نعمت‌زاده هنوز مثل ۳۰ سال پیش از بانك‌ها پول ارزان می‌خواهد

کد خبر: 530435

محمدرضا نعمت‌زاده به همراه بیژن زنگنه اكنون در كابینه یازدهم از باسابقه‌ترین وزیران به حساب می‌آیند. نعمت‌زاده حتی در سال‌هایی در دولت‌های احمدی‌نژاد نیز فعالیت كرده است و در همه این ۳۷ سال سپری شده پس از انقلاب منصب و مقام مرتبط با فعالیت‌های صنعتی را تجربه كرده است. این وزیر كهنه‌كار اما در سخنانی كه در مجلس ارایه كرد و از همه چیز گفت، نشان داد كه افكارش هنوز قدیمی است و تحولات جامعه و اقتصاد را نمی‌بیند یا نمی‌خواهد ببیند.

ساعت ۲۴: محمدرضا نعمت‌زاده به همراه بیژن زنگنه اكنون در كابینه یازدهم از باسابقه‌ترین وزیران به حساب می‌آیند. نعمت‌زاده حتی در سال‌هایی در دولت‌های احمدی‌نژاد نیز فعالیت كرده است و در همه این ۳۷ سال سپری شده پس از انقلاب منصب و مقام مرتبط با فعالیت‌های صنعتی را تجربه كرده است. این وزیر كهنه‌كار اما در سخنانی كه در مجلس ارایه كرد و از همه چیز گفت، نشان داد كه افكارش هنوز قدیمی است و تحولات جامعه و اقتصاد را نمی‌بیند یا نمی‌خواهد ببیند.

این وزیر قدیمی كه برخی او را به دلیل اینكه برای صنعت ایرانی پس از انقلاب زحمت كشیده است دوست دارند و او را قابل تحسین می‌دانند در حالی كه از رتبه پایین آزادی اقتصادی در ایران می‌گوید كه در ۳ سال اخیر حتی یك گام برای حذف ده‌ها موسسه، سازمان و شركت دولتی كه در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است برنداشته است. به طور مثال در حالی كه سازمان‌هایی مثل سازمان حمایت از مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان در دنیا منسوخ شده است اما او این سازمان را سرپا نگه داشته است و از آن حمایت می‌كند.

به گزارش ساعت ۲۴ ، نعمت‌زاده در حالی از آزادی اقتصادی پایین ایران گلایه می‌كند كه دو سازمان عریض و طویل ایدرو و ایمیدرو را تحت مدیریت خویش همچنان سرپا نگه داشته است كه هر كدام از آنها سازمان‌های دیگری در دل خویش دارند. اعمال قیمت‌گذاری دولتی از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت كه مظهر ضد آزادی اقتصادی است چرا باید پابرجا بماند. آقای نعمت‌زاده گویا فراموش كرده است كه بانك‌های ایرانی یا خصوصی‌اند یا خصوصی شده‌اند یا قرار است خصوصی شوند و به همین دلیل هنوز همانند ۳۰ سال پش به دولت و شورای پول و اعتبار فشار می‌آورد كه باید بانك‌ها را مجبور كنند كه به صنعت پول بدهند.

آقای نعمت‌زاده فراموش كرده است كه خودش و دوستانش روزهایی منتقد دولت نهم بودند كه چرا منابع بانكی را به بنگاه‌های زودبازده می‌دهند و حالا به دولت فشار می‌آورند كه ۱۶ هزار میلیارد تومان پول دراختیار بنگاه‌های ضعیف و ناكارآمد قرار دهند كه شاید سرپا بمانند.

كاش محمدرضا نعمت‌زاده به عنوان یك وزیر كهنه‌كار و باسابقه مشاوران و مدیران روزآمدتری برای خود انتخاب می‌كرد كه به او یادآور می‌شدند زمانه پول گرفتن اجباری از بانك‌ها سپری شده است . وزیر صنعت، معدن و تجارت آیا حاضر است كه صنعت اتومبیل‌سازی را كه سهامدار بخشی از آن است را آزاد كند تا با رقبای خارجی مقابله كنند؟

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد