وزیر راه نتوانست نمایندگان را قانع کند

کد خبر: 602311

بیگی گفت: آخوندی نتوانست در برابر سوال نمایندگان توضیحات قانع‌کننده‌ای را ارائه نماید و خرابی سیستم ATC را توجیه کند.

پایگاه اطلاع رسانی آناج: احمد علیرضا بیگی با بیان اینکه عصر دیروز جلسه نمایندگان آذربایجان‌شرقی با مسئولین وزارت راه و راه‌آهن بنابه درخواست آخوندی تشکیل یافت، ابراز داشت: وزیر راه در این جلسه همچون گذشته بر دخیل بودن خطای انسانی در وقوع حادثه تاکید داشت و با اشاره به ایجاد تردید عده‌ای در چگونگی خرید سامانه ATC، مدعی شد این اتهامات آن موقع هم مطرح گردید که بعد از بررسی مجلس، سازمان بازرسی کل و قوه قضائیه منجربه برائت شد.
وی ادامه داد: آخوندی در این جلسه برای بررسی مجدد موضوع اعلام آمادگی کرد و در عین حال از تصدیق وقوع خطای انسانی توسط کارشناسان فنی و کیفی خبر داد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم با اعلام اینکه کارشناسان حاضر در جلسه از وقوع خطای انسانی اظهار تعجب می‌نمودند، عنوان کرد: آن‌ها می‌گفتند از اپراتوری که 20 سال سابقه و تجربه دارد بعید است مرتکب چنین اشتباه مهلکی شده باشد.
وی توضیح داد: نمایندگان نیز گزارش مربوطه به اداره‌‌کل ایمنی و سوانح راه‌‌آهن را در خصوص تعداد 4000 مورد خرابی سیستم ATC ظرف شش ماهه اول سال 95 ارائه کردند و خواستار پاسخگویی وزیر راه و مدیران راه‌آهن شدند.
این نماینده مجلس خاطرنشان ساخت: پیش‌تر از صدور مجوز مربوطه به خاموش کردن سیستم ATC و حرکت به صورت دستی اظهار نگرانی شده بود اما مسئولین امر توجه نکردند و فاجعه قطار تبریز-مشهد به وقوع پیوست.
وی متذکر شد: با ارائه این گزارش کارشناسان تلاش داشتند اینگونه وانمود نمایند که اطباق خرابی در این گزارش صحیح نبوده بلکه موضوع خطای انسانی بوده و این اشتباه در لفظ می‌باشد.

بیگی در پاسخ به این سوال که آیا توضیحات وزیر راه قانع کننده بود، تاکید داشت: توجیهات مسئولین نتوانست ابهام‌زدایی کند و باتوجه به اینکه قانع نشدیم لذا همچنان بر لزوم استیضاح آخوندی مصریم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد