پکن نسبت به ارسال تجهیزات نظامی آمریکایی به تایوان هشدار داد

کد خبر: 473252

در آستانه ارسال تجهیزات نظامی آمریکایی به تایوان، چین نسبت به تبعات چنین اقدامی به واشنگتن و تایپه اخطار داد.

فارس: پکن روز چهارشنبه (امروز) شدیدا از آمریکا برای اعزام تسلیحات و فناوری نظامی به تایوان انتقاد کرد.
به نوشته آسوشیتدپرس، چین با انتقاد از اعزام نیروی نظامی آمریکا به تایوان گفت برای جلوگیری از تخریب روابط پکن و تایپه، می‌بایست جلوی این اقدام گرفته شود.
روز گذشته نیز وزارت خارجه چین در واکنش به این اقدام آمریکا گفت ارسال تجهیزات دریایی آمریکا به تایوان، روابط پکن و واشنگتن را تهدید می‌کند.
«ما شیوآ گوآنگ» سخنگوی دفتر مسایل تایوان در کابینه چین در اینباره گفت «مسلما با انتقال اسلحه یا فناوری نظامی از سوی هر کشوری به تایوان و به هر بهانه‌ای، مخالف هستیم.»
وی افزود «ما امیدواریم که طرف تایوانی ارزش توسعه صلح‌آمیز در روابط دو کشور را که به سختی به دست آمده بداند و برای ارتقای آن میان دو کشور، تلاش بیشتری کند.»
بعد از جنگ‌های سال 1949 مقامات چین و تایوان با یکدیگر دیدار نداشتند تا ماه گذشته مقامات دو کشور در سطح بالا دیدار کردند.
مشاوران کنگره آمریکا گفته‌اند، دولت اوباما درصدد است اولین محموله دریایی برای کمک به تایوان را بعد از 4 سال به این کشور ارسال کند که این محموله شامل ناوچه‌های نیروی دریایی، ماشین‌آلات معدن و موشک‌‌های استینگر به اضافه شمار دیگری تجهیزات نظامی است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد