«فردا» گزارش می‌دهد

ضعف و قوت دولت

کد خبر: 1107795

محمدصادق کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه نقد باید بر اساس ظرفیت‌ها زمانی باشد، از نقاط ضعف و قوت دولت سیزدهم گفت.

ضعف و قوت دولت

گروه سیاست سایت فردا - دولت رئیسی در سومین ماه فعالیت خود است و اگرچه هنوز زود است اما ارزیابی‌ها حداقل در فضای رسانه‌ای آغاز شده است. برخی نقدها را روانه کرده و گروهی هم معتقدند که باید دست نگه داشت تا دولت چند ماهی کار کند. گروه واقع‌بین و منطقی‌تری هم اما هستند که ضمن توجه به تازه کار بودن دولت، نقاط ضعف و وقت آن را مد نظر قرار می‌دهد. 

محمدصادق کوشکی فعال سیاسی اصولگرا از جمله کارشناسانی است که در همین گروه سوم قرار می‌گیرد. او در گفت‌وگو با «فردا» ضمن اشاره به اینکه «نقد در هر مقطعی بر اساس ظرفیت همان مقطع اتفاق می‌افتد.» گفت: «الان نقد اصلی که به دولت آقای رییسی وارد است این است که سرعت تحول در ساختار دولت و منصوب کردن افراد به مسوولیت‌ها خیلی پایین است. یعنی هنوز مسوولان بسیاری در استانداری، فرمانداری، معاونت وزارتخانه‌ها، ادارات کل استانی و… منصوب نشده‌اند و افرادی که از قبل در پست‌ها بوده‌اند نیز حالت بلاتکلیف دارند.»

وی افزود: «این نقد واردی به دولت رییسی است که الان باید طرح شود. اما اگر الان دولت رییسی را نقد کنند و بگویند که مثلا چرا روند تورم کاهش نیافته و شاهد افزایش قیمت کالاها هستیم، وارد نیست زیرا کشور در یک چاله تورمی قرار دارد و اگر قوی‌ترین سیاستمدار و دولت جهان را هم بیاوریم نمی‌تواند ظرف دو، سه ماه تورم را به صفر برساند. اما اگر چهار سال از دولت بگذرد و وضعیت چنین باشد وقت آن است که دولت را نقد کنیم.»

کوشکی در شرح نقاط قوت دولت که موجب امیدواری به موفقیت‌های بعدی است هم گفت: «خود این تحول در ساختار اداری و آمدن برخی از این نیروها که تازه نفس و با انگیزه هستند، یک عامل امیدواری است.»

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: «نکته دیگر اینکه نگرش دولت رییسی آن است که بتواند به عامه جامعه خدمات و سرویس‌های دولتی ارائه کند. دولت روحانی، دولتی با گرایش اشرافیت سیاسی و اشرافیت رانتی و دولتی بود؛ یعنی تمرکز خدماتی که ارائه می‌داد به یک قشر محدود بود اما در دولت فعلی سیاست‌ها تغییر کرده است. مثلا در حوزه مسکن دولت روحانی اصرار داشت که وظیفه ما ساخت مسکن نیست و وزیر او به این افتخار می‌کرد اما الان سیاست، به سیاست ساخت مسکن تغییر کرده است و این یک تحول است و می‌تواند جای امیدواری داشته باشد.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد