ظریف به تهران بازگشت

کد خبر: 502861

وزیر خارجه کشورمان پس از سفر به 6 کشور جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه سیدنی را به مقصد تهران ترک کرد.

خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان که در رأس هیأتی دوشنبه شب وارد کانبرا و شب گذشته به وقت محلی نیز وارد سیدنی شد، دقایقی قبل سیدنی را به مقصد تهران ترک کرد.
حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه و علی چگنی مدیر کل کنسولی، سید جواد قوام شهیدی مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور و محمود فرازنده مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه ظریف را در این سفر همراهی می‌کردند.
محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در ادامه سفرش به جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه دوشنبه شب به وقت محلی وارد کانبرا پایتخت استرالیا شد.
وی در کانبرا ضمن ایراد سخنرانی د ر کمیته مشترک امور خارجه، دفاعی و تجارت پارلمان استرالیا، در باغ ملی کانبرا یک اصله نهال دوستی کاشت.
ملاقات با خانم تانیا پلسبرک معاون حزب کارگر و وزیر خارجه در سایه استرالیا و همچنین تونی اسمیت رئیس پارلمان این کشور از دیگر برنامه های ظریف در کانبرا بود.
رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین با چیابو وزیر تجارت و سرمایه گذاری ملاقات و پس از آن در مراسم ضیافت ناهار خانم جولی بیشاپ همتای استرالیایی خود شرکت و پس از آن با مالکوم ترنبول نخست وزیر این کشور دیدار کرد و بعد از آن وزرای خارجه دو کشور به ادامه مذاکراتشان پرداخته و نشست مطبوعاتی مشترک داشتند.
به گزارش فارس، وزیر خارجه در ادامه در موسسه سیاست راهبردی استرالیا ANU با نخبگان این موسسه دیدار و به گفت‌وگو پرداخت و در ادامه نیز در دانشگاه ملی استرالیا سخنرانی کرد و به سوالات تعدادی از دانشجویان و اساتید دانشگاه پاسخ داد. در این نشست تعدادی از دیپلمات‌های خارجی مقیم کانبرا نیز حضور داشتند.
وزیر خارجه سه‌شنبه شب کانبرا را ترک و عازم سیدنی شد و در سیدنی ضمن شرکت در نشستی با حضور تجار و صاحبان صنایع استرالیا با آنها گفت‌وگو کرد و پس از آن با نخبگان موسسه مطالعات امور بین‌المللی استرالیا دیدار و ضمن ایراد سخنرانی به سوالات صاحبنظران این موسسه پاسخ داد.
مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی از دیگر برنامه‌های ظریف در سیدنی بود و پایان بخش برنامه‌های 2 روزه ظریف در استرالیا نیز دیدار با ایرانیان مقیم استرالیا بود.
به گزارش خبرنگار فارس، ظریف شنبه شب ١٥ اسفند در سفری به چند کشور جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه پس از اجرایی شدن برجام به اندونزی سفر و در پنجمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین و قدس شریف شرکت و ضمن رایزنی به وزیر خارجه و رئیس جمهور اندونزی و برخی مقامات شرکت‌کننده از جمله همتای تاجیک و معاون نخست وزیر ترکیه دیدار و درباره مناسبات دوجانبه به گفت‌وگو پرداخت.
وی پس از آن راهی سنگاپور شد و در مدت حضور یک روزه‌اش با مقامات این کشور راه‌های گسترش مناسبات دوجانبه را بررسی کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه سفری نیم روزه به برونئی داشت و ضمن دیدار با سلطان برونئی با ولیعهد و دیگر مقامات این کشور گفت‌وگو کرد.
ظریف در ادامه این سفر برای شرکت در چهاردهمین نشست وزرای خارجه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا راهی تایلند شد و ضمن شرکت در این نشست رایزنی‌هایی با مقامات تایلند داشت.
وزیر خارجه در ادامه به نیوزیلند سفری 2 روزه داشت و با مقامات این کشور از جمله وزرای خارجه، تجارت، صنایع و نخست وزیر نیوزیلند دیدار کرد.
استرالیا آخرین مقصد سفر رئیس دستگاه دیپلماسی به جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه بود و ظریف یک روز در کانبرا با مقامات این کشور دیدار و یک روز نیز در سیدنی با تجار و صاحبان صنایع استرالیا در محل سازمان تجارت و سرمایه‌گذاری استرالیا در دفتر سیدنی دیدار و ضمن شرکت در نشستی با حضور کارشناسان و نخبگان موسیه مطالعات امور بین‌المللی استرالیا در جمع آنها سخنرانی و به سوالاتشان پاسخ داد.
وزیر خارجه در تایلند، سنگاپور و نیوزیلند نیز ضمن سخنرانی در چند موسسه مطالعاتی با ایرانیان مقیم سنگاپور و نیوزیلند نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد