مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی

کد خبر: 1089977

«صباغیان» مخالف: ضرغامی در برنامه‌هایش به نقش انجمن‌های صنفی و استفاده از بخش خصوصی نپرداخته است.

مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی

«صباغیان» مخالف: ضرغامی در برنامه‌هایش به نقش انجمن‌های صنفی و استفاده از بخش خصوصی نپرداخته است.

«موسوی» مخالف: شما  آقای ضرغامی به عنوان وزیری تحول گرا مطرح شده‌اید اما بنظر می‌رسد تخصص و احاطه علمی لازم را ندارید.

«احمدی بیغش» مخالف: شما حتی رئیسی را قبول نداشتید؛ کارنامه شما نشان می‌دهد در چینش مدیریتی اعتقادی به انتخاب تخصصی ندارید.

«قاضی‌زاده‌» موافق: مسئله گردشگری تبلیغات است؛ ما دقیقا یک فرد رسانه برای این حوزه نیاز داریم؛ ضرغامی به دفاع من نیاز ندارد.

«رضایی» موافق: شجاعت در تصمیم گیری خصوصا در موضوع فتنه از نقاط مثبت ضرغامی است.

 موافقان ضرغامی در مجلس چه گفتند؟

نمایندگان موافق عزت‌الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی در جلسه علنی امروز از برنامه‌های وی دفاع کردند.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مشهد در مجلس در موافقت با برنامه های وزیر میراث فرهنگی،گفت: یکی از مطالبی که درباره ایشان مطرح می‌شود این است که چرا چهره با سابقه کار فرهنگی و رسانه ای برای یک وزارت افتصادی معرفی شده است. بنده با این جمله موافقم اما آن را کامل نمی دانم. اساسا چه کسی گفته که فرهنگ محصور در وزارت فرهنگ می باشد در حالی که وزارت میراث فرهنگی و گردشگری می تواند تمدن بزرگ ایران را به دنیا معرفی کند.

وی افزود: دشمنان می خواهند ما را منزوی کنند اما ما باید با استفاده از ابزار گردشگری ظرفیتهای بزرگ فکری و فرهنگی جامعه خود را به دنیا معرفی کنیم. امروز مسئله گردشگری مسئله تبلیغات است نیاز به فردی داریم که با تبلیغات آشنا باشد بتواند با جهان و همه مذاهب، اقوام و گویشها سخن بگوید و دقیقا فردی رسانه ای نظیر آقای ضرغامی نیاز داریم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما برای حوزه گردشگری به فردی استراتژیک نیاز داریم که به روابط بین المللی آشنا باشد.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: آقای ضرغامی فردی چندوجهی است که نسبت به حوزه دفاعی مسائل استراتژیک و رسانه آشنایی کامل دارد و اهل تعاملات اجتماعی است بزرگترین حوزه ای که به دنیا باید بشناسیم تمدن دینی و مذهبی خودمان است.

نماینده مردم مشهد در پایان اظهار کرد:به دلیل اینکه صرفا افراد تک بعدی و سیاسی در این وزارتخانه به کار گرفته شده و به حیات خلوت سیاسی تبدیل شده بود علیرغم ظرفیت قابل عرضه در جهان این اتفاق صورت نگرفته است.

** ضرغامی برای جبران خسارت کرونا در صنعت گردشگری برنامه دارد

بر اساس این گزارش علی رضایی نماینده کنگاور در مجلس نیز در دفاع از برنامه‌های ضرغامی گفت: نگاه تحول گرایانه ضرغامی قابل تحسین است. تخصص و تجربه در حوزه مرتبط با رسانه از ویژگی‌های بارز ایشان است. همچنین توانمندی در ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی در دستگاه‌های امنیتی و حاکمیتی پیرامون مأموریت‌های وزارتخانه از دیگر ویژگی‌های آقای ضرغامی است.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی فردی مدیر، توانمند و شجاع است، افزود:ایشان با مبانی نظری و قرآنی آشنایی دارند و این موضوع می‌تواند در مأموریت‌ها کمک کند. آقای ضرغامی در ماجرای "فتنه 88" روشنگری کردند پس شجاعت خوبی دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی روحیه جوان گرایی دارد و به شایستگی جوانان اعتماد می‌کند، همچنین آقای ضرغامی به فضای مجازی مسلط هستند و می‌تواند برای توسعه کسب و کارهای نوین بکوشند.

رضایی خاطر نشان کرد:ضرغامی سابقه حضور در سه کابینه گذشته دارند و می‌توانند تجربیات ملی را به دولت سیزدهم منتقل کند، وی همچنین به مقابله با بروکراسی زیان بار اعتقاد دارد و می‌تواند از ظرفیت نخبگان و کارشناسان استفاده کند.

نماینده کنگاور در مجلس تاکید کرد: استفاده صحیح از پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری ایران می تواند سودی معادل دو برابر ذخایر نفتی را به کشور سرازیر کند. آمارها نشان می دهد که بین 400 تا 600 میلیارد دلار از درآمد کشورها از صنعت گردشگری تامین می شود که متاسفانه علی رغم جایگاه تاریخی و ویژگی های طبیعی ایران، کشورمان در این کسب درآمد جایگاهی ندارد. اگر با توجه به مزایای صنعت گردشگری و تاثیر اقتصادی توسعه این صنعت در درآمدزایی و اشتغالزایی بتوانیم به ظرفیت کامل صنعت گردشگری دست پیدا کنیم، می توانیم سالانه سودی دوبرابر ذخایر نفتی را به کشور وارد کنیم.

رضایی تصریح کرد: برای مقابله با کرونا و جبران خسارت آن در صنعت گردشگری و حوزه صنایع دستی که دچار آسیب های اقتصادی زیادی شده است و برای حمایت و جبران خسارت ها، نیاز به برنامه ریزی مناسب است که وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی برای این موضوع راهکارهایی را به عنوان برنامه حمایتی آماده کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان بیان کرد:ضرغامی توانایی کاهش و برداشتن موانع و چالش های پیش روی وزارتخانه نوپای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را دارد تا با مدیریت شایسته و با تعامل و همکاری دیگر دستگاه ها شاهد رشد و توسعه گردشگری و صنایع دستی کشور و حفظ و صیانت هر چه بیشتر از مواریث فرهنگی و معنوی ایران اسلامی باشیم.

رشیدی کوچی: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی می تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند

**ضرغامی می‎ تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند

در ادامه جلسه جلال رشیدی کوچی در ضمن دفاع از برنامه‌های ضرغامی گفت:برنامه وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی کاملا همسو برای کنار زدن مشکلات بوده و برنامه ایشان جامع است. از شمال بارانی تا جنوب پارس ایرانی در برنامه ایشان دیده شده است.

وی با بیان اینکه آقای ضرغامی می‌تواند در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تحول ایجاد کند، افزود: وی ثابت کرده توانمندی لازم برای هماهنگی دستگاه‌ها برای پیشبرد امور را داردهمچنین وی  ارتباط بسیار قوی با حوزه فرهنگ داشته و اشراف کامل بر حوزه تبلیغات دارد که لازمه کار این حوزه است.

نماینده مرودشت در مجلس با تاکید بر اینکه اگر برنامه‌های آقای ضرغامی به درستی اجرایی شود همه تهدیدها به فرصت تبدیل می‌شود، گفت:وی کسی است که می تواند تغییر نگرش را در حوزه میراث فرهنگی ایجاد کند و با اجرای یک برنامه مردم پایه و دقیق تهدیدها تاریخ مصرف گذشته را به فرصت‌های بی بدیل تبدیل کند.

به گزارش تسنیم، مجتبی توانگر نماینده تهران نیز در پایان و در دفاع از برنامه‌های عزتالله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، اظهار داشت: مردم ایران و نمایندگان ملت خدمات آقای ضرغامی را فراموش نخواهند کرد؛ضرغامی مرد میدان و مرد عمل است و در صداوسیما مدیری اصولگرا و توسعه گرا بوده که از جمله آن توسعه شبکه های تلویزیونی در دوره ریاست او بر این سازمان است.

وی افزود: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وزارتخانه ای با 4 ضلع فرهنگ، رسانه، اقتصاد و دیپلماسی است و وزیر پیشنهادی از سوابق مدیریتی موفق در وزارت ارشاد، سازمان صدا و سیما و دارای برنامه برای گردشگری و صنایع دستی است.

نماینده تهران گفت: آقای ضرغامی به دلیل سوابق طولانی در معاونت مجلس و استان های صدا وسیما، وزارت ارشاد و وزارت دفاع و بیش از 10 سال ریاست سازمان صدا و سیما، ایران را به خوبی می شناسد که این لازمه وزیر میراث فرهنگی است.

توانگر بیان کرد:آقای ضرغامی تجربه کار با 3 دولت خاتمی، احمدی نژاد و روحانی با گرایش های مختلف را در کارنامه خود دارد که این بیانگر توانایی، تعامل و جایگاهی است که او دارد. ضرغامی به دلیل مسئولیت های مختلفی که داشته در هیات دولت، شورای امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی حضور موثر داشته و بر برنامه ها، سیاست ها و اسناد بالادستی آگاهی و اشراف دارد. این ها تجارب ذی قیمتی است که در میان کابینه آقای رئیسی وی را چهره ای منحصر به فرد می کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد