عنابستانی: دولت برای کسری بودجه خود در بورس دخالت می‌کند

کد خبر: 998683

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر از سرمایه‌های مولد مالیات گرفته می‌شود از دولت خواست روش‌های درآمد‌های مالیاتی‌اش را گسترش داده و از مالیات بر خانه‌های خالی، خودرو‌ها و خانه‌های لوکس و عایدی بر سرمایه استفاده کند.

عنابستانی: دولت برای کسری بودجه خود در بورس دخالت می‌کند

خبرگزاری فارس: علی‌اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۱۸ خرداد) در جلسه علنی و پس از ارائه گزارش دولتمردان و رؤسای اتاق‌های بازرگانی و تعاون از وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت:در حوزه مالیات اشکالی برای درآمد‌های مالیاتی از سوی دولت وجود دارد که این مالیات‌ها یا مالیات مستقیم مردم است و یا مالیات بر ارزش افزوده است.

وی افزود: ۵۸ درصد درآمد‌های مالیاتی مستقیم است و ۱۹ درصد از این مالیات‌ها مالیات بر ارزش افزوده که هر دوی این روش‌ها به تولید فشار می‌آورد و منجر به افزایش قیمت تمام شده کالا خواهد شد که در نهایت هم تورم را افزایش خواهد داد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت:‌دولت باید از طریق مالیات بر زمین، مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر سود سپرده، مالیات بر خانه‌ها و خودرو‌های لوکس، مالیات بر معادن، درآمد‌های مالیاتی‌اش را افزایش دهد نه اینکه از همین دو راه درآمد کسب کند.

عنابستانی گفت:‌متاسفانه در حال حاضر از سرمایه‌های مولد مالیات گرفته می‌شود در حالی که باید از سرمایه‌های راکد مالیات بگیرند.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در بورس کار خوبی است، ولی به نظر می‌رسد دولت برای کسری بودجه خود در بورس دخالت می‌کند که همین کار حباب ایجاد کرده است و این در حالی است که مردم این تصور را می‌کنند که می‌تـوانند سود زیادی از بورس کسب کنند و البته اگر حباب بورس بترکد تبعات اجتماعی و سیاسی زیادی برای کشور به وجود خواهد آمد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه قیمت دلار اکنون ۱۷۳۵۰ تومان است گفت: وزیر اقتصاد اعلام کرده قیمت ارز در حال حاضر کنترل شده است و این در حالی است که اگر دولت دخالت نمی‌کرد مشخص نبود قیمت سرسام‌آور ارز در بازار چه رقمی بوده و چه مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

عنابستانی افزود:‌عدم نظارت دولت بر بازار توانسته مشکلات زیادی به تولید کنندگان تحمیل کند.

وی اظهار داشت: قانون بهبود محیط کسب و کار در سال ۹۰ در مجلس تصویب شده و وزیر اقتصاد در روز‌های گذشته به عنوان اولین گام پنجره واحد را آن هم بعد از ۷ سال اجرایی کرده است. در حالی که ماده‌های دیگر قانون بهبود فضای کسب و کار اجرایی نشده و وزارت جهاد، وزارت خارجه و وزارت اقتصاد اجرای این قانون را رها کرده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد