رشد 8 برابری تعداد زندانیان آمریکایی از دهه 1980 میلادی

کد خبر: 456692

معاون وزیر دادگستری آمریکا تاکید کرد که تعداد زندانیان در ایالات متحده از دهه 1980 میلادی تاکنون رشد فزاینده‌ای داشته و تقریبا 800 درصد رشد داشته است.

تسنیم: "سالی ییتس" معاون وزیر دادگستری آمریکا در نشست استماع کمیته قضایی سنای آمریکا تصریح کرد: تعداد زندانیان آمریکایی از دهه 1980 میلادی رشد چشمگیری داشته و تقریبا 800 درصد افزایش یافته است.
وی در ادامه افزود: ما شاهد انفجار در تعداد زندانیان فدرال از دهه 1980 میلادی بوده‌ایم. در حالی که جمعیت کشور تنها حدود یک سوم افزایش یافته ولی جمعیت زندانیان حدود 800 درصد رشد داشته است.
این مقام آمریکایی گفت: رشد فزاینده تعداد زندانیان آمریکایی عمدتا به خاطر محکومیت در موارد مربوط به خرید و فروش مواد مخدر بوده است. هدف اصلی از اعمال قوانین سختگیرانه در زمینه مبارزه با مواد مخدر، هدف قراردادن کارتل های قاچاق مواد مخدر و رهبران آنها در آمریکای جنوبی بوده ولی این قوانین موجب افزایش بازداشت شهروندان آمریکایی شده است.
ییتس در ادامه اظهار داشت: امروز حدود نیمی از بازداشت شدگان در زندان های فدرال به خاطر جرائم مربوط به مواد مخدر در زندان هستند. بیش از 2.7 میلیون کودک آمریکایی والدینی دارند که پشت میله های زندان هستند.
وی خواستار اصلاح قوانین مربوط به نظام قضایی آمریکا شد تا مجازات های تعیین شده برای جرائم کم خطرتر، متناسب تر باشد.
آمریکا 25 درصد جمعیت زندانیان جهان را در اختیار دارد. این کشور در مجموع 5 درصد کل جمعیت جهان را نیز در خود جای داده است.
اوباما نیز اخیرا در سخنانی تاکید کرده است که علی رغم تلاش های صورت گرفته برای اصلاح سیستم دادگستری، هنوز این سیستم ناعادلانه است.
به عنوان بخشی از تلاش ها برای اصلاح سیستم دادگستری آمریکا، اوباما خواستار پیگیری قانونی شده است که توسط 9 سناتور از هر دو حزب ارائه شده و در آن خواستار کاهش احکام زندان برای بسیاری از جرائم غیر خشن شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد