هیچ راه‌حل نظامی در سوریه وجود ندارد

کد خبر: 458342

رئیس کمیسیون امور خارجی پارلمان فرانسه طی اظهاراتی اعلام کرد هیچ راه‌حل نظامی در سوریه وجود ندارد و راه‌حل واقعی در این کشور سیاسی است.

فارس: رئیس کمیسیون امور خارجی پارلمان فرانسه که نام وی به عنوان گزینه جانشینی «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه مطرح است، طی اظهاراتی به عملیات روسیه علیه گروه تروریستی داعش در سوریه پرداخت.
«الیزابت گویگو» در گفت‌وگو با رادیو بین‌المللی فرانسه اظهاراتی اعلام کرد: «روسیه حق مداخله در سوریه را دارد. روس‌ها حق دارند در سوریه مداخله کنند. ما نیز با حملات هوایی در سوریه اقدام به مداخله کرده‌ایم. همه با این مسئله موافقند که در خصوص برخی عملیات‌های نظامی حقانیت و مشروعیت وجود دارد، اما هیچ راه‌حل نظامی وجود ندارد و راه‌حل واقعی سیاسی خواهد بود.»
وی با اشاره به اهمیت نزدیکی مواضع اعضای جامعه بین‌المللی افزود: «همه باید بر سر یک میز بنشینند و این شامل حال اروپائیان، آمریکایی‌ها، روس‌ها، ایرانی‌ها و همه کشورهای منطقه می‌شود. نزدیکی مواضع تمام کشورها در خصوص سوریه آسان نیست و لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به طور پیوسته با سرگئی لاوروف همتای روس خود در حال مذاکره است.»
رئیس کمیسیون امور خارجی پارلمان فرانسه در ادامه گفت: «برای حل مسئله سوریه، ابتدا باید آتش‌بس برقرار شود و سپس روند انتقال با مشارکت و حضور تمامی اعضای جامعه سوریه به جز گروه‌های تروریستی صورت گیرد.»
نیروی هوایی روسیه از روز 30 سپتامبر بنا به درخواست دولت بشار اسد حملات هوایی خود را علیه داعش در سوریه آغاز کرد.
دولت مسکو با انتقاد از حملات هوایی آمریکا و ائتلاف ضدداعش به صورت روزانه آمارهای عملیات های هوایی خود و اهدافی که منهدم می‌شوند را از طریق رسانه‌ها در اختیار افکار عمومی جهان می‌گذارد.
حملات هوایی روس‌ها علیه مواضع داعش، مراکز نظامی و فرماندهی، کمپ‌های آموزشی، مراکز ارتباطی و حمل‌نقل و همچنین انبارهای سلاح‌ها و مهمات متعلق به این گروه تروریستی را هدف قرار می‌دهند.
بنابر اعلام سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیروی هوایی این کشور از زمان آغاز عملیات خود علیه داعش در سوریه، حدود هزار حمله علیه مواضع این گروه تروریستی انجام داده و 819 بنای مورد استفاده تروریست‌ها را منهدم و تخریب کرده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد