‌مختلف در استان گلستان به ویژه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در منطقه گنبدکاووس اقوام و مذاهب گوناگون وجود دارد و بزرگترین لوازم و ضروریات زندگی در این‌ منطقه رعایت وحدت و حفظ یکپارچگی در بین مردم است.

وی با اشاره به سخنان یکی از ائمه جمعه اهل سنت شرق گلستان در روزهای گذشته بیان کرد: برخی از اشخاص درصدد سخنانی در بین مذاهب گوناگون در راستای ضدوحدت و جریحه‌دار کردن احساسات و اعتقادات مذهبی هستند.

منتظری گفت: بیان اینگونه سخنان از زبان هر شخص امری نامشروع و حرام بوده و چه اینگونه سخن از طرف برادران‌ اهل شیعه نسبت به برادران اهل‌سنت و یا بالعکس باشد توهین به مقدسات و اعتقادات طرفین است.

* گفتن برخی از سخنان در پشت تریبون و منابر جایز نیست/ اختلاف‌نظرهای جزیی با بحث و گفتگو قابل حل خواهد بود

وی ادامه داد: انسان هر آنچه که می‌داند نباید به زبان‌ بیاورد و تاکید و توصیه ما به همه بزرگان‌ این است که در این‌ منطقه که اقوام و مذاهب گوناگون زندگی می‌کنند، حریم  یکدیگر را حفظ کنیم.

دادستان کل کشور ابراز کرد: گفتن برخی از سخنان در پشت تریبون و منابر جایز نیست و باید در جایگاه دیگر به صورت مباحثه به آن پرداخته شود و اختلاف‌نظرهای جزیی با بحث و گفتگو قابل حل خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تدبیر و عقل ایجاب می‌کند جامعه را به سوی حفظ وحدت و اتحاد که نماد و الگویی بین اقوام‌ مختلف در این گنبدکاووس در کشور است، هدایت کنیم.

منتظری گفت: بزرگترین و مهمترین‌ نعمتی که اکنون در کشور ما وجود دارد امنیت بوده که محصول خدمات بخش‌های مختلف مانند نیروی انتظامی، دستگاه قضایی، وزارت اطلاعات و تک‌تک افراد جامعه است که در ایجاد آن نقش‌آفرینی دارند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد