اژه‌ای: هیچ معروفی بالاتر از گره‌گشایی از کار مردم و امیدبخشیدن به جامعه نیست

کد خبر: 1094117

اعضای هیئت‌رئیسۀ کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برای تبادل‌نظر و هم‌اندیشی دربارۀ تقویت همکاری این کمیسیون با دستگاه قضا و راه‌های کاهش مشکلات مردم و بهبود خدمات‌رسانی قضایی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای دیدار و گفت‌وگو کردند.

اژه‌ای: هیچ معروفی بالاتر از گره‌گشایی از کار مردم و امیدبخشیدن به جامعه نیست

سرویس سیاسی فردا:  اعضای هیئت‌رئیسۀ کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برای تبادل‌نظر و هم‌اندیشی دربارۀ تقویت همکاری این کمیسیون با دستگاه قضا و راه‌های کاهش مشکلات مردم و بهبود خدمات‌رسانی قضایی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجةالاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوۀ قضاییه:«یکی از نهادهایی که بیشترین رابطه را با اقشار مختلف مردم دارد مجلس است و یک نماینده از آغاز تا آخرین روز خدمت با مردم حوزۀ انتخابیۀ خود و از طریق دیگر نمایندگان با همۀ مردم، حتی در دورافتاده‌ترین شهرها و روستاها، ارتباط دارد».

«کمیسیون اجتماعی مجلس با مهم‌ترین مسائل کشور و بخش قابل‌توجهی از مردم خصوصاً محرومان و مظلومان، که ولی‌نعمتان اصلی انقلاب‌اند، و با کسانی که شاید گرفتاری بیشتری دارند، اما قدرت بیان و توان مالی برای پیگیری حقوقشان ندارند، ارتباط دارد و باید به آن‌ها توجه ویژه داشته باشد».

«امروز یک انسجام و همدلی بسیار خوبی برای خدمت‌رسانی به مردم بین قوا شکل گرفته که باید روزبه‌روز بیشتر شود و هرچه در توان داریم خالصانه و بی‌منت به پای مردم بریزیم و آن‌ها را امیدوار کنیم».

«شاید هیچ معروفی بالاتر از گره‌گشایی از کار مردم و امیدبخشیدن به جامعه و هیچ منکری بدتر از این نباشد که حق کسی تضییع و به احدی ظلم شود یا استقلال و آزادی‌های مشروع و امنیت و عزت مردم خدشه‌دار شود و اگر می‌خواهیم نهی از منکر کنیم باید مانع از چنین رفتارهایی شویم».

«خداوند به زن کرامت بخشیده و زن را گرامی داشته و بزرگ‌ترین فضیلت یک زن و مادر این است که انسان از دامن زن به معراج می‌رود. باید منزلت و عظمت زن و کمک به زن، به‌عنوان یک انسان دارای شرافت و جایگاه والا، سرلوحۀ کار همۀ دستگاه‌ها قرار گیرد. تربیت فرزند به نوع تربیت پدر و مادر و هم به جامعه گره خورده است، اما مسلماً رفتارهای مسئولانۀ یک مادر وظیفه‌شناس و آگاه به وظایف تربیتی بیشترین نقش را در شکل‌گیری شخصیت فرزند دارد».

«مجلس و دستگاه قضا و نهادهایی همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به‌طور جدی دربارۀ مسائلی، چون حضانت، تربیت و دیگر موضوعات مرتبط تدبیر کنند که اگر پدر و مادری ناچار به جدایی و متارکه شدند، کمترین آسیب به زن و فرزندش وارد شود».

«وقتی روزانه ۲۰ تا ۲۵ پرونده به یک قاضی یا بازپرس ارجاع شود که باید در فرصت کم و در شرایط سخت و تحتِ فشارِ اصحاب دعوا آن‌ها را بررسی کند، حتماً کیفیت کار او نمی‌تواند مطلوب باشد».

«در برنامۀ ششم توسعه، پیش‌بینی شده که قوۀ قضاییه سالانه ۸۰۰ قاضی و ۳۲۰۰ کارمند جذب کند، اما هنوز دولت مجوز جذب این نیروها را نداده است».

«گاهی اوقات حرف یک مقام قضایی یا شورای حل اختلاف به‌اندازۀ حرف یک نماینده که در دل مردم هست اثر ندارد و نماینده‌ها می‌توانند نقش مؤثری در ایجاد صلح و سازش داشته باشند».

«وقتی یک هتل چندطبقه در اراضی ملی ساخته می‌شود، که با آلونک‌سازی تفاوت زیادی دارد، نشانگر آن است که دستگاه‌های مسئول ازجمله جنگل‌بانی و محیط‌زیست و منابع طبیعی و شهرداری و حتی خود قوۀ قضاییه وظایف خود را به‌درستی انجام نداده‌اند که یک برج فرضاً در کنار رودخانه جاجرود قد برافراشته و حالا باید آن را تخریب کنیم».

«دستگاه قضایی، با همفکری نخبگان و صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه، به رویکرد اصلاح و تربیت در زندان‌ها توجه کرده و تلاش‌های زیادی شد تا مشکلات مددجویان و خانواده‌های آن‌ها تا حد امکان برطرف شود. رئیس سازمان زندان‌ها ظرف مدت کمتر از یک سال همراه با تعدادی از مدیران عالی این سازمان از همۀ زندان‌ها در ۳۱ استان کشور بازدید کردند که اقدامی بی‌سابقه بوده است».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد