هزینه از رهبری؛ چرا و به چه قیمت؟

کد خبر: 896334

نمی‌توان انکار کرد کرد که در مدیران بازنشسته کسانی هستند که براستی تجارب و دانش گرانسنگی دارند و از دست دادن آن‌ها خسارت بار است. با این حال، مطلقا شایسته نیست که ارزش و اعتبار قانون و حرمت و جایگاه آن با چنین سرعتی خدشه دار شود. از همه بدتر و تاسف بارتر، پافشاری برای گرفتن حکم حکومتی از رهبری در این باره است.

هزینه از رهبری؛ چرا و به چه قیمت؟

اکبر نبوی نوشت: قانون منع به کارگیری مدیران بازنشسته دولتی و حکومتی، محاسن و معایبی دارد. با این حال، آن را آدرس غلط می‌دانم. آقایان اگر به فکر جوانان مستعد و بیکار هستند، شایسته است که به فکر هرزرفتن سرمایه‌های ملی در هزینه‌های زائد و تشریفاتی، دیوان سالاری و دولت سالاری، رانت‌ها و اختلاس‌های خانمان برانداز، ویژه خواری‌های رو به گسترش و پدیده‌های شومی از این دست باشند و مردم را با این قانون دست به سر نکنند.

۲ ـ. این قانون (بد یا خوب) تصویب شده است. اما هنوز مرکب قانونگذار خشک نشده، از این طرف و آن طرف، این سازمان و آن وزارتخانه تکاپو‌ها و تلاش‌ها برای دور زدن آن و تبصره و بند‌ها برای ماندن برخی از مدیران بازنشسته آغاز می‌شود. توجیه و دلیل تراشی هم که در آستین همه‌ی ماست: این مدیران بدیل ندارند، از چنان تجربه‌ها و دانشی برخوردارند که بازنشسته شدن شان دریغ انگیز است و کشور را از معادن و ذخائری ذی قمیت محروم می‌کند و ... و دست آخر تلاش برای گرفتن حکم حکومتی از رهبری و ابقای این حضرات.

۳ ـ. نمی‌توان انکار کرد کرد که در مدیران بازنشسته کسانی هستند که براستی تجارب و دانش گرانسنگی دارند و از دست دادن آن‌ها خسارت بار است. با این حال، مطلقا شایسته نیست که ارزش و اعتبار قانون و حرمت و جایگاه آن با چنین سرعتی خدشه دار شود. از همه بدتر و تاسف بارتر، پافشاری برای گرفتن حکم حکومتی از رهبری در این باره است. کاری که آقایان انجام داده اند، نشان می‌دهد که الف. ـ. شان و جایگاه رهبری و حکم حکومتی را ادراک نمی‌کنند و با چنین درخواست هایی، هم به آن جایگاه ضربه زده اند و هم اهمیت راهبردی و گره گشای حکم حکومتی را برای امور پیش پاافتاده خفیف نموده اند. ب. ـ. چندان به قانون و اجرای آن باور ندارند. هر دو مساله، از تفکری ضد ساختار و ضد نظم و در نهایت ضد مصالح ملی، خبر می‌دهد.

یادمان باشد که این هزینه سازی‌ها و هزینه تراشی ها، بهایی سنگین برای کشور دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد