باید در مسیر رهبری حرکت کنیم

کد خبر: 457915

وزیر اطلاعات گفت: اگر چه مذاکرات به نتیجه رسیده اما باید نسبت به عهدشکنی دشمن هوشیار و بیدار بود و در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کرد.

مهر: شامگاه شنبه حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در مراسم شام غریبان شهادت امام حسین علیه السلام و ۷۲ تن از شهدای دشت کربلا در حرم مطهر امام راحل با اشاره به فلسفه حادثه عاشورا اظهار داشت: امام حسین علیه السلام بر اساس یک وظیفه دینی قیام کرد و به دنبال کسب قدرت و حکومت نبود.
وی افزود: امام حسین علیه السلام اگر به حکومت می رسیدند، همان راه پدر بزرگوارشان را ادامه می دادند و از این فرصت برای احیای حق استفاده می کردند.
علوی با تأکید بر این نکته که نهضت امام حسین علیه السلام مربوط به زمان و مکان خاصی نیست، ادامه داد: نهضت امام حسین علیه السلام همواره ادامه دارد و هر زمانی عاشورا و هر سرزمینی کربلاست و سید و سالار شهیدان با انتخاب مرگ با عزت به جای زندگی با ذلت، درس بزرگی به تمامی بشریت دادند.
وزیر اطلاعات متذکر شد: یکی از ابعاد مهم حادثه کربلا، بعد سیاسی آن بود که یاران و اصحاب امام حسین علیه السلام با شجاعت و قهرمانانه با دشمنان جنگیدند و سید و سالار شهیدان را تنها نگذاشتند.
علوی حرکت رزمندگان ایران اسلامی را برگرفته از مکتب عاشورا عنوان کرد و یادآور شد: رزمندگان ایران اسلامی نیز با الهام از مکتب عاشورا در برابر جریان باطل ایستادند و حماسه های بزرگی خلق کردند.
وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع برجام تأکید کرد: مذاکره کنندگان هسته ای ایرانی در مذاکره با قدرت های جهانی این مهم را به اثبات رساندند که ایران جنگ طلب نیست و همواره به دنبال صلح است.
وی متذکر شد: با توافق برجام حق غصب شده ملت ایران به کشور بازگردانده شد و اگر چه مذاکرات به نتیجه رسیده است اما باید نسبت به عهدشکنی هوشیار و بیدار بود و در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد