نماینده مجلس: مذاکره مشکلاتمان را رفع نمی‌کند

کد خبر: 1033153

نماینده بروجرد در مجلس با بیان اینکه هر چشمی که به بیرون از مرزها توجه کند و به توان داخلی متکی نباشد باید هر روز هم منتظر بحران و حادثه باشد، گفت: وضعیت فعلی محصول تفکر نگاه به غرب و عدم توانایی در رفع مشکلات کشورمان است.

نماینده مجلس: مذاکره مشکلاتمان را رفع نمی‌کند

خبرگزاری فارس: عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون 2 سیاست مذاکره با غربی‌ها و پیگیری اقتصاد مقاومتی را دنبال کرده‌ایم. این در حالی است که هرگاه بر توانایی‌های داخلی تکیه کرده‌ایم موفق شده‌ایم و هرگاه با غربی‌ها مذاکره کرده‌ایم آنها به تعهدات‌شان عمل نکرده‌اند.

وی افزود: یکی از زمان‌هایی که توانستیم با استفاده از ظرفیت داخلی بر مشکلات فائق آییم هشت سال دفاع مقدس بود این در حالی است که در آن دوران دنیای شرق و غرب به ما سیم خاردار نمی‌داد ولی با استفاده از علم و دانش و تعهد جوانان کشورمان توانستیم مشکلات را رفع کرده و از مونتاژ موشک به جایگاه برتر ایران در موشک‌سازی در دنیا برسیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: هرجا که دچار وادادگی شدیم و در مقابل غربی‌ها سر خم کردیم و کرنش کردیم از موضع ضعف و نیاز با آنها تعامل کردیم دچار مشکلات اساسی شدیم چرا که آنها از ما امتیاز گرفته و ما را به عقب‌نشینی از مواضع و نیازهای‌مان مجبور می‌کردند و اتفاقاً در پایان هم جمهوری اسلامی را محکوم می‌کردند و می‌گفتند که به تعهداتش عمل نکرده است در حالی که آنها ذره‌ای از تعهدات‌شان را در مقابل ایران علمی نکردند.

گودرزی خاطرنشان کرد: وقتی آنها با ما پشت درب‌های بسته و دور میز مذاکرات به مذاکره می‌پرداختند در پایان عایدی برای ما نداشته است اما ما چاره‌ای جز ایستادگی روی پای خود نداریم و فقط باید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی قوی‌تر شویم.

وی گفت:‌ تفکر ندیدن توانایی‌های داخلی و دیدن کلید مشکلات در دستان خارجی‌ها منجر به بروز مشکلات فعلی شده و همین موضوع تبدیل به معضل جدی شده است ولی ظرفیت‌های کشورمان آنقدر هست که از بحران و مشکلات عبور کنیم.

گودرزی گفت:‌هر چشمی که به بیرون از مرزها توجه کند و به توان داخلی متکی نباشد باید هر روز هم منتظر بحران و حادثه باشد. چرا که پذیرفته که سرنوشت خود را به تصمیمات دیگران در خارج از کشور گره بزند و آنچه خارج از اراده او است منشاء تأثیرات مختلف در کشور شده است.

وی افزود: نباید اراده دیگران را بر اراده خود مستولی کنیم این در حالی است که وضعیت فعلی محصول تفکر نگاه به غرب و عدم توانایی در رفع مشکلات کشورمان است.

نماینده مردم در بروجرد خاطرنشان کرد: اگر کسی تلاش دارد القا کند راه حل مشکلات کشور مذاکره با غربی‌ها است و چاره کار نسخه‌های آنها است سخت در اشتباه است. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب سال‌ها بر اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانایی‌های داخلی تأکید دارند و تا زمانی که به داخل کشور نگاه نکنیم و ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل نکنیم بهبودی در شرایط ایجاد نخواهد شد.

گودرزی در پایان گفت: نگاه به توانایی‌های داخلی و پرهیز از درمان معضلات و اتصال آن به خارج از کشور تجاربی است که در طول چند دهه اخیر به دست آورده‌ایم و نباید باز هم نگاه به غرب داشته باشیم و به فکر مذاکره مجدد با آنها بیفتیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد