آیت الله یزدی: درس‌ها و عبرت‌های عاشورا برای مردم بیان شود

کد خبر: 952419

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید درس‌ها و عبرت‌های عاشورا را برای مردم بیان و آن‌ها را به وسیله این عبرت‌های درس آموز هدایت و راهنمایی کرد.

آیت الله یزدی: درس‌ها و عبرت‌های عاشورا برای مردم بیان شود

خبرگزاری فارس: آیت الله محمد یزدی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم که در دفتر جامعه مدرسین برگزار شد، ضمن اشاره به پیش رو بودن ایام تبلیغی محرم گفت: عزاداری برای حضرت سید الشهدا علیه السلام قطعاً عالی‌ترین فرصتی است که همیشه در طول تاریخ بعد از کربلا، رخ داده است.

وی تاکید کرد: در طول تاریخ همه آزادگان و همه علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت از حادثه کربلا استفاده کردند و درس‌ها و عبرت‌های عاشورا را برای مردم تبیین کردند.

آیت الله یزدی ضمن تاکید بر توجه بیشتر طلاب به عبرت‌های درس آموز حادثه عاشورا و بیان آن برای مردم، تصریح کردند: به تعبیر مقام معظم رهبری باید درس‌ها و عبرت‌های عاشورا را برای مردم بیان نمود و آن‌ها را به وسیله این عبرت‌های درس آموز هدایت و راهنمایی کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان ضمن تاکید بر استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های حادثه کربلا، تصریح کرد: حادثه کربلا مهم‌ترین فرصتی است که همه ما باید از آن برای دین، برای خدا و برای اسلام استفاده کنیم. إن‌شاءالله که گویندگان و منبری‌ها، نویسندگان و نخبگان بتوانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین ضمن اشاره به اهداف والا و باعظمت قیام سیدالشهداء آن را بسیار مهم دانست و ابراز کرد: حقیقت اهداف حضرت اباعبدالله و یارانشان، بخصوص برادر بزرگوارش حضرت ابوالفضل العباس سلام الله علیهم را باید برای مردم به خوبی تبیین کرد و برای آن‌ها یادآوری کرد که این بزرگواران در راه اسلام، در راه دین، در راه حقایق دینی، در راه افکار الهی و در راه نزدیک‌شدن به خدا جانشان را فدا کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد