حامیان خارجی از چاپ کتب دینی در افغانستان حمایت نمی‌کنند

کد خبر: 458258

معاون توسعه آموزشی و تربیت معلم وزارت آموزش و پرورش افغانستان گفت: حامیان خارجی در کشورهای اسلامی به‌ ویژه افغانستان از کتاب‌های درسی دینی حمایت مالی نمی‌کنند.

فارس: «اسدالله محقق» معاون توسعه آموزشی و تربیت معلم وزارت آموزش و پرورش افغانستان عصر روز گذشته (یکشنبه) در مراسم اختتامیه دوره آزمایشی 10 روزه کْتب درسی کلاس‌های 10 و 12، گفت: حامیان خارجی در کشورهای اسلامی به‌ویژه افغانستان کتاب‌های درسی دینی را حمایت مالی نمی‌کنند.
دوره 10 روزه آزمایش کتب درسی کلاس‌های 10 و 12 با مشارکت 200 نفر از علما و مدرسین مدارس حوزوی از 17 ولایت افغانستان برگزار شده است.
در این دوره کتاب‌هایی که پیش از این توسط معاونت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف به‌ویژه در بخش علوم دینی تحریر شده بود، امتحان و مورد آزمایش قرار گرفت.
محقق در این مراسم گفت: این کتاب‌ها پیش از این تدوین، تآلیف و تحریر شده بود و علما نیز از آن استقبال کرده بودند.
معاون توسعه آموزشی و تربیت معلم وزارت معارف افغانستان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: از صدر اسلام تاکنون این دست کتب که بتوانند افکار جامعه را تطهیر کنند، در افغانستان به چاپ نرسیده است.
وی گفت: کتب جدید حوزه دینی برگرفته از همان اسلام ناب، قرآن و احادیث اسلامی است که مطابق با وحدت ملی و ارزش‌های جهانی تألیف و تدوین شده است.
وی تأکید کرد: علما برای 3 ماه این کتاب‌ها را در ولایت‌ها تدریس و آزمایش می‌کنند و پس از دریافت نظر آنان وزارت آموزش و پرورش دست به چاپ آنها خواهد زد.
اسدالله محقق افزود: حامیان خارجی در کشورهای اسلامی به‌ویژه افغانستان کتب درسی دینی را حمایت مالی نمی‌کنند و مطابق با حکم رئیس جمهور این کتاب‌ها از بودجه دولت چاپ می‌شوند.
در ادامه این مراسم، «شفیق صمیم» معاون آموزش‌ اسلامی وزارت آموزش و پرورش افغانستان از کمبود امکانات در مدارس یاد کرد و گفت: در مدارس کشور روی کمیت کار انجام شده اما روی کیفیت ضعف‌هایی وجود دارد، از 2 سال قبل در تلاش هستیم تا کیفیت درسی را ارتقا ببخشیم که یکی از بخش‌های آن بکارگیری استادان با تجربه و کتب درسی با کیفیت است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد