آخوندی: سیاست دولت نوسازی بافت‌های فرسوده است

کد خبر: 519415

وزیر راه و شهرسازی گفت: به زودی ظرفیت بندر چابهار به ۶ میلیون تن افزایش می‌یابد.

خبرگزاری تسنیم: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نشست منتخبان مجلس دهم که در محل مجلس قدیم برگزار شد در سخنانی گفت: در حوزه حمل و نقل فکر می‌کنم سریع‌ترین و دست‌یافتنی‌ترین راهکاری که می‌توانیم داشته باشیم، توسعه حمل و نقل هوایی است.
وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل هوایی بیش از 60 فرودگاه وجود دارد که کمتر از 10 عدد آن فعال است افزود: اگر بتوانیم ناوگان هوایی کشور را در اسرع وقت نوسازی کنیم،کار بزرگی را در جهت اقتصاد بین‌المللی و نیز فعال کردن سرمایه‌های شهرستان‌های متوسط و کوچک انجام داده‌ایم.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در قراردادی که با ایرباس و شرکت هواپیمایی APA داشته‌ایم گام‌های موثری در جهت توسعه ناوگان هوایی برداشته شده و امیدواریم تا پاییز امسال مراحل قراردادی آن به اتمام برسد؛ ما از این طریق می‌توانیم شاهد تحول بزرگ در این حوزه باشیم.
آخوندی با بیان اینکه نوسازی فرودگاه‌های ایران با مشارکت سرمایه‌گذارهای داخلی و خارجی مد نظر دولت است گفت: ترمینال سلام در فرودگاه امام خمینی در حال ساخت است که پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه حمل و نقل هوایی کشور نیازمند نوسازی اساسی است تصریح کرد: ما 7 فرودگاه بین‌المللی را در شهرهای بزرگ برای ساخت و در حال مذاکره داریم که اینها برای توسعه ظرفیت ناوگان هوایی کشور است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های وزارت راه برای توسعه حمل و نقل ریلی کشور اشاره کرد و گفت: اتصال شبکه ریلی ایران به شبکه ریلی آسیا اقدام مهمی است که ما در حال انجام آن هستیم و می‌خواهیم ریل ایران را به کشورهای همسایه نظیر خطوط ریلی رشت به آستارا متصل کنیم.
آخوندی اتصال شبکه ریلی ایران را به شبکه ریلی کشورهای همسایه را استراتژی مهمی در جهت تجارت و افزایش ترانزیت عنوان کرد و گفت: می‌خواهیم بزرگراه‌های ایران را نیز به بزرگراه‌های آسیا و منطقه متصل کنیم.
وی تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری ریلی تعیین شده 28 هزار میلیارد تومان است که برای تحقق آن نیازمند همکاری مجلس هستیم.
وی تاکید کرد: در حوزه آبی خلیج فارس، فاز دوم بندر شهید رجایی آغاز شده و یک بندر کاملا کانتینری را در خلیج فارس خواهیم داشت و در فاز 3 بندر شهید رجایی 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که اتفاق بزرگی در بندرعباس رخ خواهد داد.
وزیر راه و شهرسازی ظرفیت فعلی بندر چابهار را 2.5 میلیون تن دانست و افزود: در حال افزایش این بندر به 6 میلیون تن هستیم که انشاءالله امسال ظرفیت این بندر را افزایش خواهیم داد.
وی همچنین سیاست دولت در حوزه مسکن را بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری دانست و خاطر نشان کرد: حدود یک سوم جمعیت شهری ایران در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد زندگی می‌کنند و وضعیت سکونتشان نیز مناسب نیست بنابراین تمرکز دولت و رئیس جمهور این است که این بافت‌ها را بهسازی و نوسازی کنیم و به جای پرداختن و گسترش بافت‌های بادکنکی به بافت‌های میانی بپردازیم که این اتفاق مهمی است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها