برگ برنده پایتخت

کد خبر: 652002

از روز مناظره انتخاباتی ۹۲ تا اواخر ۹۴؛ آقای روحانی در مقابل خود وزنه‌ای سنگین‌تر از قالیباف نمی‌دید و اکثر توان جریان امنیتی و عملیات روانی آشنایان ایشان صرف تخریب عملکرد شهردار تهران شد.

سرویس سیاسی فردا؛ اسماعیل معنوی*: از روز مناظره انتخاباتی ۹۲ تا اواخر ۹۴؛ آقای روحانی در مقابل خود وزنه‌ای سنگین‌تر از قالیباف نمی‌دید و اکثر توان جریان امنیتی و عملیات روانی آشنایان ایشان صرف تخریب عملکرد شهردار تهران شد.
قطعاً در عملکرد محمدباقر قالیباف نکاتی هست که نقدهای جدی بدان وارد است کما اینکه به بسیاری از پیشینیان هم وارد بوده لکن توان مدیریت و سلامت قالیباف با برخی متولیان دولت یازدهم به هیچ‌رو قابل مقایسه نیست و حتی بیان این قیاس ظلم است به فرمانده 20 ساله لشکر نصر خراسان...
و اما حالا با قوت گرفتن سازوکار جبهه مردمی انقلاب اسلامی که فرهنگ سیاسی و مردم‌سالار بودن انقلابیون را به رخ قبیله‌ غربگراها کشید، نگرانی خاصی از تشتت وجود ندارد و پنج کاندیدایی که توسط جبهه مردمی انتخاب شده‌اند باید با قدرت وارد عرصه انتخابات شوند.
هر کدام از این پنج نفر که به‌عنوان کاندیدای نهایی برگزیده شود مورد حمایت سایرین خواهد بود و این یک اتفاق جدید و نادر در عرصه سیاست‌ورزی پس از انقلاب است.
از گوشه و کنار حرف‌هایی می‌شنویم که ممکن است از این افراد قالیباف برای ثبت‌نام راهی خیابان فاطمی نشود، به عقیده نگارنده این یک ظرفیت‌سوزی بزرگ را به دنبال خواهد داشت. قالیباف سازوکار جبهه مردمی را پذیرفته و طبیعی است که طبق این سازوکار کاندیدای نهایی انقلابیون یک نفر خواهد بود اما هر کدام از این پنج نفر بخشی از بدنه مردم و خصوصاً بخشی از رأی‌دهندگان به رییس‌جمهور فعلی را می‌توانند تحت‌تأثیر قرار دهند که قطعاً قالیباف با عملکردش در شهر تهران می‌تواند برای آراء تهران تعیین‌کننده باشد. به عقیده نگارنده قالیباف بهترین فرصت و ظرفیت برای جلوگیری از ریزش رأی مردم تهران در سبد غربگراهاست زیرا مردم تهران طعم خوش خدمت را در عملکرد او چشیده‌اند.
قدرت و توان اجرایی بالا، تشکیلاتی بودن و روحیه مردمی و... که مؤلفه‌هایی از «مدیریت جهادی» است برگ برنده قالیباف در این میدان است.
*صبح نو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد