وجود مدیران نجومی در دولت به نظام آسیب می‌زند

کد خبر: 550088

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم گفت: دو سال پیش به وزیر اقتصاد در رابطه با برخی تخلفات و رانت‌ها هشدار داده شده بود اما او مانع نشد و امروز باید در صحن علنی پاسخ‌گوی وکلای ملت باشد.

پایگاه اطلاع رسانی آناج: احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم با اشاره فساد بانکی اخیر و پرداخت‌های کلان به عده‌ای خاص در قالب وام‌های قرض الحسنه، اظهار داشت: در مجموعه تحت مدیریت وزیر اقتصاد این اتفاقات رخ داده و با یک عذرخواهی ساده و برکناری چند مدیر قضیه تمام نمی‌شود.
وی افزود: دست اندرکاران دولت در برابر مردم مسئول هستند و باید برای همگان روشن شود این رانت‌ها به چه کسانی اختصاص یافته و کدام افراد در بروز این فساد دست داشتند، دولت‌مردان باید کاری کنند که اعتماد از دست رفته مردم را بازگردانند و شفاف‌سازی را در این راستا عملی نمایند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم با تاکید بر لزوم برخورد جدی با تحصیل کنندگان از ثروت از طرق نامشروع، عنوان کرد: اشخاصی که حقوق‌های نجومی دارند اگر در بدنه دولت باقی بمانند به نظام اسلامی آسیب می‌زنند، مقامات ارشد دولتی باید از این گونه اشخاص اعلام برائت کنند.

وی توضیح داد: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و رئیس دیوان محاسبات وقت، دو سال پیش به طیب‌نیا در این باره تذکر داده‌اند و اسناد آن نیز موجود است اما اقدام خاصی صورت نگرفته و با متخلفان برخورد نشده است؛ لذا نمی‌توان گفت وزیر اقتصاد قاصر می‌باشد، او مقصر تلقی می‌گردد و عمدی در کار وجود دارد.
این نماینده مجلس دهم، دریافتی‌های نامتعارف مدیران دولت و ارائه وام‌های میلیاردی با سودهای اندک را در تغییر دیدگاه مردم نسبت به نظام موثر دانست و تصریح کرد: خیلی از افراد چنین رخدادهایی را به پای نظام می‌نویسند و ما بین دولت و نظام تفکیک قائل نمی‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با پیش آمدن قضایای فعلی استیضاح وزیر اقتصاد کلید خواهد خورد یا خیر، متذکر شد: جریانات سیاسی مجلس فارغ از تعلق خاطر باید به واسطه‌ی تعهدی که به ملت داده‌اند اراده‌ی خود را به نمایش بگذارند و وزرای اقتصاد و کار را برای پاسخ دهی و طرح سوال به بهارستان بکشانند، حتی اگر لازم باشد در چنین شرایطی استیضاح طیب‌نیا هم خالی از ایراد است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد