کاسترو از توافق هسته‌ای ایران استقبال کرد

کد خبر: 449988

رییس‌جمهوری کوبا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرد و گفت، این توافق نشان می‌دهد گفت‌وگو تنها ابزار موثر حل و فصل مساله است.

ایسنا: به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، رائول کاسترو، رییس‌جمهوری کوبا اعلام کرد، هفتاد سال پیش اعضای این سازمان منشوری را امضا کرده و متعهد شدند که نسل‌های بعدی را از وقوع جنگ‌ها مصون دارند اما از آن زمان بدین سو همواره موارد متعددی از درگیری و مداخله در امور داخلی سایر کشورها وجود داشته و ما شاهد سقوط دولت‌ها با نیروی خارجی و استعمارگری در مناطق مختلف بوده‌ایم.
وی ادامه داد: همه این‌ها با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین بوده است. نظامی‌سازی فضای سایبری، استفاده مخفیانه و غیرقانونی از اطلاعات و استفاده از فناوری‌های ارتباطاتی برای حمله به کشورها همگی غیرقابل‌قبول هستند.
وی از رویکردهای دوگانه در برخورد با مسائل حقوق بشری انتقاد کرد و گفت که برای میلیون‌ها تن از مردم دنیا تحقق حقوق بشر یک آرزو است. بشر امروز از حق همزیسیتی مسالمت‌آمیز و توسعه منع شده است.
کاسترو همچنین از تمامیت ارضی آرژانتین حمایت و از تحریم‌های غرب و ناتو علیه روسیه انتقاد کرد.
رییس‌جمهوری کوبا همچنین با اشاره به بحران سوریه، گفت: مردم سوریه باید خود مشکلاتشان را حل و فصل کنند.
از سوی دیگر، وی از سرگیری کامل روابط با آمریکا را منوط به پایان محاصره اقتصادی کشورش، پایان اشغال گوانتانامو و پایان تبلیغات علیه دولت کوبا دانست.
کاسترو از همه کشورهایی که در طول این مدت به شکل های مختلف از دولت و مردم کوبا حمایت کرده‌اند، تقدیر کرد.
رییس‌جمهوری کوبا از حق فلسطینیان برای داشتن کشوری مستقل حمایت و خواهان به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای سال 1967 شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد