طرفداران کردها در شهرهای مختلف آلمان تظاهرات کردند

کد خبر: 453827

بعد از حملات تروریستی روز گذشته شهر آنکارا که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از شهروندان این کشور شد، طرفداران کردها در شهرهای مختلف آلمان علیه این اقدام و سیاست های دولت ترکیه تظاهرات کردند.

تسنیم: بعد از حمله تروریستی روز گذشته در آنکارا در بسیاری شهرهای آلمان صدها نفر از طرفداران کردها به خیابان ها آمدند.
بر اساس اطلاعات پلیس در فرانکفورت حدود 750 نفر تظاهرات کردند. برگزار کنندگان این تجمع اعتراضی از شرکت حدود 2 هزار نفر در این اعتراضات خبر دادند. این اعتراضات ابتدا قرار بود برای آزادی رهبر زندانی کردهای موسوم به پ ک ک، "عبدالله اوجالان" برگزار شود. اما به گفته برگزار کنندگان این تجمعات بعد از حملات تروریستی روز گذشته در آنکارا این اعتراضات همچنین علیه ترور دولت ترکیه علیه فعالان صلح در این کشور و کردها انجام شد.
روز گذشته در پی وقوع دو انفجار شدید در آنکارا پایتخت ترکیه 86 نفر کشته و 125 نفر دیگر نیز زخمی شدند. به گزارش رسانه‌های ترکیه، این انفجار هنگام تظاهرات کردها و احزاب معارض ترکیه و در نزدیکی ایستگاه قطار آنکارا به وقوع پیوسته است.
این دو انفجار رأس ساعت 10 صبح به ‌وقت ترکیه در مکانی که قرار بود در آن تظاهراتی با نام "کار، صلح و دموکراسی" برگزار شود به وقوع پیوسته است.
در شهر هامبورگ نیز تجمعات اعتراضی از طرف طرفداران کردها برگزار شد.
در شهر اشتوتگارت آلمان هم حدود 700 معترض تظاهرات کردند. در شهر هایلبرون نیز 350 معترض به خیابان ها آمدند. همچنین در مانهایم، فرایبورگ، کارلسروهه، اولم و فورتزهایم هم جنبش های حامی کردها اعتراضاتی را برگزار کردند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد