سعی کنید سیاه‌پوست نباشید

کد خبر: 458375

داده‌های مرتبط با جرائم راهنمایی و رانندگی در چندین ایالت آمریکا نشان می‌دهند که رنگ پوست رانندگان ارتباط مستقیمی با نوع برخورد افسران پلیس دارد.

تسنیم: تحلیل‌هایی که توسط روزنامه نیویورک‌تایمز انجام انجام گرفته نشان می‌دهند ده‌ها هزار مورد توقف خودرو توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین اطلاعات چندین سال بازداشت افراد در شهر 280 هزار نفری گرینزبورو در ایالت کالیفرنیای شمالی، شامل حجم وسیعی از تبعیض نژادی توسط نیروی پلیس بوده است.
در سراسر کارولینای شمالی، ایالتی که اطلاعات مرتبط با جرائم رانندگی را به صورت مشروح ضبط می‌کند، همین تبعیض‌ها وجود داشتند. در شش ایالتی دیگر نیز که آمار راهنمایی و رانندگی را جمع‌آوری می‌کنند، دستکم بخشی از این تبعیض‌ها مشاهده شده است.
در سومین شهر بزرگ کارولینای شمالی، افسران پلیس آمریکا‌یی-آفریقایی‌ها را با نرخ بسیار بیشتر نسبت به جمعیت آنها، جریمه رانندگی کرده‌اند. پلیس دو برابر بیش از سفیدپوستان از اختیاراتش برای جستجوی خودروهای سیاهپوستان استفاده می‌کند - حتی با وجود اینکه مواد مخدر و تسلیحات بسیار بیشتری در خودروهای سفیدپوستان کشف می‌شود.
احتمال بیشتری وجود دارد که افسران پلیس رانندگان سیاه‌پوست را بدون هیچ دلیلی بازداشت کنند. احتمال استفاده از زور در صورتی که راننده سیاهپوست باشد، حتی اگر مقاومت فیزیکی از خود نشان ندهد، نیز بیشتر است.
از زمان اعتراضات فرگوسن در آگوست سال گذشته، سه مورد از مرگ‌های آفریقایی-آمریکایی‌ها که منجر به ناآرامی‌های سراسری شده‌اند پس از آن رخ دادند که رانندگان به دلیل جرائم رانندگی جزئی متوقف گشته‌اند.
تحقیقات سراسری نشان می‌دهند سیاهپوست‌ها و سفیدپوست‌ها تقریبا به یک اندازه ماری‌جوانا مصرف می‌کنند اما تعداد ساکنان سیاهپوست گزینزبورو که به دلیل مالکیت مقدار کمی ماری‌جوانا بازداشت می‌شوند پنج برابر بیش از ساکنان سفید پوست است.
در ایالت میسوری، که اطلاعات راهنمایی و رانندگی را در 15 سال اخیر جمع‌آوری کرده، کریس کوستر، دادستان کل ایالتی، می‌‌گوید اختلاف در نوع رفتار با رانندگان سیاه و سفید بالاتر رفته است. اطلاعات کمیسیون جنایی نبراسکا نیز که از سال 2001 تاکنون جمع‌آوری شده همین تمایز‌های نژادی را نشان می‌دهند.
در سال 2009، 39 افسر اقلیت در اداره پلیس گرینزبورو اداره خود را متهم با تبعیض نژادی کردند. این پرونده قضایی برای شهر 1.3 میلیون دلار هزینه حقوقی در پی داشت و در نهایت نیز شهر توافق کرد که با پرداخت 500 هزار دلار پرونده مختومه شود. در شهری که 48 درصد آن را سفیدپوست‌ها تشکیل می‌دهند، 75 درصد از 684 نیروی پلیس سفیدپوست هستند.
در هفت ایالت با سیستم‌های سخت‌گیرانه جمع‌آوری اطلاعات - کنیتکات، الینویز، مریلند، میسوری، نبراسکا، کارولینای شمالی و رودآیلند - داده‌ها نشان می‌دهند که افسران پلیس رانندگان سیاهپوست را بیش از سفید پوستان، با توجه به نسبت جمعیت‌شان، متوقف می‌کنند.
البته عوال دیگری نیز در این میان دخیل هستند. آفریقایی-آمریکایی‌ها، برای مثال، معمولا فقیرتر از سفیدپوست‌ها هستند، ممکن است تعداد گواهینامه‌های آنها که اعتبارشان تمام شده بیشتر باشد یا خودروهای‌شان اشکالاتی داشته باشد که نظر پلیس را جلب می‌کند.
روزنامه تایمز اطلاعات مرتبط با ده‌ها هزار توقف توسط پلیس راهنمایی و رانندگی را از سال 2010 به این سور بررسی کرده است. اگرچه سیاهپوستان 39 درصد جمعیت رانندگان گرینزبورو را تشکیل می‌دهند اما 54 درصد توقف‌ها متعلق به آنها بود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد