دستور کار معارضان سوری وابسته به ریاض چیست

کد خبر: 487947

نماینده پارلمان سوریه با بیان اینکه چنانچه معارضان سوری وابسته به ریاض به مذاکرات ژنو نمی پیوستند، همه چیزخود را از دست می دادند گفت: به همین دلیل آمریکا به عربستان فشار وارد کرد تا آنها را به نشست ژنو بفرستد.

خبرگزاری تسنیم: موفق الحبشی با اشاره به پیوستن معارضان سوری وابسته به عربستان به مذاکرات ژنو گفت: این مذاکرات تحت نظارت سازمان ملل با هدف پایان دادن به بحران داخلی سوریه از طریق راهکارهای سیاسی برگزار شده است. امیدواریم که پیوستن معارضان سوری وابسته به ریاض به نشست ژنو به روند این مذاکرات کمک کند اما بنده معتقدم که حضور آنان درمذاکرات ژنو تاثیرچندانی برسرنوشت این مذاکرات نخواهد داشت.
به عقیده وی، معارضان واقعی در داخل سوریه هستند نه در خارج آن لذا معارضان داخلی سوریه بر روند مذاکرات ژنو بسیار تاثیرگذار خواهند بود چراکه آنها در کشور زندگی می‌کند و در کنار سایر گروههای سیاسی میانه رو قرار دارند. اینگونه معارضان همانند برخی مخالفان دولت سوریه نیستند که در خارج سوریه بسر ببرند و امکان سوء استفاده بیگانگان از آنها وجود داشته باشد.
این نماینده پارلمان سوریه درباره علل پیوستن معارضان سوریه وابسته به ریاض به مذاکرات ژنو گفت: اگر معارضان وابسته به ریاض به روند مذاکرات ژنو نمی پیوستند، همه چیز را از دست می‌دادند به همین دلیل، آمریکا به عربستان فشار وارد کرد تا آنها را به نشست ژنو بفرستد. به اعتقاد بنده، سرپرستی این هیات از معارضان سوری به عهده عربستان است. آنها با این هدف به نشست ژنو اعزام شده‌اند تا بتواند در روند مذاکرات برخی از خواسته های ریاض را بدست آورند.
این سیاستمدار سوریه در خصوص سرنوشت این دور از مذاکرات گفت: بنده هیچ دستاورد مثبتی در این مذاکرات نمی بینم اما امیدوارم که اینگونه نشست‌ها گامی در مسیر درست برای پایان دادن به بحران داخلی سوریه باشد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد