سفر رئیس‌جمهور به سمنان/ظرفیت‌های خوب تولیدی و اقتصادی در سمنان وجود دارد /خبر خوش اشتغال ۱۳۰۰ نفری/ دزدی دریایی آمریکا عملی قبیح و زشت بود+فیلم

کد خبر: 1107237

حضور در شورای اداری، نشست خبری و دیدار با نخبگان استان از جمله برنامه‌‌های آیت‌الله رئیسی در سفر به سمنان است.

سفر رئیس‌جمهور به سمنان/ظرفیت‌های خوب تولیدی و اقتصادی در سمنان وجود دارد /خبر خوش اشتغال ۱۳۰۰ نفری/  دزدی دریایی آمریکا عملی قبیح و زشت بود+فیلم

رئیس جمهور ایران اسلامی در نخستین سفر رسمی خود به سمنان وارد فرودگاه مرکز استان شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و دیگر مسئولان استانی قرار گرفت.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس کابینه سیزدهم صبح پنجشنبه در آغاز سفر یک روزه به استان سمنان، وارد فرودگاه سمنان شد و مورد استقبال رسمی مسئولان استانی سمنان قرار گرفت. در این مراسم نماینده ولی فقیه و استاندار سمنان، نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی، انتظامی و نظامی حضور داشتند.

رئیس جمهور در نخستین برنامه خود در سمنان در مقابل دوربین خبرنگاران می‌ایستد سپس به استانداری رفته تا در شورای اداری استان سمنان حضور پیدا کند. گفتنی است وزرای کابینه سیزدهم نیز همزمان در شهرستان‌های استان حضور دارند.

سومین نشست با نخبگان و موثران استان سمنان در سمنان خواهد بود همچنین رئیس جمهور در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه نیز حضور خواهد یافت.

طبق برنامه اعلام شده از سوی نهاد ریاست جمهوری و استانداری سمنان، وزیر بهداشت به عنوان نماینده رئیس جمهور در دامغان، وزیر صمت در شاهرود، وزیر دادگستری در گرمسار، وزیر جهاد کشاورزی در مهدی‌شهر و سرخه، رستم قاسمی وزیر راه و عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در سمنان و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم در شهرستان میامی حضور دارند.

قرار است در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت چند طرح عمرانی و اقتصادی نیز مورد بازدید و افتتاح قرار گیرد که نخستین آنها شامگاه پنجشنبه با حضور رستم قاسمی در سمنان شامل قطعه نخست محور سمنان به فیروزکوه با اعتبار ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

ظرفیت‌های خوب تولیدی و اقتصادی در استان سمنان/ مشکلات احصا شدند

 رئیس جمهور ایران اسلامی با بیان اینکه استان سمنان دارای ظرفیت‌های خوب اقتصادی، کشاورزی و معادن است، گفت: پیش از سفر مشکلات و کمبودها در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در بدو ورود به استان سمنان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۳ آبان یادآور رشادت‌های دانشجویان و دانش آموزان است، تاکید کرد: این روز روز پرچم داری امام راحل (ره) در برابر استکبار جهانی است و لذا باید گرامی داشته شود.

وی افزود: قبل از سفر به استان سمنان، بررسی‌هایی صورت گرفته، مشکلات و کمبودها بررسی و رصد شده‌اند و امید است در جلساتی که به مسئولان، سازمان‌ها و ارگان‌ها، فعالان اقتصادی و … می‌گذاریم بتوانیم به نقاط روشنی در زمینه رفع مشکلات استان برسیم.

رئیس جمهور گفت: استان سمنان ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه اقتصاد، کشاورزی و صنعت و معدن دارد و اگر از این ظرفیت‌ها درست بهره برداری شود افزایش بهره‌وری و اشتغال را می‌توانیم در این استان شاهد باشیم که البته این موضوع در زمره دستورات کار ما در سفر خواهد بود.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام رئیسی بعد از استقبال رسمی از سوی مسئولان در ادامه سفر خود به استان سمنان به دیدار نخبگان و موثران این استان می‌رود و سپس در نشست شورای اداری حضور خواهد داشت.

 حضور رئیسی در سیاه‌چادر عشایر ایل سنگسر/ استمدادطلبی عشایر مهدی‌شهری برای کمک دولت

رئیس‌جمهوری در سیاه‌چادر عشایر سنگسر استان سمنان حضور یافت و پای درد دل عشایر نشست.

به گزارش فارس از سمنان، رئیس‌جمهوری صبح امروز در سیاه چادر عشایر ایل سنگسر استان سمنان حضور یافت و پای درد دل عشایر نشست.

همانطور که رئیسی در برنامه‌های تبلیغاتی ایام انتخابات نیز تأکید کرده بود امکان تبدیل مهدی‌شهر به قطب دامپروری وجود دارد و توجه به ظرفیت بالای مهدی‌شهر در حوزه دامپروری و صنایع تبدیلی مرتبط با آن باید در دستور کار قرار گیرد.

ضرورت طراحی شبکه زنجیره تأمین، تولید و توزیع محصولات دامی و ایجاد صنایع تبدیلی و نیز ایجاد بسترهای رونق گردشگری عشایری ایل سنگسر از جمله دیگر مطالباتی است که پیگیری می‌شود.

ایل سنگسر در مهدی‌شهر ظرفیت بسیار عظیم تولید لبنیات، گوشت و تولیدات حوزه دامداری در کنار گردشگری و بومگردی ایلات و عشایر محسوب شده و به دلیل نزدیکی به تهران از جمله مهمترین بخش‌های قابل توسعه در استان سمنان است

 حضور رئیس‌جمهور در یک واحد تولیدی در مهدی‌شهر/ گره تولید در استان سمنان باز می‌شود

رئیس‌جمهور در یک واحد تولیدی در مهدی‌شهر حضور یافت و مسائل و مشکلات آن را بررسی کرد.

صبح امروز در جریان حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در شهرستان مهدی‌شهر، مسائل و مشکلات یک واحد تولیدی از نزدیک بررسی شد.

رئیس‌جمهور در ادامه سفر به شهرستان مهدیشهر در استان سمنان در کارخانه سنگرکار حضور یافت و از نزدیک در جریان مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.

رئیسی ابراز امیدواری کرد تا گره تولید در استان سمنان با کمک و همراهی همه مسؤولان و بخش خصوصی باز شود.

رئیس‌جمهور در این بازدید، با شماری از کارگران شاغل در این واحد تولیدی و مدیران این مجموعه نیز گفت‌وگو کرد.

 حضور رئیسی در یک کارخانه تعطیل/ خبر خوش اشتغال ۱۳۰۰ نفری در آینده نزدیک+ عکس

رئیس‌جمهور از کارخانه تعطیل‌شده پاکریس در شهرستان مهدی‌شهر دیدن کرد و قرار شد این واحد تولیدی به‌زودی راه‌اندازی شود.

به گزارش فارس از مهدی‌شهر، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور صبح امروز از کارخانه تعطیل‌شده پاکریس در شهرستان مهدی‌شهر دیدن کرد و قرار شد این واحد تولیدی به‌زودی راه‌اندازی شود.

قرار است شرکت ایران تایر در این واحد تولیدی آغاز به فعالیت کند و راه‌اندازی خط تولید داشته باشد.

در فصل جدید فعالیت کارخانه، پیش‌بینی اشتغال یک هزار و ۳۰۰ نفر انجام شده است که باید محقق شود.

 ادای احترام رئیسی به شهدای سمنان

رئیس‌جمهور با حضور در گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) سمنان، به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.

 به گزارش فارس از مهدی‌شهر، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور صبح امروز با حضور در گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) سمنان، به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.

رئیسی

رئیسی همچنین به ساحت مقدس امامزاده یحیی (ع) ادای احترام کرد و سپس به دیدار با مردم رفت.

رئیسی

رئیسی: مشکلات تامین نهاده‌های دامی پیگیری می‌شود

رئیس جمهور با بیان اینکه مشکلات تامین نهاده‌های دامی دامداران استان سمنان و دیگر نقاط کشور پیگیری می‌شود، گفت: دامداران از مهمترین اقشار در بخش تولید هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در خاتمه سفر کوتاه خود به مهدی‌شهر و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد مجتمع‌های دامداری و تأمین نهاده‌های دامداران پیگیری شود، تاکید کرد: تأمین نهاده‌های دامی عشایر و دامداران منطقه و ایجاد مجتمع دامداری از سوی استاندار سمنان پیگیری و اجرایی شود

وی با بیان اینکه ایجاد بازار و بازاریابی برای فروش محصولات صنایع دستی در حمایت از این صنعت محلی اهمیت زیادی دارد، تاکید کرد: دامداران از مهمترین اقشار در بخش تولید هستند.

رئیسی هم اکنون در سمنان حضور داشته و در انتظار حضور در مراسم ۱۳ آبان به میزبانی مصلای مرکز استان است.

رئیسی در مصلای سمنان/ مراسم ۱۳ آبان آغاز شد

 رئیس جمهور ایران اسلامی از پروژه بزرگ مصلای امام (ره) مرکز استان سمنان بازدید به عمل آورد و در مراسم روز استکبار ستیزی نیز شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر پنجشنبه در ادامه سفر یک روزه هیئت دولت سیزدهم به استان سمنان به مصلای سمنان رفت تا در کنار حضور در مراسم محوری ۱۳ آبان در مرکز استان از نزدیک از این پروژه بزرگ بازدید و در جریان مشکلات تکمیل آن قرار گیرد.

قرار است تا لحظاتی دیگر مراسم محوری ۱۳ آبان روز استکبارستیزی در مصلای سمنان برگزار شود. گروه‌های دانش آموزی و همچنین مردمی با رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک به صورت محدود در این مراسم حضور خواهند داشت.

سفر امروز کابینه سیزدهم به استان سمنان همزمان با روز استکبارستیزی حال و هوای خاصی را به مردم استان سمنان به ویژه حضار در مصلای مرکز استان سمنان داده است همچنین بارش رحمت الهی این روز را به یادماندنی تر نیز کرده است.

گفتنی است تکمیل مصلاهای استان سمنان یکی از مطالبات مسئولان، مردم و ائمه جمعه است که رئیسی به نمایندگی از دیگر مصلاهای استان از مصلای امام (ره) مرکز استان بازدید به عمل می‌آورد. مصلای سمنان یکی از پروژه‌هایی است که مدت مدیدی تکمیل آن به درازا کشید همچنین در شهرستان‌های دیگر استان مانند شاهرود پس از نزدیک به دو دهه هنوز مصلاها تکمیل نشده‌اند.

قرار است رئیس جمهور در جمع نخبگان استان سمنان سخنرانی کند و پس از آن در نشست شورای اداری حضور یابد.

رئیسی: وعده ای که عملیاتی نشود به مردم نمی دهیم

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های خود در استان سمنان با آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های خود در استان سمنان با آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار ضمن قدردانی از مجاهدت های آیت الله شاهچراغی در کنار مردم سمنان گفت: آثار و برکات حضور شما در این استان جاودانه است زیرا شما با اخلاص کار کردید و خداوند کارهای خالصانه را می پذیرد و یاری می کند.

رئیسی افزود: آیت الله شاهچراغی محور انسجام و همدلی نیروهای انقلاب در استان سمنان هستند و هدایت ها و حمایت های ایشان از دولت سرمایه ارزشمندی است.

رئیسی همچنین با اشاره به مشکلات مطرح شده در استان سمنان بیان داشت: مشکلات این استان شناسایی شده و به تدریج و براساس اولویت حل خواهد شد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما نمی خواهیم به مردم وعده ای بدهیم که عملیاتی نشود بلکه وعده ها به مردم باید عملی شود./ایسنا

رئیسی:  امروز کشور برای عبور از مشکلات نیازمند کار جهادی و منسجم است

رئیس جمهور برون رفت از مشکلات موجود کشور را امکان پذیر و دست یافتنی دانست و گفت: امروز کشور برای عبور از مشکلات نیازمند کار جهادی و منسجم است و این کار را امکان پذیر می‌دانم چرا که از اصحاب «ما می‌توانیم» هستیم.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر پنجشنبه در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم استان سمنان گفت: با توکل به خدا و اعتماد به داشته ‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور به ویژه نیروی انسانی با استعداد خود، می‌توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و معتقدم در این راستا اگر همه با روحیه جهادی به صحنه بیایند این اتفاق بسیار نزدیک و دست یافتنی خواهد بود.

وی افزود: آمریکا می‌خواست با فشار حداکثری ملت ایران را با مشکل جدی مواجه کند اما امروز حتی دشمنان مان نیز اعتراف می‌کنند که مقاومت حداکثری ملت ایران، فشار حداکثری دشمنان را شکست داده است و امروز موضع جمهوری اسلامی ایران از هر زمان دیگری قوی‌تر و موضع دشمنان از هر زمانی ضعیف‌تر است و در شرایطی است که علیرغم همه تهدیدها و تحریم‌ها می‌توانیم مسیر پیشرفت را سپری کنیم.

وی در ادامه سخنان خود محور تمام وقایع ۱۳ آبان را استکبارستیزی و مقاومت در راه هدف دانست و گفت: توجه به حوزه مسائل فرهنگی و مبانی دینی و انقلابی می‌تواند به استکبارستیزی جلوه بیشتری بدهد لذا لازم است در مسیر تبیین مبانی گفتمان استکبارستیزی تلاش مضاعفی انجام شود.

رئیسی با تاکید بر این‌که «در حوزه مسائل اقتصادی هم باید استکبارستیزی جلوه داشته باشد»، ادامه داد: مهم‌ترین جلوه استکبارستیزی در حوزه اقتصادی دستیابی به استقلال اقتصادی در مقابل بیگانگان و اتخاذ راهکارهای رونق و رفع موانع تولید است.

وی گفت: همچنان که قدرت نظامی می‌تواند در مقابل استکبار بازدارندگی ایجاد کند تا دشمنان نتوانند توطئه کنند همزمان تلاش در بخش اقتصادی و کشاورزی نیز می‌تواند به استقلال کشور کمک کند.

وی افزود: امروز تولیدگران، فعالان حوزه اقتصادی، کارگران و کشاورزان هرچقدر در جهت استقلال کشور در حوزه تولید کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم تلاش می‌کنند در حقیقت در مسیر مقابله با استکبار قرار دارند.

رئیس جمهور با بیان این‌که «شکل‌گیری دولت اسلامی در گرو توجه به مبانی انقلاب اسلامی است»، گفت: امروز استفاده از نیروهای صالح و کارآمد، حرکت در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی و رفتار جهادی برای رفع مشکلات کشور می‌تواند دولت اسلامی که خواست مردم و مجاهدان در طول تاریخ انقلاب بوده است را محقق سازد.

وی افزود: تاریخ ۴۰ ساله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از پیروزی و افتخارات و عبرت‌های فراوانی در حوزه مسائل سیاسی و اقتصادی برخوردار است که باید در تصمیم‌گیری‌های خود مورد توجه قرار دهیم. همچنین همه این موارد را رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی بیان کردند و دولت مصمم است این مسیر را با قوت پیگیری کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «استان سمنان از ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و معدن برخوردار است» به بازدیدهای خود از صنایع نیمه تعطیل و تعطیل شده استان اشاره کرد و گفت: دولت مصمم است موانع فعال بودن اینگونه صنایع را برطرف سازد تا مجددا به خط تولید برگردند و در این زمینه از استاندار می‌خواهم تا مشکلات این گونه صنایع را با جدیت پیگیری کند.

رئیسی با اشاره به درخواست یکی از سخنرانان در زمینه حمایت از صنایع دستی و مشاغل خانگی بانوان استان بیان داشت: دولت حمایت از صنایع دستی را در کنار توجه به رونق صنعت گردشگری استان مورد توجه جدی قرار خواهد داد و معتقدیم اگر این حوزه‌ها رونق پیدا کند حتما به ایجاد اشتغال و اقتصاد استان کمک خواهد کرد.

وی در ادامه، موضوع مطرح شده در زمینه آسیب‌های اجتماعی در سطح استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: آسیب‌های اجتماعی مردم استان را رنج می‌دهد و دولت در زمینه رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی وظیفه سنگینی بر عهده دارد و از استاندار می‌خواهم با استفاده از ظرفیت فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی استان، روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان را پیگیری کند.

وی با اشاره به پیشنهاد فعال فرهنگی و اجتماعی استان در زمینه بی توجهی به ساعات کار بانوان و استفاده از آنان در شیفت‌های کاری شبانه تصریح کرد: به هیچ عنوان منزلت بانوان نباید مخدوش شود و نباید به گونه‌ای ساعات کار برنامه‌ریزی شود که نسبت به شأن مادری و همسری بانوان بی توجهی شود و لازم است همه شرکت‌ها و ادارات به نحوی برنامه کاری را تنظیم کنند که نهاد و کانون خانواده مخدوش نشود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود توجه ویژه دولت به استفاده از ظرفیت شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت را ضروری دانست و افزود: شوراهای گفت و گو بستر مناسبی برای همفکری و همکاری بخش خصوصی با دولت و نهاد قانون‌گذار است و همکاری در این زمینه را در رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی موثر می‌دانیم.

رئیس جمهور با اشاره به مشکل تامین آب استان سمنان گفت: راه برون‌رفت از کم آبی که به خاطر کاهش نزولات آسمانی پدید آمده است این است که سازوکاری برای استفاده بهینه از آب شرب و آب کشاورزی در کشور ایجاد شود و دولت برای رفع نگرانی مردم در این زمینه از هر راهکاری برای برون‌رفت از مشکل کم‌آبی حمایت می‌کند.

در این دیدار فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی، نخبگان، جهادی و محرومیت‌زدایی، سیاسی و فرهنگی، صنعت و معدن و دانشجویی در سخنانی دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را در زمینه مشکلات استان سمنان در حوزه‌های مختلف و راهکارهای غلبه بر آن مشکلات را مطرح کردند./ایسنا

دستور رئیسی برای راه‌اندازی کارگاه‌های تعطیل

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ‌هیچ بانکی حق تعطیلی کارخانه‌ها را ندارد، گفت: بانک‌ها برای رسیدن به مطالباتشان نباید واحدها را تعطیل کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ‌هیچ بانکی حق تعطیلی کارخانه‌ها را ندارد، گفت: بانک‌ها برای رسیدن به مطالباتشان نباید واحدها را تعطیل کنند.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن هلال احمر این شهر با بیان اینکه بانک‌ها برای رسیدن به مطالباتشان نباید واحدها را تعطیل کنند، اظهار داشت:  واحدهایی امروز در استان سمنان بازدید شد که فقط یکسال نیاز و مهلت نیاز داشتند تا فعالیتشان رونق بگیرد و بدهی خود را بپردازند، ‌هیچ بانکی حق ندارد برای پیگیری مطالبات کارگاه و کارخانه ای را تعطیل کند، بانکها می توانند دنبال مطالبات باشند ولی تعطیلی کارخانه ها خلاف سیاست های دولت و کشور است.

وی با اشاره به اینکه به هیچ وجه پیگیری مطالبات بانکی نباید موجب تعطیلی تولید و بیکاری کاگران شود ادامه داد: کارگروهی در کشور و استانها فعال شود برای فعالسازی کارخانه هایی که ظرفیت هایشان معطل مانده تا اشتغال ایجاد شود و معاون اول رییس جمهوری نیز در این زمینه نظارت کند.

رئیس جمهوری تاکید کرد: 40 درصد از ظرفیت کارخانه های کشور معطل است که باید ملاحظه شود چرا با وجود زیرساخت کارگران بیکارند و مشکلات اجتماعی ناشی از آن ایجاد می شود.

وی یادآور شد: سازمان اداری و روابط سالم ایجاب می کند مسوول پاسخگو باشد و از هر نوع روابط ناسالمی به دور باشد.

وی با اشاره به اینکه هر نوع رابطه ناسالم اداری، هر گونه معطلی مردم بدون توجیه را ناصحیح می دانیم، افزود: مسئولی که نمی داند فردا هست یا نیست، باید وظیفه و کار ارباب رجوع را، اگر روند زمان‌بر نبود، همان روز به سرانجام برساند.

وی با اشاره به اینکه کشور ما کشور انتخابات است، دولت ها و مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر با رای مردم انتخاب می شوند، افزود: اگر این رفت و آمدها باعث توقف کار مردم شود، مناسب نیست.

وی بیان کرد: برخی قلم ها تا سه ماه به بهانه جا به جایی مسوولان سازمانی بین دو دولت بر زمین می ماند که شایسته نیست.

وی با اشاره به اینکه رمز موفقیت همان درس بزرگ امام خمینی(ره) است که تکیه به خدا و اعتماد به داشته ها است، افزود: خدمت مردم در تمام جوامع مورد توجه است.

رییس جمهوری خدمت از موضع منفعت گرایی را ماتریالیستی و مادی گرایانه دانست و نوع دیگر خدمت را اومانیستی یا انسان‌مدارانه عنوان کرد و افزود: خدمت از روی نوع دوستی یا از سر دلسوزی دیگر انواع خدمت است که نشان از انگیزه های مختلف دارد.

وی نوع دیگر از خدمت را نگاه خدمت برای خدا و جلب رضای الهی با ایجاد گشایش در زندگی مردم دانست افزود: رضایت الهی در گرو گره گشایی از کار خلق است و این اشاره الهی است.

آیت الله رئیسی گفت: زمینه برای مسوولان برای قرب الهی فراهم است که همان خدمت به مردم در اولین گام است، این نوع سوم خدمت بی منت است و بی نیاز از قدردانی است.

وی با اشاره به تاثیر نگاه انسان به نوع خدمت و کار سازمانی افزود: عده ای مدتی خدمت می کنند و زمانی را نیز فرصتی برای خود می دانند و خدمت را به ذات تکلیف نمی دانند و این مسیر پاسخگویی به همراه ندارد نه به مردم، نه سلسله مراتب اداری.

وی تاکید کرد: رخدادهای سیزدهم آبان از بیداری دانش آموزان و دانشجویان تا تسخیر لانه جاسوسی که پایانی بر نفوذ استکبار بود، روز بزرگی است که باید گرامی داشته شود.

 نشست خبری رئیس جمهور/پروژه‌های غیرضروری ‌کلنگ‌زنی نمی‌کنیم‌

رئیس جمهور با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام‌ گذشته ‌سبب نگرانی مردم شده است، گفت: پروژه‌های غیرضروری ‌کلنگ‌زنی نمی‌کنیم‌.

آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی در پایان سفر یک روزه هیئت دولت به استان سمنان در نشست خبری با بیان اینکه تعداد پروژه‌های نیمه تمام به قدری از گذشته زیاد است که سبب نگرانی مردم شده و تلاش داریم تا پروژه‌های غیرضروری جدیدی را کلنگ‌زنی نکنیم، اظهار داشت:  پروژه‌های نیمه تمام گذشته به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دسته ‌بندی می‌شود تا بتوانیم انتظارات مردم را برآورده کنیم.

وی در ادامه در خصوص جاده مواصلاتی حرم تا حرم بیان داشت: سلامت مردم و رسیدگی به وضعیت جاده‌های مواصلاتی کشور به ویژه استانی مانند سمنان که باب الرضا است، در اولیویت قرارا دارد. وزیر راه و شهرسازی گزارشی از این پروژه ارائه داد و مصوبه‌ای داشتیم که این پروژه به سرعت دنبال و پیگیری شود، زیرا این میزان تلفات حتی به اندازه یک نفر هم در کشور زیاد است.

آیت‌الله رئیسی گفت: نیاز است تمهدیدات لازم در حوزه رانندگی و جاده‌ای همچون ایجاد ایستگاه‌های استراحتی اتخاذ شود تا رانندگان زیاد احساس خستگی نکنند.

وی با اشاره به مصوبات سفر یک روزه خود به استان سمنان، تصریح کرد: کارشناسان گزارشاتی از بازدیدهای گذشته خود به وزیران دادند و وزرا نیز در جلسه شورای اداری گزارش‌هایی دادند و مصوبات خوبی برای رشد و توسعه استان داشتیم.

وی بیان کرد: در حوزه کشاورزی و سفری که به مهدیشهر و عشایر داشتیم، برای حل مشکلات آنها از سوی جهاد کشاورزی نهاده‌ها به صورت  امانی به آنان داده خواهد شد تا پس از کسب درآمد بتوانند هزینه لازم را پرداخت کنند.

رئیس جمهوری گفت: همچنین مشکلات آبی شهرهای سمنان، دامغان، شاهرود و حتی کل استان مطرح شد و تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ گردید. در حوزه کشاورزی قرار است تا یک مجتمع دامداری بنا به خواسته عشایر و کشاورزان مهدیشهری احداث شود.

وی یادآور شد: قبل از ورود به هر استانی، جلسات مختلف با حضور کارشناسان، وزرا، استانداران در بخش‌های مختلف در حوزه‌های معاون اجرایی و معاون اول تشکیل می‌شود و حتی زمان پرداخت اعتبارات لازم از سوی بانک‌های عامل مشخص می‌شود و سپس سفرهای استانی انجام می‌شود و مصوبات از قبل آماده و مورد تائید قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: پس از امضاء صورتجلسه سه ناظر شامل استاندار، وزیر مربوطه و معاون اجرایی، پیگیر، رصد و ناظر مصوبات خواهند بود.

رئیس جمهوری در پاسخ به حل مشکل آب استان سمنان گفت: مشکل آب تنها مربوط به این استان یا کشور نیست، بلکه یک فاجعه جهانی است و کشورهای همسایه هم با آن درگیرند. خشکسالی محدودیتی در تامین آب شرب ایجاد نمی کند و باید الگوی مصرف و الگوی کشت را تغییر دهیم. مدیریت منابع آبی باید در دستور کار قرار گیرد و باید با نگاه مدیریت آبی به مساله کمبود آب توجه و دقت داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص مدیریت منابع آبی باید کارگروهی به ریاست استاندار و با هدف مدیریت منابع آبی موجود در استان تشکیل شود و استاندار نتایج این کارگروه را به اطلاع عموم برساند./تسنیم

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها