‌رئیسی: باید امید از دست رفته را به مردم بازگردانیم

کد خبر: 1073610

سیدابراهیم ‌رئیسی گفت: اعتماد مردم به دولت آسیب دیده است و باید این اعتماد آسیب‌دیده را رفع کنیم و امید از دست رفته را به مردم بازگردانیم.

‌رئیسی: باید امید از دست رفته را به مردم بازگردانیم

خبرگزاری ایسنا: سیدابراهیم ‌رئیسی امروز (۲۴ خردادماه) در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم خوزستان اظهار کرد: توفیق داشتم چند روز گذشته به دعوت مردم و جوانان عزیز خوزستانی در اهواز حاضر شوم و با جمعی از مردم خوزستان و اهواز دیدار داشتم هرچند که این دیدار کوتاه بود. البته این دیدار پس از اخذ مجوزهای لازم از ستاد مبارزه با کرونا در مرکز و استان و تعریف پروتکل‌های بهداشتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در آن سفر تنها با بخشی از مردم خوزستان دیدار داشتم و از این رو خواستم از طریق تصویر و صدا و سیما با مردم خوزستان گفت‌وگو و دیدار داشته باشم.

این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه خوزستان سرزمینی دارای تمدن است، گفت: خوزستان زجرهای بزرگی در دفاع مقدس کشیده است و مردم همه شهرهای استان خوزستان در جنگ اذیت شدند، خانواده‌های بسیاری آسیب دیدند و افراد بسیاری جانباز و مجروح و شهید شدند.

رئیسی عنوان کرد: در خوزستان ذخایر بسیاری وجود دارد و علاوه بر نفت، گاز و منابع غنی، دارای آب سرشار و زمین‌های کشاورزی حاصلخیز است اما با وجود این حجم از زمینه‌های توسعه‌ای در خوزستان، چرا برخی از مردم در فقر به سر می‌برند و چرا بیکاری صدای مردم را درآورده است؟ چرا پروژه‌های فاضلاب شهری و آب شرب در خوزستان مشکل دارند؟

وی ادامه داد: خوزستان استانی است که می‌تواند از جهت مسائل آبی هیچ مشکلی نداشته باشد اما به دلیل مشکلات مدیریتی این مسائل در خوزستان به وجود آمده است. اگر مدیریت کارآمدی وجود داشته باشد چرا باید داد مردم در بیاید و مردم گله‌مند شوند؟ برای ما زجر است که ببینیم مردمی که در خط مقدم دفاع مقدس حضور داشتند و از حریم انقلاب و ارزش‌های اسلامی دفاع کردند، چنین مشکلاتی را باید متحمل شوند.

این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری عنوان کرد: وقتی سرمایه‌های عظیم در خوزستان وجود دارد، این مسائل و مشکلات در استان خوزستان برای ما غیر قابل تحمل است. در این زمینه باید شرایط را برای مردم خوزستان متفاوت کرد و این کار با همت و خروش مردم و جوانان خوزستانی شدنی است.

رئیسی با یادی از علمای استان خوزستان، مرحوم شیخ شوشتری، شیخ انصاری، جزایری‌ها و سایر علما و افراد اثرگذار در خوزستان گفت: مساله من این است که چرا با وجود چنین ذخایر و موقعیت‌های ارزشمند، خوزستان همچنان رنج می‌برد و با مشکلات فراوانی در بخش‌های متعددی مواجه است.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های نفتی در خوزستان، گفت: درصدی از درآمد حاصل از نفت باید در جهت توسعه خوزستان هزینه شود و این موضوع در قانون نیز آمده است اما چرا این کار انجام نمی‌شود؟ در بحث آلایندگی، تصویب شده که درصدی از بودجه به خوزستان تخصیص یابد اما این امر محقق نمی‌شود. حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان باید به خوزستان پرداخت می‌شد تا در توسعه‌یافتگی خوزستان هزینه شود اما این اعتبارات تخصیص داده نشده است.

این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: وزارت نفت و سایر شرکت‌ها و بخش‌های نفتی باید به وظایف قانونی خود نسبت به مردم و منطقه عمل کنند تا بتوانیم منطقه را از فقر، نداشتن و بیکاری نجات دهیم. این مساله یک تکلیف قانونی است و مسئولان باید به وظایف خود در این خصوص عمل کنند.

رئیسی با اشاره به وضعیت مدیریت آب در خوزستان و منطقه بیان کرد: آب در خوزستان است اما باید مدیریت شود. خوزستان کمبود آب ندارد اما باید بحث آب در زمینه‌های آب شرب، آب کشاورزی و صنعتی مدیریت شود. باید برای پساب‌های صنعتی نیز برنامه‌ریزی شود تا شاهد مشکلات زیست محیطی نباشیم و از پساب‌ها نیز بهره‌مند شویم. اقدام برای احیای مجدد تالاب‌ها در خوزستان و اصلاح ساختار و چابک‌سازی شرکت ملی حفاری در خوزستان از دیگر مسائلی است که باید در خوزستان حل شوند.

وی با تاکید بر الزام صنایع خوزستان برای مدیریت پساب‌ها، افزود: این مساله یکی از موضوعات مهمی است که باید در خوزستان دنبال شود. پساب‌ها نباید برای مردم و محیط زیست مشکل ایجاد کنند و بازگشت این پساب‌ها به طبیعت باید به شکلی باشد که برای طبیعت مشکل‌ساز نشود.

این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: ریزگردها یکی از گله‌مندی‌های مردم خوزستان است و باید مشکل ریزگردها در خوزستان حل شود. در این زمینه مصوبه‌هایی وجود دارد و پیگیری‌هایی نیز انجام شده است اما در عمل، این مشکلات به قوت خود باقی هستند. خوزستان قطب کشاورزی کشور است اما باید صنایع جانبی و تبدیلی در خوزستان فعال شود تا زنجیره ارزش افزوده در خوزستان ایجاد شود.

رئیسی ادامه داد: خوزستان می‌تواند یکی از دروازه‌های صادرات کشور باشد. بازارهای مشترک خوزستان با عراق در این خصوص باید مورد توجه قرار گیرد. زیرساخت‌های ارتباطات ریلی باید در خوزستان احداث شوند، به ویژه ارتباط ریلی خوزستان با عراق که باید احداث شود. بخشی از این مسیر ریلی در کشور عراق است که باید پیگیر ساخت آن باشیم. این ارتباط، به تردد مردم و همچنین صادرات کالا کمک می‌کند.

وی افزود: مساله توسعه صید و آبزی‌پروری یک مساله مهم در خوزستان است که باید به آن توجه شود. اگر اقتصاد دریا فعال شود می‌تواند در بحث اشتغال، تولید و صادرات بسیار موثر و گره‌گشا باشد.

این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری انرژی آفتاب و خورشیدی را یکی از مزیت‌های خوزستان دانست و گفت: مزارع خورشیدی برای تولید برق در خوزستان باید فعال شوند. امکان تولید و صادرات برق از خوزستان وجود دارد و می‌توانیم از این امکان برای صادرات برق از خوزستان به عراق بهره‌مند شویم.

رئیسی بیان کرد: فعال شدن بازارچه‌های مرزی در خوزستان می‌تواند به اشتغال و صادرات غیر نفتی کمک کند. دیپلماسی تجارت باید در خوزستان برای ایجاد بازار برای تولیدات داخلی فعال شود.

وی با اشاره به اینکه سهم کشور از تجارت منطقه بسیار پایین است، گفت: از تجارت منطقه تنها ۲ درصد سهم داریم و باید این سهم را با دیپلماسی فعال اقتصادی تا دو برابر ارتقا دهیم و به حدود ۵۰ میلیارد دلار برسانیم. ناوگان صیادی در خوزستان نیز باید تقویت و بازسازی شود.

این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: می‌توانیم در خوزستان سه نوع گردشگری داشته باشیم. گردشگری دفاع مقدس و راهیان نور باید فعال شود و امیدواریم پس از دوران کرونا مجددا شاهد فعال شدن این بخش باشیم. باید زیرساخت‌های گردشگری ورزشی و گردشگری سلامت نیز در خوزستان فعال شود تا عراقی‌ها و سایر همسایگان، خوزستان را به عنوان یکی از پایگاه‌های سلامت بشناسند و از آن استفاده کنند.

رئیسی با اشاره به اینکه اقتصاد روستا بسیار مهم است، افزود: حاشیه‌نشینی در اطراف اهواز و سایر شهرهای بزرگ به علت عدم فعال بودن اقتصاد روستا است و بودن روستایی در روستا صرف نمی‌کند. روستایی احساس می‌کند که تسهیلات لازم به او پرداخت نمی‌شود و خود روستایی‌ها دوست ندارد که به حاشیه شهرها بیایند.

وی با بیان اینکه روستا یک کارخانه بزرگ تولیدی است، افزود: برای ما که در شهر هستیم بهترین محل روستا است و خود روستایی‌ها نیز دوست ندارند روستا را ترک کنند اما فعال نبودن اقتصاد روستا باعث چنین مسائلی می‌شود. باید بحث و مسائل مربوط به آب و همچنین تولید روستاها حل شود.

این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: خوزستان منابع سرشاری دارد و با این حجم از امکانات چرا باید فقر و بیکاری داشته باشد؟ با مدیریت جهادی و مدیریتی برخاسته از متن مردم می‌توان تغییر را در زندگی مردم ایجاد کرد.

رئیسی عنوان کرد: دیدن بیکاری، فقر و مشکلات فاضلاب در خوزستان برای ما زجرآور است. طرح فاضلاب خوزستان که باید سال‌ها قبل و با قوت آغاز می‌شد اکنون تازه در حال کلید خوردن است. یک روز هم نباید کارهای عام‌المنفعه را به عقب بیاندازیم. کارهایی که باید برای حل مشکلات آب و فاضلاب در خوزستان و به ویژه اهواز انجام می‌شد، انجام نشده است. همه مسائل و مشکلات مردم با اراده مردم قابل حل است.

وی با اشاره به مسائل مربوط به کسب و کار و معیشت، افزود: وضعیتی که برای معیشت و سفره مردم ایجاد شده است اصلا قابل قبول نیست و باید اصلاح شود. تحول در این زمینه نیازمند اراده مردم است. در انتخابات حضور فعال و مشارکت مردم بسیار اثربخش است. اگر مردم و جوانان خوزستانی به هر دلیلی سرخورده و نا امید شده‌اند باید در انتخابات شرکت کنند و مشارکت جدی داشته باشند.

این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اعتماد مردم به دولت آسیب دیده است و باید این اعتماد آسیب‌دیده را رفع کنیم و امید از دست رفته را به مردم بازگردانیم. حضور مردم و نخبگان خوزستانی در انتخابات می‌تواند وضعیت مردم را بهتر کند.

 

زاکانی در گفت‌وگو با مردم آذربایجان شرقی:تورم و فشار اقتصادی کمر مردم را شکسته است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز مردم در فشار اقتصادی و معیشتی هستند و تورم، کمر مردم را شکسته است که دولت بنده این مشکلات را حل خواهد کرد چرا که دولت اصلاح و اقدام است نه دولت حرف و شعار.

علیرضا زاکانی امروز سه شنبه در برنامه تبلیغاتی شبکه استانی سهند، اقتصاد، مدیریت و مبارزه با مفاسد اقتصادی را از مهمترین برنامه دولت خود اعلام کرد و گفت: بنده حدود دو دهه است که تجربه‌ی برخورد با مفاسد را دارم و مفسدان در هر موقعیتی که بودند از بنده شکایت کردند، اما به لطف الهی سربلند بیرون آمدم و این رویه را در دولت خودم ادامه خواهم داد.

وی افزود: متاسفانه دولت فعلی اشتباه بزرگی مرتکب شد و فکر کرد که مشکلات و کمبودهای کشور از طریق خارجی‌ها رفع می‌شود در حالیکه نباید از دشمنانمان انتظار داشته باشیم چرا که دشمن، مسلما دشمنی خواهد کرد و این ما هستیم که باید عقل داشته و به کمک آن‌ها چشم ندوزیم.

زاکانی خاطرنشان کرد: بنده در دولت احتمالی ام این نگاه را تغییر  داده و بر ظرفیت‌ها و استعدادهای بیشمار داخلی تکیه خواهم کرد.

وی اضافه کرد: ما تلاش خواهیم کرد تا معنویت، عقلانیت، عدالت و خلاقیت را در جامعه گسترش داده و ایران را در جهان سرآمد و سربلند کنیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: امروز به قشرهای مختلف، صنوف، جوانان، مردان، زنان و اقوام ظلم می‌شود، اما آقای رئیس جمهور می‌گوید «همه چیز خوب است» انگار یا در خواب است و یا خودش را به خواب زده است.

وی با اشاره به اینکه مناطقی در کشور از موهبتهای خدادادی مانند نفت و معادن بی بهره مانده اند، گفت: در دولت بنده هر ۴۵۲ شهرستان ، محور حرکت کشور بوده و تمرکززدایی جزو راهبردهای دولت اصلاح و اقدام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اقوام کشورمان مانند فرش در هم تنیده هستند که جذابیت های ایران را به تصویر می کشند و دولت بنده به همه اقوام توجه ویژه خواهد کرد.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش بی بدیل آذربایجان شرقی در پیشرفت کشورمان گفت: آذربایجان همواره مایه‌ی افتخار ایران در همه زمینه ها بوده است و ما خودمان را مدیون آذربایجانی های عزیز می دانیم.

وی در پایان کمبود امکانات گردشگری و اقامتی، کشاورزی سنتی و فن آوری قدیمی، بی بهره ماندن استان از موهبتهای معادن و جنگلها، به حال خود رهاشدن طرح انتقال آب ارس به دشت مرند، شبستر و تبریز  را از مشکلات آذربایجان شرقی دانست و قول داد در صورت رئیس جمهور شدن آنها را حل کند.

 

عبدالناصر همتی:نگاه سیاسی را از استان ها بر می دارم/ رئیس جمهور ۴ ساله خواهم بود

عبدالناصر همتی، خالی شدن روستاها از سکنه را عامل اصلی حاشیه نشینی در شهرها دانست و ادامه داد: اولویت دولت من حاکم شدن تصمیمات اقتصادی بر تصمیمات سیاسی است، یعنی باید نگاه سیاسی را از استان ها برداریم.

عبدالناصر همتی در گفت وگوی تلویزیونی با مردم استان گیلان، با اشاره به جان باختن تعدادی زیادی از هموطنان در استان های مختلف به خاطر بیماری کرونا، اظهار کرد: به عنوان یکی از اولین اقدامات در دولت سیزدهم واکسیناسیون سریع و عادلانه را به اتمام خواهم رساند تا این بلیه از مردم ایران دور شود.

وی با اشاره به چرایی ورود خود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری، افزود: شرایط اقتصادی کشور شرایط مطلوبی نیست و اگر روند فعلی در بخش های اقتصادی کشور ادامه پیدا کند، نتایج بدتری خواهیم داشت.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینکه اقشار مختلف مردم در تمام استان ها گرفتار بیکاری و معیشت هستند، تصریح کرد: امروزه رفاه و آسایش مردم تحت تاثیر تحریم ها و فشار حداکثری دشمن به مراحل نامطلوب رسیده و لذا برای تغییر ریل اقتصادی کشوری نیازمند بازنگری در نحوه نگرش به اداره جامعه هستیم.

همتی، یکی از مشکلات کشور را حاکم شدن بیش از حد سیاست بر اقتصاد دانست و عنوان کرد: متاسفانه مسائل اقتصادی ما به ویژه در استان ها تحت تاثیر نگاه سیاسی است و همین مسئله موجب شده نتوانیم از پتانسیل استان ها استفاده کنیم و یک ارتباط منطقی بین استان ها جهت توسعه اقتصادی منطقه با استان های همجوار و سایر استان های کشور به وجود آوریم؛ این در حالی است که در دنیا سیاست در خدمت اقتصاد است و طراحی های اقتصادی با هدف بهبود زندگی مردم صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه هر اقدام دولت باید برای جیب مردم منفعت داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد سیاست هایی که دولت اتخاذ می کند و اقداماتی که دولت انجام می دهد، در نهایت موجب فقر مردم شود، در واقع هیچ توفیقی حاصل نشده است و مردمی که رای می دهند نباید از نظر اقتصادی فقیرتر و از نظر اجتماعی محدودتر شوند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با اشاره به تخصص خود در بخش اقتصاد، متذکر شد: در طول چهل سال گذشته تمام مسائل اقتصادی کشور و دنیا را زیر نظر داشتم و بنگاه های بزرگ اقتصادی کشور از جمله بانک مرکزی را اداره کردم و نسبت به اطلاعات و شاخص های اقتصادی داخلی و بین المللی اشراف کامل دارم و نقاط ضعف را می شناسم لذا احساس می کنم ورود بنده به عرصه انتخابات می تواند به اصلاح ریل گذاری اقتصادی کشور کمک کند، زیرا چهار سال پیش رو را آخرین فرصت برای اصلاح شرایط اقتصادی می دانم که نباید از دست برود.

همتی، با بیان اینکه خودم را برای ریاست جمهوری یک دوره چهار ساله آماده کردم، گفت: متاسفانه بسیاری از روسای جمهور می خواستند در چهار سال اول اصلاحات اقتصادی را انجام دهند، اما به خاطر محافظه کاری برای چهار سال دوم، نمی توانند اقدامات اساسی انجام دهند لذا بنده در چهار سال اول اقدامات مهم اقتصادی را انجام خواهم داد.

وی با اشاره به عدم وجود یک راهبرد ملی برای توسعه اقتصادی استان ها، عنوان کرد: همه استان ها ویژگی های خاص خودشان را دارند و دارای تنوع فرهنگی و قومی و مذهبی و طبیعی و جغرافیایی هستند لذا برای اینکه بتوانیم مشکلات کشور حل کنیم باید نگاه متمرکز بر اقتصاد و اداره کشور را برداریم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، خالی شدن روستاها از سکنه را عامل اصلی حاشیه نشینی در شهرها دانست و ادامه داد: اولویت دولت من حاکم شدن تصمیمات اقتصادی بر تصمیمات سیاسی است، یعنی باید نگاه سیاسی را از استان ها برداریم و نگاه اقتصادی به آنها داشته

باشیم. متاسفانه از مرکز نگاه سیاسی و امنیتی به استان ها می شود و تصمیمات نیز متمرکز و امنیتی است لذا برای توسعه استان ها باید ویژگی های هر استان را مورد توجه قرار دهیم.

همتی، با بیان اینکه دولت سیزدهم به صورت فصلی با نخبگان استان ها جلسه برگزار خواهد کرد، گفت: این جلسات روند اقتصادی، اجتماعی و سیاسی استان ها و در نهایت توسعه کشور را تعیین می کند.

وی مشکل بیکاری با وجود پتانسیل های قوی در استان ها را غیر قابل قبول دانست و اظهار کرد: علاوه بر ظرفیت ها باید موانع را بشناسیم و اجازه ندهیم استان ها توسط باندهایی در مرکز اداره شوند، یعنی اداره استان ها باید در دست مردم و نخبگان و بر مبنای شایسته سالاری باشد. معنا ندارد با وجود افراد نخبه و توانمند در استان ها، افرادی را از جاهای دیگر برای اداره آن استان بفرستیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با تاکید بر لزوم توسعه متوازن استان ها، خاطرنشان کرد: متاسفانه هرچه استان ها از مرکز دورتر می شوند میزان توسعه یافتگی آنان کاهش می یابد که باید این روند را براساس آمایش سرزمین اصلاح کنیم.

همتی، با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری در کشور چهار فصل ایران، متذکر شد: هر استان ویژگی های خاصی برای جذب توریست دارد و سایت های طبیعی و فرهنگی و تاریخی ایران برای خارجی ها بسیار جذاب است لذا به دنبال واکسیناسیون سریع کرونا، گردشگری و جذب توریست را محور اصلی توسعه در استان ها قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه هر توریست یک شغل ایجاد می کند، افزود: امروز در بسیاری از استان ها بوم گردی در حال توسعه است و می توانیم سیستم بانکی کشور را در خدمت این امر قرار دهیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بیکاری را مسئله مشترک همه استان ها دانست و تاکید کرد: نگاه دولت سیزدهم بر مبنای تمرکززدایی و پرهیز از نگاه سیاسی و امنیتی و بردن تصمیمات به داخل استان هاست تا توجه بیشتری به اقتصاد استان شود.

همتی، متوسط رشد اقتصادی دهه اخیر را پنج درصد دانست و گفت: به واسطه تحریم ها شاهد کاهش منابع کشور برای توسعه مفید بودیم و لذا نسبت به همسایگان از نظر ثروت و رشد عقب هستیم و همین مسئله سفره مردم را کوچک کرده است لذا باید بیکاری را به عنوان یکی از معضلات کشور مورد توجه جدی قرار دهیم و اقشار محروم استان ها را توانمند کنیم.

وی با اشاره به پرداخت غیر هدفمند یارانه ها، عنوان کرد: دهک های پایین جامعه همان اندازه یارانه می گیرند که دهک های بالا می گیرند که اصلا عادلانه نیست لذا دولت باید حداقل دستمزد را افزایش دهد تا قدرت خرید مردم در شهرها و روستاها را افزایش دهد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینکه بخشی از افزایش قدرت خرید مردم با اعطای کارت های اعتباری به ویژه برای توانمندسازی اقشار کم درآمد جبران خواهد شد، گفت: یکی دیگر از اولویت های دولت سیزدهم توانمندسازی مردم از طریق اصلاح حداقل دستمزد است. به خاطر شرایط اقتصادی سال گذشته و تورم و کاهش ارزش پول ملی، قدرت خرید بسیار کاهش یافته و باید یارانه ها را به سمت دهک های پایین  هدایت کنیم؛ البته فقط با پرداخت یارانه نمی توان قدرت خرید را افزایش داد و لذا کارت های اعتباری خرید کالا با پرداخت بلندمدت را تعریف کردیم.

همتی، مردم استان ها را مردم ایران دانست و متذکر شد: علیرغم وجود اختلافات قومی و مذهبی باید از وجود قومیت ها و نخبگان در اداره کشور استفاده کنیم.

وی با تاکید بر لزوم فعال سازی چهار مسیر اقتصادی کشور از کریدور شمال - جنوب گرفته تا محور چین - هند به ساحل مدیترانه، اضافه کرد: توسعه شاهراه های بین المللی توسعه استان ها را رقم می زند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، کشاورزی را از مسائل مهم کشور دانست و بیان کرد: روستاییانی که در بخش های کشاورزی فعال هستند، با مشکلات فراوان به ویژه در قیمت خرید محصولات مواجه هستند؛ البته خرید تضمینی برخی از محصولات وجود دارد، اما باید به قیمت روز از کشاورز خریداری شود؛ همچنین دولت در زمینه تامین نهاده های کشاورزی از جمله بذر و کود و سم مسئولیت دارد تا کشاورزان دچار مشکل نشوند.

همتی، با اشاره به خرید محصولات کشاورزی توسط دلالان با قیمت پایین به خاطر نیاز کشاورزان به نقدینگی، عنوان کرد: متاسفانه دلالان این محصولات را ۱۰ برابر گرانتر وارد بازار می کنند و لذا نظام جمع آوری و توزیع محصولات کشاورزی نقص جدی دارد و باید اصلاح شود.

وی کشاورزی را یکی از محورهای توانمندسازی استان ها به ویژه در حوزه اشتغال پایدار دانست و گفت: دولت سیزدهم بر آزادی های اجتماعی نیز تاکید دارد، زیرا جوانان به ویژه دختران از زندگی روزمره خود احساس رضایت ندارند و اوقات فراغت آنان به درستی استفاده نمی شود لذا دولت حتما برای جوانان برنامه دارد تا افراد جامعه به ویژه بانوان هویت مستقل خودشان را داشته باشند.

زاکانی: از هنر استفاده ابزاری می‌شود

زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید نوع نگاه به هنر تغییر کند گفت : متاسفانه از هنر استفاده ابزاری می‌شود نزدیک به انتخابات از هنرمندان استفاده کرده و فردای آن، هنرمندان را فراموش می‌کنند.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در برنامه رئیس‌جمهور و جوانان از شبکه سه سیما اظهار کرد: وضعیت کنونی قابل قبول نیست ، امکانات و ظرفیت های بالقوه‌ای در ایران وجود دارد اما نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم که از جمله آن جوانان هستند.

وی در توضیح برنامه‌اش برای احیای بازار سرمایه اظهار کرد: بازار سرمایه امکانی را فراهم می‌کند که بتوان مشارکت جمعی پول و نقدینگی جامعه را به سمت تولید سوق داد. تا قبل از تشکیل بورس، بانک‌ها میدان‌داری کرده و فراتر از وظیفه‌شان به پیمانکاری و سفته‌بازی مشغول بودند و بازار سیاه راه انداختند. طبق یک تحقیقی بانک‌ها 57 درصد مانع رشد شده بودند تا اینکه بازار بورس شکل گرفت. متاسفانه در اواخر سال 98 به دلیل دعوت بدون تعهد رئیس‌جمهور به بازار سرمایه شرایط به‌گونه‌ای پیش رفت که هزینه‌های مردم از بین رفت.

وی تاکید کرد: دولت باید حامی بازار سرمایه نه مقابل آن باشد. بازار سرمایه به ثبات نیاز دارد،  نه اینکه دستوری اداره شود. دولت اقدام و اصلاح در جهت تقویت بازار سرمایه و رونق آن اقدامات جدی انجام خواهد داد.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری درباره برنامه‌اش جهت تشکیل دولت جوان انقلابی و کارآمد گفت: من تنها نامزدی هستم که بیشترین وقت خود را با جوانان گذراندم. امروز فرصت‌های بی‌نظیری در بین جوانان است. ظلم بزرگی است که از این فرصت‌ها استفاده نشود. حتما دولت من جوان و حزب‌اللهی خواهد بود و میانگین سن وزرا نیز 45 سال است.

زاکانی درباره برنامه‌اش جهت رونق روستاها نیز اظهار کرد: یکی از اتفاقات تلخ طی دهها سال گذشته تغییر ترکیب جمعیت روستاها و شهرها بود. روستاها محل تولید هستند که به عنوان کانون‌های تولید می‌توانند فرصت‌های خوبی برای کشور فراهم کنند. با تمرکززدایی می‌توان شرایط را به‌گونه‌ای برد که مهاجرت معکوس به روستاها شاهد بود و روستاها تبدیل به مجموعه فعال در خلق ثروت شوند.

وی درباره برنامه‌اش جهت بهبود وضعیت مسکن نیز اظهار کرد: دولت وضعیت مسکن را به جایی برده که افراد برای خانه‌دار شدن باید چندین سال پول‌شان را ذخیره کنند. از طریق اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی و تسهیل صدور مجوز بازآفرینی شهری، صنعتی‌سازی برای زوج‌های جوان و نیازمندان مسیری را دنبال می‌کنیم که ماحصل آن خارج شدن مسکن از کالای سوداگرایانه به کالای مصرفی خواهد بود.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری درباره برنامه‌اش جهت پاسخگو کردن دولت خود گفت: اصل هشت قانون اساسی مبتنی بر امر به معروف و نهی از منکر است که آن را نهادینه می‌کند. اصل 27 قانون اساسی هم حق اعتراض را قانونی دانسته و در کنار اصل هشت قانون اساسی امکانی را فراهم کرده که مابه‌ازای آن نهادسازی نوین صورت گرفته و مسئولان در کنار مردم پاسخگو باشند. بدین شکل از شنبه تا چهارشنبه مکان‌های نمازجمعه محلی برای اعتراضات مردم می‌شود که مجوز می‌گیرند، مسئول مربوطه هم حضور پیدا می‌کند تا پاسخ دهد اگر کوتاهی‌ای صورت گرفته باشد من به عنوان رئیس‌جمهور برخورد خواهم کرد. دیگر زمینه برای ماندن مردم پشت درهای بسته از بین می‌رود.

زاکانی درباره برنامه‌اش جهت رونق گردشگری اظهار کرد: ما 9 پیشران تحولی داریم که یکی از آنها گردشگری است. گردشگری مزیت‌های فوق‌العاده بالایی دارد که از جمله آن درآمدزایی و اثرگذاری است. دنبال آن هستیم که از اقصی‌نقاط جهان با فکر و اندیشه ما آشنا شوند. پس گردشگری در حوزه باستانی، تاریخی، مذهبی و سلامت اهمیت بسیاری خواهد داشت. ایران می‌تواند قطب گردشگری باشد. در بعد گردشگری داخلی هم به نشاط و آشنایی ملت با فرهنگ‌ها و اقوام مختلف کمک می‌کند لذا ما برنامه‌ریزی برای گردشگری خواهیم داشت.

وی درباره برنامه‌اش در عرصه هنر و شکوفایی استعدادهای جوانان گفت: باید نگاه به هنر تغییر کند. باید امکانی فراهم شده تا هنر برای آیندگان ثبت شود. متاسفانه در کشور ما مسئولان به دلیل بی‌دقتی از ظرفیت عظیم جامعه هنری غفلت کردند. به‌گونه‌ای که از هنر استفاده ابزاری می‌شود. نزدیک به انتخابات از هنرمندان استفاده کرده و فردای آن به فراموشی سپرده می‌شوند.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در توضیح برنامه‌هایش جهت رانتخواری و ویژه‌خواری گفت: کشور ما امکانات بسیاری دارد اما دچار فقر، تبعیض، فساد و مشکلات دیگر است. البته ما هم کم کم کرخت شده‌ایم. خاطرم است اوایل انقلاب فردی را دیدم که از جوب خیابان پلاستیک جمع می‌کرد و بسیار ناراحت شدم و گریه کردم. امروز جمع کردن ضایعات تبدیل به شغل رسمی شده و عده‌ای از آن ارتضاغ می‌کنند که برای کشور ما ننگ‌آور است. دلیل این است که افرادی سر چشمه نشسته و هر چه می‌خواهند برمی‌دارند. متاسفانه این موضوع هم در حال تبدیل شدن به سم مهلک و فرهنگ در جامعه شده و باید جلوی آن را گرفت.

وی توضیح داد: اولین کارم این است که از طریق حکمرانی فضای مجازی و دولت الکترونیک شرایط را شفاف کنم. آن زمان است که تعارض منافع خود را نشان می‌دهد. با مفسدان برخورد می‌کنم که با ایجاد شفافیت می‌توان ریشه‌های فساد را خشک کرد و عناصر شایسته را انتخاب نمود. مردم باید احساس خودباوری کنند و به میدان آمده تا با فساد مقابله کنیم.

زاکانی درباره چگونگی رفع مشکلات کشاورزی اظهار کرد: نامردی در حق کشاورزان نمی‌کنیم. یعنی همان ظلمی که دولت فعلی در حق کشاورزان کرد. امنیت غذایی بسیار مهم است. ما به سمتی می‌رویم که امکانات را به کشاورزان و توسعه روستایی داده و تسهیل‌گری صورت گیرد تا در نهایت شاهد رونق کشاورزی و توسعه صادرات باشیم.

وی درباره برنامه‌اش جهت ایجاد اشتغال اظهار کرد: مشکل کشور ما عمل نکردن به قانون اساسی است. دو و نیم میلیون جویای کار داریم. ما اساس را بر جهش تولید قرار دادیم که از طریق آن می‌توانیم شغل ایجاد کنیم. مشکل کشور ما نبود فکر و غیرت است. ما شرایط را به‌گونه‌ای پیش می‌بریم که به بیکاران آموزش داده و برایشان کار پیدا می‌کنیم. اگر هم نتوانستند کاری را پیدا کنند ماهانه حداقل مبلغی به آنها داده تا عزتمند زندگی کنند. البته اینطور نیست که آنها را تشویق به کار نکردن کنیم.

وی درباره برنامه‌اش برای استعدادیابی و حمایت از قهرمانان ورزشی گفت: من در خانواده ورزشکار به دنبال آمده‌ام که پدرم داور بین‌المللی کشتی بود علاوه بر این به عنوان یک پزشک معتقدم که ورزش برای سلامت و سلامت برای کارآمدی بسیار مهم است. لذا ما به ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای خواهیم کرد. در ورزش پیشکسوتان وجود دارند. ورزش قهرمانی با عطر معنویت و اخلاق همراه است.

زاکانی در بخش آخر صحبت‌هایش و در جمع‌بندی اظهار کرد: جوانان بدانند که در کشور ما انسداد وجود ندارد. همه مواهب در داخل کشورمان است. رویکرد غلط دولت باعث شرایط فعلی شده است. از مردم می‌خواهیم در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کرده و انسجام و تجلی اقتدار را رقم زنند. ما به دنبال کشیدن دیوار دور کشور نیستیم بلکه می‌گوییم باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخل به صورت بهینه استفاده کرد چراکه نتیجه آن جهش در منطقه و جهان و ایجاد راه تعامل و ارتباط با دنیا خواهد بود.

 

رئیسی:سفره مردم نباید به دلار و دانه‌های روغنی بند شود/ فعال شدن اقتصاد دریا در مازندران

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سفره مردم نباید به دلار و دانه‌های روغنی بند شود، گفت: ۶۰۰ هزار هکتار از مزارع استان‌های شمالی را می‌توان به کشت دانه‌های روغنی اختصاص داد و برای سه دهک جامعه باید کارت اعتباری صادر شود تا برای تامین کالاهای اساسی در رنج نباشند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر دوشنبه ۲۴ خرداد، در برنامه انتخاباتی تلویزیونی در شبکه استانی تبرستان، با بیان اینکه مردم مازندران سخت کوش و مهمان نواز و قدردان شهدا هستند، به خانواده ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، جانبازان و ایثارگران ادای احترام کرد.

وی با اشاره به دغدغه‌ کشاورزان خاطرنشان کرد: لغو و حذف دیرکرد تسهیلات کشاورزان که به دلیل حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله دچار خسارت شدند، باید زودتر در دستور قرار می‌گرفت تا کشاورزان دردی جز درد خسارات طبیعی وارد شده نداشته باشند.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بابیان اینکه تولید کشاورزی مازندران سبب رونق استان می‌شود، گفت: مازندران استانی سرسبز و سرزمین حاصلخیزی بوده و باوجود داشتن نیروی انسانی کارآمد، اقتصاد جنگل و دریا، صنایع پیشران و غیره دارای فقر و محرومیت است.

رئیسی خاطرنشان کرد: تکمیل زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای، صنایع تبدیلی و جانبی برای رونق بخشی کشاورزی استان مورد نیاز بوده و با وجود استان مازندران واردات مرکبات و کالا معنایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه مازندران استان فعال کشاورزی و تولید است، افزود: برنج کشور در گیلان و مازندران تولید می‌شود و مازندران به عنوان استان تولیدکننده جدی است که رتبه‌های برتر را در کشور دارد از این‌رو وجود بیکاران و افراد تحت پوشش پذیرفته نیست.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به بازدید از نساجی مازندران اشاره کرد و افزود: برخی از بخش‌های این صنعت تعطیل و نیمه جان است و بخشی از نیز به شکلی مقدماتی کارش را شروع کرد و سایر بخش‌ها نیز باید فعال شود.

رئیسی ادامه داد: اقتصاد دریا نیز باید فعال شود و در این راستا بر صادرات غیر نفتی تاکید کرد.

 وی با تاکید بر اینکه تامین برخی  کالای اساسی  در سفره، برای مردم آرزو شده است اظهار کرد: معیشت، کسب و کار، وضعیت بازارها نیازمند تغییر است زیرا تصمیمات لحظه‌ای بازار را دچار تکانه می‌کند

و کرونا، تحریم و حوادث طبیعی نباید اقتصاد مقاوتی را تکان بدهد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سفره مردم نباید به دلار و دانه‌های روغنی بند شود، گفت: ۶۰۰ هزار هکتار از مزارع استان‌های شمالی را می‌توان به کشت دانه‌های روغنی اختصاص داد و برای سه دهک جامعه باید کارت اعتباری صادر شود تا برای تامین کالاهای اساسی در رنج نباشند.

رئیسی با اشاره به اینکه باید راه را برای استقلال و خودکفایی نهاده‌های دامی باز کرد، گفت: فقر در استان سرسبزی مثل مازندران معنی ندارد و با امکان و مدیریت درست می‌توان مسائل را کرد.

وی با بیان اینکه در کشور مدیریت آب داریم نه کمبود آب یادآور شد: باید اصلاح  الگوی کشت را ترویج دهیم تا با کمترین مصرف منابع آبی، بیشترین بهره وری را داشته باشیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: احساس مردم این است که امروز صداقت وجود ندارد و بهترین روش برای تعامل با همگان صداقت در گرفتار و کردار است.

رییسی ازدواج، اشتغال و مسکن را نیاز اساسی بیان کرد و گفت: اگر در کشور سالانه یک میلیون شغل ایجاد نشود عقب خواهیم بود و باید سالانه یک میلیون مسکن ایجاد شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در مشهد مقدس ۳۵ هزار هکتار زمین تهیه و نسبت به ایجاد مسکن و شهرزائر اقدام کردیم که فاز اول آن در سال اول افتتاح شد.

حجت الاسلام رئیسی با عنوان اینکه زباله هنوز در مازندران رنج دهنده است، گفت: دستگاه‌های زباله سوز هنوز فعال نشده است،باید این دستگاه ها زودتر راه اندازی شود.

وی گفت: با کمک خدا، همت مردم و دولت خدمتگزار می‌توان گره‌ها را گشود و با اراده و حضور در انتخابات می‌توان کارها را به مقصود رساند و هر ایرانی  در هر جا که شناسنامه ایرانی دارد تضمینی برای حقوق شهروندی وی است.

 

مهرعلیزاده:تعصبات ذهنی افراد محدود مشخص، نباید بر زندگی مردم سایه شوم بیندازد

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اجازه نمی‌دهم افرادی که یاد گرفته‌اند به مردم زور بگویند، خارج از حدود خود حرفی بزنند چون تعصبات ذهنی افراد محدود مشخص نباید بر زندگی مردم سایه شوم بیندازد.

محسن مهرعلیزاده امروز در برنامه گفت‌وگو با مردم خراسان رضوی که از شبکه استانی پخش شد، با اشاره به برنامه‌های خود اظهار کرد: به سال‌های بین ۷۶ تا ۸۰ غبطه می‌خورم که 4 سال خدمت‌گذار مردم خراسان و پابوس امام رضا(ع) بودم. یادم نمی‌رود که از ساعت ۷ تا 23 در دفتر کار خود فعالیت می‌کردم و پس از آن برای زیارت، نیم ساعت به محضر امام رضا(ع) می‌رفتم و از ایشان مدد می‌خواستم تا بتوانم خدمت‌گذار خوبی برای مردم خراسان باشم. خدا را شکر می‌کنم که در آن 4 سال توفیق خدمت به مردم خراسان را داشتم، امام رضا(ع) به من کمک کرد و مردم همکاری کردند.

وی افزود: ایجاد ایران خودرو خراسان در دیزباد نیشابور و همچنین راه‌اندازی و توسعه معادن سنگان خواف و فولاد نیشابور را با همکاری مردم خراسان انجام دادیم و راه‌آهنی به طول ۷۸۰ کیلومتر بین مشهد تا بافق کشیدیم تا حق مشهد احیا شود و مسیر ترانزیت آسیای میانه تا بندرعباس را به نام خود داشته باشد. شهرک‌های صنعتی و تعدادی نیروگاه در خراسان ایجاد کردیم و جاده‌ای که بین مشهد تا قوچان تحت عنوان جاده مرگ نام داشت و باعث خستگی مردم و تصادف آن‌ها می‌شد را چندبانده کردیم. اولین اتوبان استان خراسان را تحت عنوان مشهد باغچه ایجاد کردیم و فقط با دعای خالص، همکاری و همدلی کامل مردم خراسان پیش رفتیم.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز هم در مشهد و استان خراسان رضوی کارهای بسیاری روی زمین مانده است. امروز باید برای اینکه بیش از این از آب‌های زیرزمینی استان استفاده نشود، خط لوله‌ای که بنده جزو مسئولان ایجاد آن بودم و اکنون از خلیج فارس کشیده شده و تا کرمان آمده، باید از دریای عمان و چابهار به استان خراسان رضوی و خراسان جنوبی برسد.  آب مایه حیات است. به یاد دارم در دوره فعالیت خود در خراسان با فشاری که به وزارت نیرو آوردم، سد دوستی در مرز ترکمنستان را در اسرع وقت احداث کردم اما اکنون با سدهای بالادستی که در ترکمنستان ایجاد شده، تداوم ورود آب به ایران به خطر افتاده و به دلیل اینکه آب شرب مشهد از آن‌جا تامین می‌شود، این موضوع یک خطر قابل توجه است.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: استعدادهای بسیاری در خراسان وجود دارد. اطلاع دارم که در خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان 7860 واحد فعال صنعتی و معدنی وجود دارد؛ یک میلیون نفر اشتغال مستقیم در گردشگری، صنعتی و معدنی در اختیار این استان‌هاست و سالانه ۲۰ میلیون نفر مسافر و زائر حضرت امام رضا(ع) به مشهد سفر می‌کنند که ثروت و سرمایه بزرگی برای این خطه است. در این استان یک میلیون نفر نیز در زمینه کشاورزی اشتغال دارند و ۱۲ میلیون تُن محصولات زراعی و باغی سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان را تولید می‌کنند. این موضوع به ما نشان می‌هد که باید با ایجاد صنایع تبدیلی از خام‌فروشی، به ‌ویژه در حوزه معدن و مواد معدنی، حذر کنیم.

وی ادامه داد: صف‌های کامیون که در سنگان خواف که دارای بهترین معادن سنگ کشور است، متوقف شده و در صف ایستادند تا برای چین مواد خام ببرند. این ضایعه مانند فشار و سوزنی به قلب هر فردی است که مسائل اقتصاد کشور را می‌داند. من با شرایطی که برای دولت آینده طراحی کرده‌ام، به تمام مسائل دقت داشته‌ام. ۱۱ میلیون نفر جمعیت سه استان خراسان است که ۳۵ درصد جمعیت آن کشاورز، روستایی و تولیدکننده هستند. این جمعیت دارای اهمیت بسیاری است. باید دام‌های چند قلوزا در این استان پرورش یابد؛ دام‌داری‌های صنعتی، نیمه‌صنعتی و حتی خانوادگی نیز لازم است در این استان‌ها راه‌اندازی شود؛ به نحوی که با اعطای وام‌های کوچک، در خانه‌ها به سبک قدیم دام‌داری ایجاد شود. البته به شرطی که پس از آن هم به فناوری پرورش دام توجه شود و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌ها عملی صورت گیرد تا بتوان از آن‌چه که داریم، به بهترین نحو استفاده کنیم.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مردم ایران گفت: همه شما قابل‌احترام هستید و همیشه در تاریخ بشریت افتخار آفریدید و تاریخ‌ساز شده‌اید. در دهه‌های اخیر غیرت و مردانگی شما در حفظ کیان، مرزها و تمامیت ارضی کشورمان و حریم دین‌مان ستودنی و قابل تقدیر بوده است. ۲۴۰ هزار شهید تقدیم کرده‌ایم؛ اسارت و فشار را تحمل کردیم اما چه شیرین دست به دست هم دادیم و پشت تمام دنیا را که اراده کرده بود در جنگ تحمیلی پشت صدام بایستد را به خاک مالیدیم.

وی افزود: شرایط کشور اکنون شرایط خیلی مناسبی نیست. ایران ما کشوری است دارای مردمی با غیرت، با همت و خطه‌ای است با سابقه و تمدن بسیار ارزشمند ایرانی و اسلامی، برخوردار از جوانان برومند، عاقل، آگاه و منابع انسانی ارزشمند و فارغ‌التحصیلان بسیار خوب و باسواد، برخوردار از نسبت بالای جمعیت جوان و امکانات و منابع خدادادی مانند معادن، آب، زمین، هوا، مرز، موقعیت جغرافیایی و اقتصادی اما متاسفانه آن‌چه که وجود نداشته، برنامه عملیاتی قابل عمل برای اداره کشور در دوران‌های مختلف بوده است.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ضمن اینکه به تمام دولت‌ها و زحماتی که با دلسوزی انجام داده‌اند، احترام می‌گذاریم اما امروز می‌بینم که حاصل کار پس ۴۲ سال این است که در بخش عظیمی از جامعه فقر، تنگ‌ستی، بیکاری، فاصله بسیار شدید بین درآمد و هزینه‌های خانوارها، شکاف اجتماعی بین مردم با مردم، مردم با دولت و کشمکش‌ها و نزاع‌های بی‌حاصل داخلی کار را به جایی رسانده‌ که اگر امروز تصمیم نگیریم به شکل جدی، به دور از تمام عیب‌ها، ناکارایی‌ها و ناکارآمدی‌ها یک دولت کاربلد و باغیرت که کاری که کار را می‌شناسد و با برنامه کار می‌کند و در استفاده از افراد به دنبال خویشاوندسالاری، گروه‌سالاری، حزب‌سالاری نیست و از هر فردی که در مسیر فکری آن قرار بگیرد، مخصوصا جوان‌ها و خانم‌ها، استفاده می‌کند را تشکیل ندهیم، مشکلات پابرجا خواهد ماند.

مهرعلیزاده با اشاره به سوابق خود تصریح کرد: من به عنوان فردی که ۴۲ سال در کشور، در زمینه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، برنامه‌ریزی بانکی و پولی، با یک سابقه مهندسی، دکتری مدیریت مالی، دانش‌آموختگی مهندسی اقتصاد در سطح دکتری و فعالیت‌های اجرایی مانند مدیریت استانداری خراسان بزرگ، منطقه آزاد کیش، سازمان انرژی اتمی، ایجاد دوباره نیروگاه اتمی بوشهر، با آشنایی به تمام مسائل اجتماعی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی، توسعه‌ای، عقد قرارداد، مذاکره و با تسلط به زبان انگلیسی و آلمانی، فعالیت داشته، با یک برنامه برای خدمت‌گذاری آمده‌ام‌. برنامه من برنامه اقتصاد، اجتماعی است و برنامه‌ای است که اجازه فعالیت اقتصادی و رقابت را می‌دهد؛ در عین حال اجازه نمی‌دهد که قشر ضعیف جامعه زیر چرخ‌های اقتصادی له شوند و از مردم حمایت می‌کند. حتی با پرداخت 5 برابری یارانه‌ها که قول آن را داده‌ام و منابعش را دیده‌ام و با جلوگیری از کسری‌های بودجه، ایجاد رقابت، راه‌اندازی تولید و ایجاد اشتغال می‌توان این کشور را مدیریت کرد.

وی تصریح کرد: دولت من دولت زندگی است؛ ادامه دولت اصلاحات و دولت سوم اصلاحات است. دولتی که در زمان فعالیتش در دنیا مایه افتخار بود؛ پاسپورتمان اعتبار داشت؛ تورم و گرانی کنترل شده بود؛ ریال در مقابل دلار ارزش ثابت ۸۰۰ تومان برای ۷ سال را حفظ کرد و نشاط اجتماعی و مراودات بسیار مطلوب بین مردم با خودشان و بین مردم با کشورهای دیگر شکل گرفته بود. من به عنوان معاون دولت اصلاحات، استاندار خراسان بزرگ در آن دولت و با سابقه طولانی ۴۲ ساله در زمینه‌های مختلف صنعتی، بانکی، پولی و مدیریت‌های کلان آمده‌ام که همان راه دولت اصلاحات را برای جوانان امروز دوباره احیا کنم.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: نمی‌خواهم در کشور، فردی حرف زور بشنود؛ یا اینکه کسی به خود اجازه دهد که زور بگوید؛ عقاید خود را به مردم تحمیل کند. نمی‌خواهم تمامیت‌خواهی در کشور باقی بماند و ادامه پیدا کند. برای رسیدن به این اهداف باید با مردم شفاف باشیم، در اختیار مردم باشیم و فساد را ریشه کن کنیم‌. لازم است در کشور قانون حاکم شود و مردم حاکم باشند. تعصبات ذهنی افراد محدود مشخص نباید بر زندگی مردم سایه شوم بیندازد. مردم زندگی آبرومند برازنده ایرانی می‌خواهند و ایرانیان شایسته زندگی برازنده ایرانی هستند. اسم دولت من دولت زندگی است و زندگی متعلق به جوانان، آقایان، بانوان، اقوام، ادیان، مذاهب و سنن مختلف است. این مقطع، مقطع حساس تغییر در تاریخ است و اگر به شکلی که من عرض کردم تغییر کند، برازنده ایرانی است.

محسن رضایی:مردم با پرداخت ۱۰ درصد آورده صاحب خانه می‌شوند /پرداخت حقوق به مادران آموزش دیده

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را راه می‌اندازیم، مردم با پرداخت ۱۰ درصد آورده صاحب خانه می‌شوند و ۹۰ درصد دیگر را بانک‌ها وام می‌دهند.

محسن رضایی میرقائد عصر دو شنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم استان بوشهر اظهار کرد: سرزمین ایران بهترین قطعه عالم است، از چشم اندازهای بدیع و اقلیم‌های متنوع و پوشش گیاهی و چهار فصل همیشه پر بازده آن طبیعتی را به وجود آورده است که گاهی جهان کوچکی در ایران ما شکل گرفته که از همه قاره‌های عالم قطعه‌ای در ایران ما وجود دارد.

وی افزود: ایران سرزمین اقوام، قبیله‌های سرشار از غرور و راواهای مالامال از پاکی و شور و مردمی پاک نهاد به زلالی چشمه‌های جوشان عالم است. هر صدفی را از گوهرش می‌توان شناخت، ایران را با ایران باید شناخت. طبیعتش، هنرش، ادبیاتش، نوابغش، مردم مهمانوازش و بناهای باشکوه و سابقه تاریخی و تمدنی چند هزار ساله ایران اسلامی حکایت از این گوهر پاک و کمیاب در عالم می‌کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: هنر امام انقلاب اسلامی این بود که با کمک عشق به وطن و اسلام همه ایرانی‎ها را دور هم جمع کرد، انسجام بزرگی به وجود آورد و ما دوباره یکی شدیم، واحد شدیم و بلند شدیم روی قامت خود ایستادیم.

حرکتی از نو با دولتی نو

رضایی اضافه کرد: اما متاسفانه سیاست‌های نادرست دولت‌ها در این دو- سه دهه اخیر باعث شد که این توانایی عظیم و این قامت بلند ایران خم شود و در مقابل مشکلات احساس ناتوانی و بعضا ناامیدی به آن دست دهد. ما دوباره می‌خواهیم قیام کنیم بر روی پای خود بایستیم و حرکتی از نو را با دولتی نو آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: امام بزرگوار ما در انقلاب اسلامی اقوام و همه استان‌ها را دور هم جمع کرد، یک اتفاق بزرگ صورت گرفت و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و نه غرب و نه شرق هیچ‌کدام نتوانستند در مقابل ملت ایران بایستند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: برای بار دوم امام در جنگ تحمیلی همه استان‌ها و همه اقوام را دور هم جمع کرد و در حالی که پنج استان ایران اشغال شده بود و بیش از چهل، پنجاه کشور پشت سر صدام حسین بود همه آن‌ها را به زباله دان تاریخ فرستاد.

محسن رضایی بیان کرد: آیا نمی‌توانیم بار دیگر همه استان‌ها و همه اقوام دور هم جمع شویم و دوباره حرکت سومی را آغاز کنیم، حتما امکان‌پذیر است با وجود رهبری فرزانه و جوانان غیرتمند چرا نتوانیم برای بار سوم قیام کنیم.

او یادآور شد: قیام فرهنگی اقتصادی، قیام شکستن محاصره اقتصادی، قیام پیشرفت‌های بزرگ، قیام برای زندگی‌های بهتر و قیام برای تشکیل دولت وحدت ملی و قیام برای اینکه همه ایرانی‌ها ایرانی هستند و شهروند درجه یک و درجه ۲ در قاموس نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: این طور نیست که از قبل انتخابات مهندسی شده باشد و فردی بیرون بیاید، این شما هموطنان هستید که سرنوشت صندوق‌ها را تعیین می‌کنید و خواهید گفت که اراده اصلی و انتخاب اصلی در دست شماست، آری ما دوباره می‌خواهیم آغاز کنیم.

رضایی تصریح کرد: قیام سوم، قیام زندگی بهتر برای بهزیستی، برای سربلندی کشاورزان و کارگران و معلمان و بازنشستگان، برای زدودن غم و غضه از چهره بهترین مردمان روی زمین یعنی ایرانی ها، برای پیشرفت ایران، برای دستیابی به قله‌های بلند است.

قرار نیست تهران استان‌ها را استثمار کند

وی خاطرنشان کرد: همان طوری که در انقلاب و دفاع مقدس ما چنین کاری را کردیم، اما شرطی که دارد این است که همه با هم حرکت کنیم. ایران برای همه، دولت برای همه، زندگی برای همه، ثروت برای همه، قدرت برای همه و ما این کار را با تکیه بر حمایت‌های شما انجام خواهیم داد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: ما دوباره استان‌ها و اقوام ایرانی را به میدان می‌آوریم. ما مناطق اقتصادی درست می‌کنیم، اختیارات و مسئولیت به استان‌ها می‌دهیم.

رضایی گفت: یعنی اگر در یک استانی مردم سپرده‌هایشان را در بانک گذاشتند این سپرده‌ها در همان جا باید سرمایه گذاری شود. نه اینکه از هر استانی ۴۰ درصد سپرده‌های مردم به تهران بیاید و از تهران تبدیل به ارز شود و خارج شود. ما این را بالعکس خواهیم کرد، قرار نیست تهران استان‌ها را استثمار کند و خارج از ایران تهران را استثمار کند.

وی عنوان کرد: ما با استثمار نویی که نیروهای انسانی و ثروت مردم از استان‌ها به تهران می‌آید و از تهران می‌رود به خارج، را پایان می‌دهیم و اختیارات و قدرت می‌دهیم و قطب‌های اقتصادی درست می‌کنیم و این طور نخواهد بود که از تهران یک نسخه واحد برای همه استان‌ها صادر شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در دولت ما دولت اقدام و تحول است، دولت پایان دادن به وعده‌های بی پشتوانه است، زمان شعار تمام شده و زمان اقدام است و برای هر استانی برنامه خاص آن استان با کمک مردمان خود استان تنظیم شده است و هبچ استانی نیست که برایش نسخه مخصوص خود استان نوشته نشده باشد.

رضایی اظهار کرد: هر استانی اقلیم، طبیعت و مردم خاص خودش را دارد و هر استانی نسخه خاص خودش را می‌خواهد، نسخه واحد نوشتن از تهران برای همه استان‌ها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت‌ها، مزیت ها، قابلیت‌ها و استعدادهای مردم هر استانی است، دولت ما متناسب با ظرفیت‌ها، استعدادها و قابلیت‌ها و توانایی‌های هر استان نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را در آن استان تهیه کرده ایم و اجرا خواهیم کرد.

هر استانی نسخه خودش را می‌خواهد

وی گفت: البته برخی از مسایل عمومی است، مثل یارانه ۴۵۰ هزار تومانی که برای همه استان‌ها است، اما برخی از فعالیت‌های هر استان که خاص آن استان است باید تهیه و اجرا شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: هر استانی نسخه خودش را می‌خواهد و دولت ما براساس آن اقدام خواهد کرد، اما این کافی نیست ما اختیارات تصمیم سازی و تصمیم گیری را هم به همان استان می‌دهیم که مناطق اقتصادی و قطب‌های اقتصادی به وجود بیاید.

محسن رضایی تصریح کرد: مثلا استان آذربایجان می‌تواند به شمال عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان و ارمنستان تجارت عظیمی داشته باشد، یا سیستان و بلوچستان می‌تواند هم به افغانستان هم به پاکستان و هم در یای عمان و هندوستان مبادلات عظیمی داشته باشد.

وی افزود: خراسان با آسیای مرکزی، خوزستان با شمال خلیج فارس و کویت و عراق، کرمانشاه و ایلام و سایر استان‌های ما خراسان شمالی و جنوبی و اصفهان و اراک هرکدام به اندازه یک کشور می‌توانند تولید کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر از استان‌های ما هستند، ۲۵ کشور اروپایی سرزمینشان در سرزمین ما جا می‌گیرد، ایران خیلی بزرگ است. مشروط به اینکه همه اقوام و همه استان‌ها همان طوری که همه در انقلاب و دفاع مقدس به صحنه آمدند در دولت اقدام و تحول همه مردم را به صحنه می‌آوریم و تمام ایران تبدیل به کارگاه‌های اقتصادی خواهد شد.

رضایی بیان کرد:، اما مشروط به اینکه جوانان ما نشاط داشته باشند و از ظرفیت‌های همه زنان استفاده کنیم، شور و نشاط را در کشور ایجاد کنیم و آزادی‌های اجتماعی را در چارچوب قانون رعایت کنیم، مرتب به جوانان گیر ندهیم و آن‌ها را آموزش بدهیم و مهارت‌ها و توانایی را بالا ببریم و اگر این کار را انجام بدهیم چرا نتوانیم زندگی مردم را بهبود دهیم و ایران را به قله‌های بزرگ برسانیم.

وی تاکید کرد: من این تجربه را دارم، دولت ما این تجربه را دارد که چگونه از جوانان و همه اقوام می‌توان همه را دور هم جمع کرد و کارهای بزرگ مثل آزادسازی خرمشهر را انجام داد. افرادی ازمناطقی با ۴۰ درجه سرما در خوزستان با ۵۰ درجه حرارت آمده بودند حتی کسانی که فارسی بلد نبودند، اما چطور دست‌ها گره خورد و پشت به پشت هم دادند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یک بار دیگر دولت ما می‌خواهد چنین وحدت ملی همچون دوران دفاع مقدس را به وجود بیاورد و چپ و راست کردن و این قوم و آن قوم کردن، پارتی بازی‌ها و بی عدالتی‌ها همه باید کنار برود و ما این کار را خواهیم کرد.

رضایی تصریح کرد: آیا بیرون کردن فقر و گرانی و بیکاری و تبعیض، اهمیت و ارزش آن کمتر از بیرون کردن سربازان صدام حسین از خرمشهر است. به فضل خدا دولت ما یک بار دیگر با کمک شما مردم و اذن پروردگار و حمایت‌های بیکران حضرت، ولی عصر و سیاست‌های داهیانه رهبرانقلاب ما این کار را خواهیم کرد.

استانداران از مردم همان منطقه انتخاب می‌شوند

وی افزود: اما برای رسیدن به این ایده بزرگ، ما چند خط مشی داریم یکی اینکه استانداران دولت اقدام و تحول را از مردم همان استان انتخاب کنیم، سرزمین ایران در هر استان و قومش دارای مردان بزرگی است که مورد غفلت قرار گرفته اند و ما پارتی بازی نمی‌کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: برای استانداری برای مثال ۱۰ نفر نامزد می‌شوند و مجمعی از نخبگان تشکیل می‌شود و با نمره بندی دو یا سه نفر از میان آن نخبگان به دولت ما پیشنهاد می‌شود و یک بار دیگر ارزیابی می‌کنیم، لذا یک تیم سه نفره از فرزندان همان استان را که تخصصص و توانمندی مشخصی دارند و خارج از هر باند و جناحی هستند انتخاب می‌کنیم و اختیارات می‌دهیم و ما در بعد اقتصاد این اختیار را به استان‌ها می‌دهیم.

رضایی بیان کرد: مساله دوم این است که کمک می‌کنیم از طریق امکانات پژوهشی و اطلاعاتی که در اختیار داریم به مدیران می‌دهیم و همفکری می‌کنیم و کارهای پژوهشی انجام می‌دهیم.

وی عنوان کرد: مساله دیگر این است که ما با همه توان دولت اقدام و تحول پشت سر استاندارها و مناطق می‌آید اطلاعات و همفکری می‌کنیم، اما اجازه می‌دهیم خودشان تصمیم بگیرند و حمایت می‌شوند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اولین توجه ما به اقشار آسیب پذیر همچون معلمان، کارگران، کشاورزان و حتی کارکنان دولت خواهد بود و علاوه بر یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، مساله اشتغال و تولید را در استان‌ها با حمایت دولت مرکزی انجام می‌دهیم.

نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان

رضایی بیان کرد: کار بزرگ دیگر این است که نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را راه می‌اندازیم، ساخت خانه ۸۰ متری ۳۲۰ میلیون هزینه می‌خواهد، ما می‌خواهیم مردم با ۱۰ درصد آورده یعنی ۳۰ میلیون تومان صاحب خانه شوند و ۹۰ درصد دیگر را بانک‌ها وام می‌دهند و سود بانکی را دولت پرداخت می‌کند. خانه در وثیقه بانک می‌ماند. مالکیت مربوط به مردم است.

وی تصریح کرد: حالا شاید برخی‌ها بگویند این شدنی نیست، اما من تعجب می‌کنم از کسانی که در اروپا و آمریکا درس خواندند افکار غربی را می‌آورند، اما تجارت خود را نمی‌آورند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: خود خانه سازان را هم در بازار سرمایه می‌بریم و از طریق بازار سرمایه نقدینگی جذب می‌شود و خانه می‌سازند و به مردم می‌فروشند. اگر مسکن را راه بیندازیم ۳۰۰ صنعت پشت سر آن راه می‌افتد در و پنجره سازی، سیمان و موزاییک و چقدر شغل درست می‌شود و مردم به کار گرفته می‌شوند.

رضایی بیان کرد: اسفا از این گروه‌های سیاسی که سرگرم دعوا با خودشان هستند، نمایشنامه درست می‌کنند، شعبده بازی می‌کنند، باید به فکر مردم باشید و مردم، ولی نعمت ما هستند. صاحب این انقلاب و مملکت مردم هستند. آن هم بهترین مردم عالم.

وی تصریح کرد: ما و دوستان مثل دوران جنگ که زیر شیمیایی و بمیاران رفتیم یک بار دیگر خودمان را سپر ملت ایران می‌کنیم مشکلات را حل می‌کنیم، نمی‌گذاریم غم و غصه‌ای که بر چهره مردم نشسته تدوام پیدا کند و اجازه نمی‌دهیم که نان قرضی، زباله گردی و کولبری بر قامت بلند مردم ایران بنشیند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: من معتقدم حفظ کرامت انسانی مهمترین هدفی است که دولت من باید در قبال شما مردم عزیز انجام دهد. اینکه آبرو ،حیثیت، نشاط و شادابی در زندگی شما موج بزند مهمترین آرزوی دولت من است و من تلاش می‌کنم که با همراهی شما و با دست جوانان و حمایت‌های مداوم ما این اتفاق صورت بگیرد.

مادران آموزش دیده حقوق می‌گیرند

رضایی گفت: مسئله ازدواج جوانان، مسئله بسیار مهمی برای من است. مساله حقوق خانه داری را رعایت می‌کنم. در هر خانه دو نفر کار می‌کنند. مرد کار می‌کند، اما اگر زحمات زن در داخل خانه کار حساب نشود و حقوق پرداخت نشود هزینه مردی که بیرون رفته است را خانم و بچه‌ها می‌پردازند. آیا تربیت فرزندان آینده شغل نیست؟ ما همه خانم‌های خانه داری را که شش ماه آموزش ببینند؛ سه ماه آموزش تربیت فرزند و سه ماه آموزش حفظ سلامت و بهداشت، در دو نوبت برای گروه اول که ۲ تا فرزند بیشتر داشته باشند من به آن‌ها حقوق می‌پردازم و مساله ارتقاء کرامت انسانی را از داخل خانه آغاز می‌کنیم تا به شهر و کل کشور برسد.

وی بیان کرد: علاوه بر مسئله ازدواج و خانه داری، کسب و کارهای خانگی را توسعه می‌دهیم. شهرها را اقتصادی خواهیم کرد و سعی می‌کنیم که رونق اقتصادی از پایین به بالا بجوشد. وگرنه دولت‌هایی که می‌آیند توده برفی به نام درآمد نفت دستشان است از بالا که دست به دست می‌شود همان وسط‌های راه برف تمام می‌شود و به زندگی مردم چیزی نمی‌رسد، ولی اگر اقتصاد از پایین به بالا بجوشد آن بالا انبوهی از برف جمع می‌شود. دولت هم می‌تواند با درآمدهای مالیاتی خودش را اداره کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: چون مساله من حفظ کرامت خانواده‍‌های ایرانی است برنامه ریزی اقتصادی کشور را عوض خواهیم کرد.

به‌دنبال کار موثری برای استان‌های جنوبی هستم

رضایی سپس خطاب به مردم استان بوشهر گفت: من به طور کامل شما را می‌شناسم خودم را از جنس شما می‌دانم از ابتدای انقلاب تاکنون حتی قبل از انقلاب که من با شما در ارتباط بودم، سال‌های ۵۲ و ۵۲ در استان بوشهر رفت و آمد داشتم تا امروز همیشه به فکر بودم یک امکانی و توانی به دست بیاید که استان‌های جنوبی ایران از خوزستان بوشهر و هرمزگان بتوانم کار موثری برای شما انجام دهم.

وی ادامه داد: بوشهر عزیز ما کانون انرژی ایران است، چه پارس جنوبی و پارس شمالی و چه در بعد ساحل، ۶۲۷ کیلومتر ساحل بسیار مهم و استراتژیکی در بوشهر وجود دارد امکان ترانزیت، بنادر، مناطق آزاد و ویژه که آن‌جا وجود دارد و مهم‌تر از این‌ها جوانان بااستعداد و نخبه و مردم پرتلاش فداکار استان و منطقه کشاورزی، موقعیت‌های گرشگری وقتی کسی بشنود فکر می‌کند نباید یک بیکار و فقیر در بوشهر باشد، اما وقتی این‌ها را مطالعه می‌کنند و در دهستان و شهر می‌روند می‌بینند فقر هست، بیکاری هست، یعنی درکنار ثروت بسیار بزرگ این استان محرومیت وجود دارد. چرا باید این طور باشد؟

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت ما برای تمام این موارد در استان شما برنامه ریزی کرده است برای گردشگری فناوری اینکه فناوری‌های جدیدآنجا بیاید، برای اینکه زیرساخت‌های آنجا حل و فصل شود، برای اینکه قطار اصفهان- شیراز- بوشهر و قطار اصفهان –پاتاوه- کهگیلویه و بویراحمد به بوشهر وصل شود، تمام این‌ها را در برنامه‌ریزی آورده‌ایم. به بخش گردشگری، کشاورزی، بسته بندی و صنایع تبدیلی را در نظر گرفته‌ایم، داده‌ایم مساله معلمان، کارگران، کشاروزان بازنشستگان را در برنامه در نظر گرفته‌ایم.

رضایی عنوان کرد: وقتی دولت را تشکیل دادیم خودم خدمتتان می‌آیم و سند پبیشرفت اقدام وتحول استان بوشهر را در آنجا امضا می‌کنم با شما عهد می‌بندم هم برنامه‌ها را قرائت می‌کنم و هم به شما قول می‌دهم که برنامه را عملیاتی کنیم.

وی تصریح کرد: دعا کنید و شما هم به صحنه بیایید و در ۱۴۰۰ باز رویداد بزرگی را به وجود بیاورید که از این مشکلات عبور کنیم و به سمت آینده حرکت کنیم.

تجارت بوشهر با بحرین و قطر

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: استان بوشهر به دلیل موقعیت تجاری که دارد می‌تواند به طور کامل در ارتباط با قطر و بحرین تجارت بزرگی را رقم برزند فاصله بیش از ۳۰۰ کیلومتر نیست یعنی کمتر از فاصله بوشهر تا شیراز و اهواز؛ منطقه لجستیکی برای تجارت ایران با این دو کشور می‌تواند باشد و میلیاردها دلار می‌توانیم اینجا تجارت داشته باشیم.

رضایی بیان کرد: دوم، ۱۰ جزیره در استان بوشهر وجود دارد که کمترین استفاده از این‌ها می‌شود اگر یکی از این‌ها کنار سنگاپور بود سالی ۲۰۰-۳۰۰ میلیارد دلار از آن به دست می‌آوردند. حالا چطور این همه منابع در استان داریم، اما مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؟ ما در سند پیشرفت اقدام و تحول استان بوشهر مسئله تجارت و استفاده درست از جزایر را آورده‌ایم.

به گزارش ایسنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

رضایی: برنامه‌ریزی اقتصاد کشور را تغییر خواهم داد

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حفظ کرامت انسانی، مهم‌ترین هدف دولت من است که باید در قبال مردم به آن عمل کنم. آبرو، حیثیت و موج زدن نشاط و شادی در زندگی مردم، مهم‌ترین آرزوی دولت من است که تلاش می‌کنم با کمک خود مردم و جوانان و با حمایت‌های مداوم دولت، این اتفاق صورت بگیرد.

محسن رضایی دوشنبه ۲۴ خرداد در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم استان مرکزی اظهار کرد: سرزمین ایران بهترین قطعه عالم است؛ چشم‌اندازهای بدیع و اقلیم‌های متنوع و پوشش گیاهی و چهار فصل همیشه پربازده آن، طبیعتی به وجود آورده است که گویی جهان کوچکی در ایران ما شکل گرفته و از همه قاره‌های عالم قطعه‌ای در ایران وجود دارد.

وی افزود: ایران سرزمین اقوام، قبیله‌های سرشار از غرور، رویاهای مالامال از پاکی و شور و مردمی پاک‌نهاد به زلالی چشمه‌های جوشان عالم است، هر صدفی را از گوهرش می‌توان شناخت و ایران را با ایران باید شناخت. طبیعت، هنر، ادبیات، نوابغ، مردم مهمان‌نواز، بناهای باشکوه و سابقه تاریخی و تمدنی چند هزار ساله ایران اسلامی، حکایت از این گوهر پاک و کمیاب در عالم دارد.

این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: هنر امام و انقلاب اسلامی این بود که با کمک عشق به وطن و اسلام، همه ایرانی‌ها را دور هم جمع کرد و انسجام بزرگی به وجود آورد و ما دوباره یکی و واحد شدیم و روی قامت خود ایستادیم. اما متاسفانه سیاست‌های نادرست دولت ها در دو سه دهه اخیر باعث شد که این توانایی عظیم و این قامت بلند ایران، خم شود و در مقابل مشکلات، احساس ناتوانی و بعضا ناامیدی دست دهد.

رضایی بیان کرد: ما دوباره می‌خواهیم قیام کنیم و بر روی پای خود بایستیم و حرکتی از نو با دولتی نو آغاز کنیم، آری آغاز جدید.

وی ادامه داد: امام بزرگوار ما در انقلاب اسلامی اقوام و همه استان‌ها را دور هم جمع کرد و یک اتفاق بزرگی رخ داد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، غرب و شرق هیچ کدام نتوانستند در مقابل ملت ایران بایستند، برای بار دوم امام همه اقوام و استان‌ها را دور هم جمع کرد و یک جنگ تحمیلی که در آن پنج استان ایران اشغال و درگیر بود و بیش از ۴۰ کشور پشت سر صدام حسین بود را به زباله‌دان تاریخ انداخت.

این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: آیا نمی‌توانیم یک بار دیگر همه استان‌ها و اقوام را دور هم جمع کنیم و حرکت سومی را آغاز کنیم؟ حتما امکان پذیر است. با وجود رهبر فرزانه‌ای که داریم و جوانان غیرتمندی که داریم، چرا نتوانیم بار سوم قیام کنیم؟

وی گفت: قیام می کنیم، قیام فرهنگی، اقتصادی، قیام شکستن محاصره اقتصادی، قیام پیشرفت‌های بزرگ، قیام برای زندگی‌های بهتر، قیام برای تشکیل دولت وحدت ملی و قیام برای اینکه شهروند درجه ۱ و ۲ در قاموس نظام جمهوری اسلامی وجود نداشته باشد.

رضایی اضافه کرد: این طور نیست که انتخابات، از قبل مهندسی شده باشد و فردی بیرون بیاید. این هموطنان هستند که سرنوشت صندوق‌ها را تعیین می‌کنند و خواهند گفت که انتخاب اصلی در دست آنهاست.آری ما دوباره می‌خواهیم آغاز کنیم و قیام سوم را برای زندگی بهتر، بهزیستی، سربلندی کشاورزان، کارگران، معلمان، بازنشستگان و زدودن غم و غصه از چهره بهترین مردمان روی زمین یعنی ایرانیان، برای پیشرفت ایران و دستیابی به قله‌های بلند داشته باشیم. همان طور که در دفاع مقدس و انقلاب نیز چنین کاری انجام دادیم.

این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: چنین قیامی یک شرط دارد و آن هم این است که همه با هم حرکت کنیم. دولت، زندگی، ثروت، قدرت و ایران برای همه است و انشاءالله این کارها را با تکیه به حمایت‌های مردم انجام خواهیم داد و ما دوباره استان‌ها و اقوام ایرانی را به میدان می‌آوریم.

وی تاکید کرد: ما مناطق اقتصادی درست می‌کنیم و به استان‌ها اختیارات و مسئولیت خواهیم داد، به این معنی که اگر در یک استان مردم سپرده‌هایی در بانک داشته باشند، این سپرده‌ها در همان استان باید سرمایه‌گذاری شود نه اینکه ۴۰ درصد سپرده‌های مردم هر استان به تهران بیاید و از تهران به ارز تبدیل شده و ارز از کشور خارج شود، این را بالعکس خواهیم کرد.

رضایی تصریح کرد: قرار نیست تهران استان‌ها را استثمار کند و خارج از ایران نیز تهران را استثمار کند، اینکه نیروهای استانی و ثروت مردم از استان‌ها به تهران بیاید و از تهران به خارج برود را پایان خواهیم داد.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: قطب‌های اقتصادی ایجاد می‌کنیم و این طور نخواهد بود که از تهران یک نسخه واحدی برای همه استان‌ها صادر شود. دولت ما که دولت اقدام و تحول است، دولت پایان دادن به وعده‌های بی‌پشتوانه است، زمان شعار تمام شده است و اکنون زمان برنامه و اقدام است.

وی بیان کرد: در دولت اقدام و تحول برای هر استانی برنامه خاص استان با کمک مردم همان استان تنظیم شده که در اختیار است، استانی نداریم که نسخه مخصوص آن استان نوشته نشده باشد. هر استانی طبیعت خاص و اقلیم خاص خود را دارد.

رضایی اضافه کرد: این طور نیست که فولاد از استان هرمزگان به یک جایی که مرکز هنرهای دستی ایران است، برود و آب این منطقه خشک شود و هنرهای دستی آن از بین برود و با مشکل مواجه شود. چرا باید چنین کاری انجام شود؟

وی گفت: هر سرزمینی و استانی نسخه خاص خود را نیاز دارد و نوشتن نسخه واحد برای همه استان‌ها از تهران، به معنی نادیده گرفتن ظرفیت‌ها، مزیت‌ها، قابلیت‌ها و استعدادها و ظرفیت های مردم هر استان است.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: دولت اقدام و تحول متناسب با ظرفیت‌ها، استعدادها و توانایی‌های هر استان، نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را تهیه کرده و اجرا خواهد کرد.

رضایی گفت: البته برخی از مسائل مانند یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، مسئله ای عمومی و متعلق به همه استان‌ها است اما برخی از فعالیت‌های خاص هر استان متناسب با مردم هر استان باید تهیه و اجرا شود. اگر فولاد نیاز به آب فراوان دارد باید در سواحل باشد، دلیلی ندارد که به مرکز ایران یا جاهای دیگر نزدیک معادن منتقل شود و بعدا دچار مشکلات خشکسالی و کمبود آب شویم. هر استانی نسخه خودش را می‌خواهد و دولت اقدام و تحول بر آن اساس عمل می‌کند.

وی افزود: البته این اقدامات کافی نیست و اختیارات تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در زمینه اقتصاد را هم به استان‌ها می‌دهیم، یعنی مناطق و قطب‌های اقتصادی ایجاد می‌شود. به طور مثال آذربایجان می‌تواند با شمال عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان تجارت عظیمی داشته باشد همچنین سیستان و بلوچستان نیز می‌تواند با افغانستان، پاکستان و از دریای عمان با هندوستان مبادلات بزرگی داشته باشد. خراسان نیز می‌تواند با آسیای مرکزی، خوزستان با شمال خلیج فارس، کویت و عراق، کرمانشاه و ایلام و سایر استان‌ها هر کدام می توانند به اندازه یک کشور تولید داشته باشند.

رضایی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر از استان‌های ما تولید دارند. سرزمین ۲۵ کشور اروپایی در ایران جای می‌گیرد، ایران بسیار بزرگ است. همان طور که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همه مردم و اقوام وارد صحنه شدند، در دولت اقدام و تحول نیز همه مردم وارد صحنه می‌شوند و تمام ایران به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی تبدیل خواهد شد اما مشروط به اینکه جوانان ما نشاط داشته باشند و از ظرفیت همه بانوان استفاده شود و شور و نشاط را در کشور به وجود بیاوریم، همچنین باید آزادی‌های اجتماعی را در چارچوب قانون رعایت کنیم و مرتب به جوانان گیر ندهیم و اجازه دهیم فعالیت کنند و به جوانان نیز آموزش دهیم و توانایی و مهارت‌هایشان را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: اگر این کارها را انجام دهیم چرا نتوانیم با سرعت زندگی مردم را بهبود ببخشیم و ایران را به قله‌های بلند برسانیم؟ من این تجربه را دارم. دولت ما این تجربه را دارد و می‌توان جوانان ۱۸ تا ۲۰ ساله و اقوام مختلف را دور هم جمع کرد و کارهای بزرگی مانند آزادسازی خرمشهر را انجام داد.

این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: خیلی عجیب بود، افرادی از مناطق با دمای زیر ۴۰ درجه سرما، به خوزستان بالای ۵۰ درجه با زبان‌ها و اقوام مختلف آمدند و دست‌ها گره خورد و پشت هم ایستادند. دولت ما می‌خواهد یک بار دیگر چنین وحدتی در ایران به وجود بیاورد. چپ و راست کردن، این قوم و آن قوم کردن، این پارتی‌بازی‌ها و این بی‌عدالتی‌ها، همه باید کنار بروند و این کار را انجام خواهیم داد. این کارها تجربه شده است و کار سختی نیست.

وی اضافه کرد: آیا ارزش و اهمیت بیرون کردن فقر، گرانی، بیکاری و تبعیض کمتر از بیرون کردن سربازان صدام حسین از خرمشهر است؟ اگر این امر مقدس در ایران نیز تجربه شده است، پس به فضل پروردگار، دولت اقدام و تحول یک بار دیگر با کمک مردم و حمایت‌های بیکران حضرت ولی عصر(عج) و اذن پروردگار و سیاست‌های داهیانه رهبر انقلاب، این کار را انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این ایده بزرگ چند خط مشی داریم تصریح کرد: در این خصوص استانداران دولت اقدام و تحول را از مردم همان استان انتخاب خواهیم کرد، کدام استان است که مردان و زنان بزرگی نداشته باشد؟ سرزمین ایران در هر استان و قومی، دارای مردان بزرگی است که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته‌اند. ما پارتی‌بازی نمی کنیم.

این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: به طور مثال برای هر استان ۱۰ نفر می‌توانند کاندیدای استانداری شوند و جمعی از نخبگان، استاندار را تعیین کنند نه اینکه دولت مرکزی، رفیق و رفقای خود که با آنها هماهنگ باشند را از یک جای دیگر به استان دیگری ببرد و چه ضعیف و چه قوی این کار را تنها برای منافع خودش انجام دهد. ما این کار را پایان می‌دهیم و مجمعی از نخبگان تشکیل می‌دهیم و بر اساس برنامه‌ کاندیداها و نمره‌بندی، دو سه نفر به عنوان استاندار به دولت ما پیشنهاد داده می‌شوند و با ارزیابی مجدد، یک نفر را انتخاب خواهیم کرد. ممکن است دو نفر دیگر نیز معاونین استاندار باشند تا تیم سه نفره قوی و قدرتمند از فرزندان همان استان با تخصص و مدارک مناسب و مشخص شده و خارج از هر باند و جناحی برای مردم استان کار کنند و اختیارات را در بعد اقتصاد بر اساس اصل ۱۲۷ قانون اساسی به استان ها خواهیم داد.

رضایی افزود: مسئله دوم این است که از طریق امکانات پژوهشی و اطلاعاتی که داریم به مدیران استان‌ها کمک می‌کنیم و با همفکری آن‌ها را رها نمی‌کنیم. مسئله دیگر این است که دولت اقدام و تحول با همه توان، پشت استانداران خواهد بود اما اجازه تصمیم‌گیری را به خودشان خواهیم داد. استانداران و نمایندگان ما در اداره کشور، مسلوب‌الاختیار نیستند اما هدایت و حمایت می‌شوند.

این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: اولین توجه ما به اقشار آسیب‌پذیر از جمله معلمین، کشاورزان، کارگران و حتی کارکنان دولت خواهد بود و علاوه بر یارانه ۴۵۰ هزار تومانی که می دهیم موضوع اشتغال و تولید را نیز در استان‌ها اجرا خواهیم کرد تا با حمایت دولت مرکزی شغل ایجاد شود.

رضایی خاطرنشان کرد: از جمله مهم‌ترین کارهایی که انجام خواهیم داد این است که نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان را راه می‌اندازیم، امروز هزینه هر مترمربع ساختمان از ۳.۵ تا ۵ میلیون تومان است به این معنی که یک خانه ۸۰ متری حداکثر با ۳۲۰ میلیون تومان تمام می‌شود که در این خصوص از بانک ها می خواهم به هر کسی که ۱۰ درصد یعنی ۳۰ میلیون تومان آورده داشته باشد ۹۰ درصد دیگر را وام بدهند.

وی در رابطه با وثیقه این منازل گفت: برای این منزل، وثیقه نیاز نیست و همان منزلی که قرار است ساخته شود، وثیقه بانک خواهد بود و مالکیت آن برای مردم است اما همان سند در بانک می‌ماند تا اقساط منزل تمام شود. سود آن نیز به دولت پرداخت می‌شود و به این ترتیب مردم با ۱۰ درصد آورده، صاحب خانه می‌شوند.

این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: چطور در اروپا و آمریکا چنین چیزی انجام می‌شود و وام های رهنی وجود دارد؟ من تعجب می‌کنم چطور کسانی که در اروپا و آمریکا درس خوانده‌اند، افکار غربی را می‌آورند اما تجارب غربی را در ایران پیاده‌سازی نمی‌کنند. در آمریکا نیز با ۱۰ درصد آورده، برای مردم خانه می‌سازند.

رضایی افزود: خانه‌سازان را وارد بازار سرمایه می کنیم و از طریق بازار سرمایه، نقدینگی جذب شده و خانه ساخته می‌شود و به مردم داده می‌شود. اگر مسکن را راه‌اندازی کنیم، ۳۰۰ صنعت از جمله در و پنجره‌سازی و سیمان و موزاییک، پشت سر آن راه می‌افتد و شغل‌های زیادی ایجاد می‌شود و مردم زیادی بکار گرفته می‌شوند.

وی تاکید کرد: باعث تاسف است که این گروه‌های سیاسی فقط سرگرم دعوا با خودشان هستند و نمایش‌نامه درست می‌کنند و شعبده‌بازی می‌کنند. باید به فکر مردم باشند، مردم ولی‌نعمت ما و صاحب مملکت و انقلاب هستند.

این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: من و دوستانم مانند دوران جنگ که زیر شیمیایی و بمباران رفتیم، یک بار دیگر خودمان را سپر ملت ایران می‌کنیم و مشکلات را حل خواهیم کرد، نمی‌گذاریم این غم و غصه که بر چهره مردم ایران نشسته تداوم پیدا کند. اجازه نمی‌دهیم که نان قرضی، زباله‌گردی و کولبری بر قامت بلند ملت ایران بنشیند.

رضایی افزود: من معتقد هستم حفظ کرامت انسانی، مهم‌ترین هدف دولت من  است که باید در قبال مردم به آن عمل کنم. آبرو، حیثیت و موج زدن نشاط و شادی در زندگی مردم، مهم‌ترین آرزوی دولت من است که تلاش می‌کنم با کمک خود مردم و جوانان و با حمایت‌های مداوم دولت، این اتفاق صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: مساله ازدواج جوانان برای من بسیار مهم است، همچنین حقوق خانه‌داری را رعایت می‌کنیم. در هر خانه‌ای، دو نفر کار می‌کنند؛ مرد بیرون از خانه کار می‌کند اما اگر زحمات زن در خانه کار محسوب نشود و بابت آن حقوق پرداخت نشود، هزینه کار مرد را زن و فرزندان می‌پردازند. آیا تربیت فرزندان آینده، شغل نیست؟

این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: ما به گروه اول زنان خانه‌دار دارای دو فرزند و بیشتر که سه ماه آموزش تربیت فرزند و سه ماه آموزش حفظ سلامت و بهداشت را طی کنند، حقوق پرداخت خواهیم کرد.

رضایی با بیان اینکه مسئله ارتقای کرامت انسانی را از داخل خانه‌ها آغاز می‌کنیم تا به شهر و استان و کشور برسد، بیان کرد: علاوه بر مساله ازدواج و خانه‌داری، کسب و کارهای خانگی را در خانه‌ها توسعه می‌دهیم، شهرها را اقتصادی خواهیم کرد . سعی میکنیم رونق اقتصادی و اقتصاد ملی از پایین به بالا بجوشد وگرنه دولت‌هایی که می‌آیند یک توده برفی به نام درآمد نفت در دست دارند و از بالا دست به دست می‌شود و همان وسط راه، این برف تمام می‌شود و چیزی به زندگی مردم نمی‌رسد.

وی در پایان گفت: اگر اقتصاد از پایین به بالا بجوشد، آن بالا انبوهی برف جمع می‌شود و دولت می‌تواند از طریق مالیات خود را اداره کند بنابراین چون مساله من حفظ کرامت انسانی خانواده‌های ایرانی است، برنامه‌ریزی اقتصاد کشور را تغییر خواهم داد.

زاکانی اعلام کرددولت من دولت اقدام و اصلاح است نه حرف و شعار

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور با بیان اینکه دولت من دولت اقدام و اصلاح است نه حرف و شعار، گفت: با اقدام فکورانه و دقیق و اصلاح امور، مسیری را انتخاب می‌کنیم که ظرفیت‌های داخلی به ظهور و بروز برسد.

علیرضا زاکانی دوشنبه ۲۴ خردادماه در گفتگوی تلویزیونی خود با همدانی‌ها از سیمای همدان، بیان کرد: با انتخابانی روبرو هستیم که نقش سرنوشت‌سازی در آینده‌مان دارد و بیشترین تأثیر را انتخابات ریاست جمهوری خواهد داشت چراکه ۸۵ درصد منابع کشور دست رئیس جمهور است‌.

وی با بیان اینکه آنچه در حال حاضر در کشور مشاهده می‌کنیم زیبنده ایرانی نیست، اظهار کرد: ایران، برخوردار از اسلام، تمدنی با پیشینه چند هزار ساله، اقوام، مذاهب و اقلیت‌ها است که همه اینها را فرصت می‌دانم و چطور می‌شود این ظرفیت‌ها را داشته باشیم و در اثر بی دقتی نتیجه آن فقر، فساد، تبعیض و... باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور با اشاره به اینکه امکان حل مشکلات کشور فقط حضور در پای صندوق‌های رأی است، افزود: مردم با رأی خود سرنوشت ملت را رقم می‌زنند.

زاکانی شرح داد: دولت راهی را طی کرد و فکر می‌کرد مشکلات از طریق خارج حل می‌شود اما تحریم‌ها یک استراتژیک از سوی آمریکا برای ملت ایران بود و کاری که دولت من می‌کند این است که این نگاه را تغییر می‌دهم چراکه در داخل کشور ظرفیت‌های بی‌شماری داریم که باید به آنها تکیه کرد و برای رفع مشکلات موجود پلی ساخت.

وی با اشاره به اینکه امروز مردم در فشار هستند و باید رویکرد را تغییر داد، تصریح کرد: باید طرح نوئی دراندازیم وتوانمندی‌های داخلی را اصل قرار دهیم و از پتانسیل‌های منطقه و جهان در جهت سرآمدی بهره ببریم.

زاکانی با بیان اینکه در حال حاضر به همه آحاد ملت ظلم می‌شود، ادامه داد: علت این امر این است که کشور بر مدار عقل نیست و اداره نمی‌شود بنابراین نیازمند این هستیم که همه ابعاد را ببینیم و باید متناسب‌سازی شود.

وی با اشاره به اینکه برای متناسب‌سازی چهار رویکرد تحولی را انتخاب کرده‌ایم که اقتصاد و مدیریت نخستین رویکرد است، افزود: دولت همواره می‌گوید همه چیز خوب است اما یا نمی‌بیند یا نمی‌خواهد ببیند اما فوریت ما اقتصاد مدیریت است و جهش تولید اولویت است و از یک فوریت بالا برخوردار است.  

زاکانی اضافه کرد: به دنبال این هستیم کشور را بر مدار شایستگی اداره کنیم و بر تمرکز زدایی دقت داریم چراکه اعتباراتی که در حال حاضر به استان‌ها می‌دهند ۱۰ درصد است و به دنبال بازآمایش مجدد در استان‌ها هستیم که بتواند توانمندی‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را مشخص کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور با اشاره به اینکه زمینه تحول آماده است، تصریح کرد: اگر این اتفاق عملی شود ۴۵۱ شهرستان را در محور حرکت کشور قرار می‌دهیم و اختیارات ویژه برای اداره شهرستان و بهره‌مندی از نخبگان آنها فراهم می‌کنیم همچنین تمرکززدایی امکان می‌دهد تحول بزرگی را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه گام بعدی اقدامات مبارزه با مفاسد اقتصادی و بروکراسی اداری است، مطرح کرد: موضوع مبارزه به مفاسد اقتصادی جدی است و نخستین اقدام اصلاح دولت و مبارزه به لختی‌ها و سستی‌های بدنه دولت است.  

زاکانی در ادامه با اشاره به اینکه تکیه دولت بر ملت است، اظهار کرد: با مشارکت و انسجام ملت، امکانی را فراهم می‌کنیم که نخستین کسی که نیازمند مردم است، دولت باشد و با بهره‌مندی از نخبگان ملی و محلی نظارت بر رئیس جمهور امری عادی باشد.

وی با اشاره به اینکه مجلس را در رأس امور می‌دانم، گفت: در دولت من مشکلات مسکن، معیشت و... با جهش تولید حل می‌شود و سال نخست تغییر محسوسی را احساس خواهید کرد، علاوه بر این سایتی برای مشکلات شهرستان‌ها احصاء کردیم که مردم می‌توانند به آن مراجعه کنند و اگر باب میل آنها نبود مشکلاتی را جایگزین کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور در ادامه با بیان اینکه استان همدان به مفاخری چون باباطاهر، مسعود سعدسلمان، ملاحسینقلی همدانی، آیت‌الله بهاری، شهید همدانی و شهید سلگی افتخار می‌کند، افزود: این استان سراسر از برکت و معنویت مادی و معنوی است و ظرفیت‌هایی مانند پایتخت مبل ایران، سرآمدی محصولاتی همچون گردو و محصولات ویژه و و ممتاز، صنایع دستی، جاذبه‌های طبیعی و ‌تاریخی را در خود دارد.

زاکانی افزود: ظرفیت بی‌نظیر کشاورزی و توسعه روستایی که در این استان است همراه با غیرت و حمیت مردم می‌تواند چهره استان را تغییر دهد و زیبنده نیست که بیکاری، کم آبی، کیفیت آب نامناسب، جاده‌های نامناسب به مردم آسیب بزند بنابراین نیازمند تغییر تغییر و تحول هستیم و باید با کمک هم بکوشیم چهره استان را تغییر دهیم و توانمندی‌های آن را متبلور کنیم تا رنگ پریشانی، بیکاری و سختی را در استان نبینیم.

 

مهرعلیزاده در گفت و گو با مردم فارس:اصالت و قدرت ایران به دنیا ثابت شود/برجام قوی‌ترین معاهده بین‌المللی ایرانیان بود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ملت ایران ملتی بزرگ و صاحب تمدن است، تاکید کرد: باید اصالت، قدرت، بزرگی و تاریخ کشور خود را به دنیا ثابت کنیم.

محسن مهرعلیزاده عصر دوشنبه ۲۴ خرداد در برنامه «ایران سرای من» که از شبکه فارس پخش شد، دولتش را دولت قانون و خواست مردم توصیف و با اشاره به اینکه امروز کشورما در موقعیت تاریخی بسیار حساسی قرار دارد، خاطرنشان کرد: مردم ایران فردی را انتخاب می‌کنند تا با استفاده از تجربیاتش، مشکلات کشور را برطرف کند.

او با بیان اینکه امروز مردم با فقر، اختلاس، مشکلات معیشتی، تنگدستی، بیکاری، و افزایش فاصله اجتماعی و سطح خط فقر مواجه هستند، افزود: رفتار و مدیریت نامسئولان، کشور را به مقطعی رساند که با مشکلات عدیده‌ای در بخش‌های مختلف مواجه است.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه این روزها برخی از والدین حتی از تامین معاش خانواده خود ناتوان هستند، عنوان کرد: باید مدیرانی را انتخاب کنیم که بتوانند به مشکلات و درد دل مردم آگاه باشند.

مهرعلیزاده با اشاره به دوره‌های مختلف ریاست جمهوری در کشور، گفت: در دولت‌های پیشین، خدمات بسیار زیادی به مردم ارائه شد و منکر این خدمات نیستم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به نظام صحیح اقتصادی دولت در دهه شصت، گفت: در این دوره رئیس جمهور با اقدامات مناسب اقتصادی، اعتماد را بین مردم و دولت ایجاد کرد.

او با بیان اینکه دولت سازندگی با همه تلاشش نتوانست به ایده آل مورد انتظار دست یابد، ادامه داد: دولت اصلاحات برای مردم افتخار آفرید؛ پاسپورت ایرانی اعتبار پیدا کرد؛ روسای جمهوری برای سفر به ایران صف کشیدند، گفت و گوی تمدن‌ها شکل و ایران و ایرانی مورد تکریم قرار گرفت، قیمت ارز ثابت ماند، تورم حدود ۵۰ درصدی کنترل و تک رقمی شد، ارزش پول ملی حفظ شد، امید مردم به آینده افزایش یافت و همچنین شاخص‌های مختلف اجتماعی، بهداشت و درمان ارتقاء پیدا کرد.

به گفته مهرعلیزاده، در دوران بعدی هم، روسای جمهور خدماتی را ارائه دادند و نمی‌توان منکر چنین واقعیتی شد، به کار ارزشمند انعقاد و امضای برجام اشاره و اضافه کرد: برجام قوی‌ترین معاهده بین المللی ایرانیان بود که با بدعهدی‌های آمریکا مواجه شد.

مهر علیزاده با بیان اینکه برجام، با نظارت مقام معظم رهبری و مسئولان و مدیران به بار نشست افزود: آمریکا هیچگاه با ما دوستی نکرده و از اوایل انقلاب تا کنون با ایجاد ناامنی و جنگ، تحریم و خروج از برجام، مشکلات زیادی را بر ما تحمیل کرده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، گفت: دولت من دولت «زندگی» است و زندگی آبرومندانه و شرافتمندانه و شادابی و امید را به ایرانیان باز می‌گرداند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد