هدف اصولگرایان ائتلاف صددرصدی در انتخابات است

کد خبر: 449977

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه شورای هماهنگی اصولگرایان فقط برای انتخابات مجلس دهم تشکیل می‌شود گفت: تندروها و کندروها برای رسیدن به ائتلاف اصولگرایان از مواضعشان کوتاه بیایند.

فارس: محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز (دوشنبه) طی نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: متأسفانه فاجعه منا بخشی از مردم کشورمان را داغدار کرده است و این اتفاق توسط بی‌مسئولیتی رژیمی اتفاق افتاده که تا دیروز افتخار می‌کرد خادم حرمین شریفین است.
وی افزود: آل سعود امروز مسبب مصیبت‌های جهان اسلام شده است. از یکسو به مردم بی پناه یمن حمله می‌کند و آن کشتارهای ظالمانه و ناحق را رقم می‌زند و از سویی دیگر درآمدهای خود را صرف تقویت تروریست در منطقه می‌کند که ما جنایات آنها را در سوریه و عراق شاهدیم.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: آخرین اثر این خاندان کثیف (آل‌ سعود) فاجعه عظیم حج تمتع است که هزاران حاجی در نقطه‌ای که باید امن‌ترین مکان زمین باشد جان خود را از دست می‌دهند.
باهنر با بیان اینکه هنوز دلایل فیزیکی فاجعه منا پوشیده است، گفت: آل سعود باید پاسخگوی کشتار جمعی خود باشد بنابراین از همه کشورهای اسلامی می‌خواهیم با یک همراهی و همکاری در مجامع حقوقی بر علیه آل سعود شکایت کنند و دولت عربستان نیز باید همراهی لازم را برای شناسایی و انتقال مجروحین و اجساد داشته باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد حذف تدریجی یارانه‌ها نیز، گفت: یارانه‌ها اگرچه ایده خوب و پسندیده‌ای بود و ما در مجلس هفتم نیز تلاش داشتیم به قانونی جامع برای حذف یارانه‌ها تصویب کنیم اما متأسفانه دولت قبل در طول حرکت به درستی این قانون را عملیاتی نکرد و البته در همان زمان نمایندگان مجلس حتی طرح سوال از رئیس‌جمهور را در دستور کار قرار و تذکراتی صورت دادند.
باهنر با تأکید بر اینکه قرار بود در طرح یارانه‌ها هزینه‌ها و درآمدها گرد به گرد بشود،‌ یادآور شد: قرار بود بخشی از درآمد حاصل از یارانه‌ها صرف اقتصاد خانوارها، بخشی دیگر صرف تقویت تولید بشود اما متأسفانه دولت در همان ابتدا سهم یارانه مردم را بالا در نظر گرفت و ما احساس می‌کردیم که کل درآمد یارانه‌ها صرف همین موضوع شود.
وی ادامه داد: ما در بودجه سال 93 و 94 دولت را مکلف کردیم قانون یارانه‌ها را دقیق اجرا و یارانه خانوارها را طوری تنظیم کند که بیش از 50 درصد صرف یارانه به خانوارها نشود.
«یکی از پیشنهادها این بود که ما یارانه خانوارهای بالای درآمد 3 میلیون تومان را حذف کنیم البته ما هم قبول داریم که شاید نشود با درآمد 3 میلیونی زندگی مرفهی را مدیریت کرد اما مبلغ یارانه نیز قطعا نمی‌تواند در روند زندگی این دسته از خانوارها خللی ایجاد کند».
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مجلس بنا ندارد وارد ریز مسائل یارانه‌ها بشود، گفت: قطعا مجلس وارد جزئیات نمی‌شود چرا که این مسائل مربوط به کار اجرایی است البته دولت نیز خیلی احتیاط می‌کند و این احتیاط آنها در صورتی است که دولت در پرداخت یارانه‌ها به شدت با کسری بودجه روبه‌رو است.
باهنر با اشاره به اظهارات یکی از وزرا مبنی بر اینکه شب پرداخت یارانه‌ها شب عزای دولت است، گفت: ما هم این حرف را قبول داریم چرا که ریختن این مقدار پول از خزانه بسیار سنگین است. اگر قرار باشد درآمد و هزینه بالانس شود شجاعت قوی‌تری را می‌طلبد و البته برای این کار نیز باید یارانه 50 درصد از جمعیت کشور کاهش داده شود.
باهنر با بیان اینکه تفکیک خانوارها برای عدم پرداخت یا پرداخت یارانه کار سختی نیست، گفت: ما اعتقادی نداریم که یارانه کاملا حذف شود بلکه نظرمان این است که باید یارانه خانوارهایی قطع شود که این مقدار مبلغ در زندگی آنان اثری ندارد.
وی در مورد شورای هماهنگی اصولگرایان نیز، خاطرنشان کرد: قبل از پایان مهر ساختار مرکزی شورای هماهنگی اصولگرایان تشکیل و خبرش را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود در مورد حضور آقای لاریجانی در شورای هماهنگی اصولگرایان به دلیل حضور جبهه پایداری اختلافاتی به وجود آمده است، گفت: اکثریت اصولگرایان باید در این مجموعه حضور یابند. بالاخره هر دو طرف طیف ممکن است فاصله موضعی داشته باشند اما همه برای ائتلاف صددرصدی تلاش می‌کنیم.
وی افزود: در رابطه با مسائل شخص لاریجانی و فراکسیون رهروان ولایت باید گفت که جزء فعالان سیاسی طیف اصولگرا هستند و وزنه خوبی نیز در کشور و طیف اصولگرایی دارند و در مورد پایداری نیز اگر عده‌‌ای عده‌شان را کنار بگذاریم این تشکل نیز باید در شورای هماهنگی اصولگرایان حضور داشته باشد بنابراین لازمه ائتلاف تنازل است. ما ائتلاف را به معنای فلسفی آن تفسیر نمی‌کنیم.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: مواضع آنهایی که تند و کند هستند باید تنازل یابد البته طبیعی است که جبهه پایداری چون سنی از آنها گذشته مواضعش را نرم‌تر می‌کند و آقای لاریجانی و رهروان ولایت نیز سهم وسیعی از ائتلاف دارند.
باهنر با تأکید بر اینکه قرار نیست همه احزاب اصولگرا در شورای هماهنگی اصولگرایان حضور داشته باشند، گفت: احزابی که عده و عده قابل توجهی ندارند در این شورا عضویتی نخواهند داشت البته این ائتلاف بین جریانات اصولگرا است. شاید یکی یک حزب کوچک صد نفره اصولگرا هم داشته باشد اما اگر همه احزاب را عضویت دهیم شورای هماهنگی می‌شود 200 نفره.
وی در مورد برجام نیز، گفت: الان تقریبا یک ماه و چهار روز است که کمیسیون ویژه برجام در مجلس شکل گرفته و این دوستان کار را در کمیته‌های مختلف تقسیم کردند و ما تلاش‌مان این بود که هفته گذشته گزارش نهایی را در صحن داشته باشیم اما این اتفاق صورت نگرفت.
نماینده مردم تهران در خانه ملت اضافه کرد: دیروز جلسه‌ای مشترک بین کمیسیون ویژه برجام و هیأت رئیسه مجلس برگزار شد که آقای زاکانی در این نشست گفت که امروز (دوشنبه) تا آخر وقت گزارش نهایی را آماده تا مجلس فردا در دستور کار داشته باشد. اگر فردا هم این اتفاق صورت نگرفت نقطه نهایی چهارشنبه هفته جاری است.
باهنر با اشاره به جزئیات گزارش مجلس درباره برجام اظهار داشت: در این گزارش نقاط مثبت و منفی و نقاطی که قابل تفسیر است آورده شده و تصور ما این است که به صورت طرح چند ماده‌ای و یا ماده واحده خواهد بود. یعنی در ضمنی که به دولت اجازه اجرا می‌دهیم چند دستور نیز در آن قید می‌شود که ما هفته آینده کار را تمام و به دولت ابلاغ می‌کنیم.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نظرات در مورد حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل و ترک نکردن سفر به دلیل فاجعه منا چیست، گفت: اجلاس سازمان ملل مهم بود و موقعیت مناسبی برای رایزنی با سران دولت‌های مختلف به شمار می‌رفت. بعضی‌ها می‌گویند آقای روحانی باید برمی‌گشتند آن زمان که فاجعه منا اتفاق افتاد آقای روحانی در هواپیما بودند و هنوز به نیویورک نرسیده بود.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: آقای روحانی در نیویورک ملاقات‌ها و واسطه‌های زیادی را درباره فاجعه منا صورت داد که آل سعود را به همکاری بیشتر وادارد. البته آقای روحانی امروز برمی‌گردند و سفرشان را نیمه‌تمام باقی خواهند گذاشت و این برای احترام به قربانیان لازم بود.
وی در پاسخ به این پرسش که چه لزومی داشت اصولگرایان مجدداً با بیرق جامعتین یک تشکیلات جدیدی همچون شورای هماهنگی اصولگرایان تشکیل دهند گفت: ما حرفهمان از قدیم و ندیم این بوده که کار سیاسی را زیر نظر جامعتین دنبال کنیم و این بار نیز همان کار را می‌کنیم و کار جدیدی صورت نگرفته است.
باهنر افزود: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفته که در ورود به مصداق‌های مجلس شورای اسلامی دخالتی نمی‌کنم ولی در وحدت و راهنمایی اصولگرایان امادگی دارد بر همین اساس شورای هماهنگی زیر نظر جامعه روحانیت مبارز تشکیل می‌شود که البته کار جدیدی نیست و صرفا انتخاباتی است.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: ما پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی دیگر چیزی به نام شورای هماهنگی اصولگرایان نخواهیم داشت مگر اینکه یک حزب فراگیر صورت دهیم.
باهنر با بیان اینکه در حال طراحی ساختار شورای هماهنگی اصولگرایان هستیم گفت: مهم این است که تشکل‌ها و احزاب اصولگرا دور هم جمع شوند و خوشبختانه این انگیزه در اصولگرایان به صورت کامل وجود دارد.
وی در مورد حضور طیف مرتبط با محمود احمدی نژاد در ائتلاف اصولگرایان گفت: مدیران دولت نهم و دهم الان یک گروه یکپارچه منسجم نیستند و الان به گروه‌های مختلفی تقسیم شده‌اند. بنابراین ما روی هر کدام از این گروه ها حساب جداگانه‌ای باز می‌کنیم.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه ما در انتخابات دو خط قرمز فتنه و انحراف داریم گفت: در مورد مدیران ارشد دولت قبل گروه‌های مختلفی تشکیل شده مانند یکتا که البته مجوز نگرفتند و خودشان نیز می‌گویند قصد ورود به انتخابات ندارند اما ما خبر داریم که برخی از وزرا و استانداران به صورت شخصی کاندیدا می شوند که ما به آن‌ها مثل بقیه کاندیدا نگاه می‌کنیم.
باهنر در مورد طرح دارایی مسئولان در مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: قانون ثبت دارایی مسئولان به 20سال پیش برمی‌گردد چرا که اصل 142 قانون اساسی تصریح می‌کند که باید مسئولان کشور دارایی خود را به رئیس قوه قضائیه اعلام کنند که ما در مجلس سوم نمایندگان را به آن اضافه کردیم که شورای نگهبان این طرح را رد کرد.
وی ادامه داد: شورای نگهبان تفسیرش از اصل 142 قانون اساسی این است که این اصل فقط مسئولانی همچون مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزرا و معاونان را در نظر گرفته است و بقیه شهروند تلقی می‌شوند اما ما در مجلس هفتم این قانون را گسترش دادیم و شرط پذیرش مسئولیت را اعلام اموال دانستیم که باز شورای نگهبان آن را رد کرد که به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: طبق مصوبه مجمع تشخیص مسئولان موظف می‌شوند اول پذیرش مسئولیت دارایی خود، همسر و فرزندان را اعلام واین به اطلاع عموم نیز خواهد رسید.
باهنر ادامه داد: طرح رسیدگی به دارای مسئولان دو خاصیت دارد نخست اینکه اگر کسی برخی از اموالش را مخفی کرده است توسط مردم سریع کشف می‌شود و اگر این اموال نیز افزایش غیر معمولی پیدا کرد بالاخره دلایل آن مشخص خواهد شد.
وی یادآور شد: رسیدگی به طرح دارایی مسئولان رسیدگی به اموال نیز بلکه خود اظهاری است که سره از ناصره تشخیص داده و افکار عمومی روشن شود.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به انتخابات الکترونیکی ضمن تاکید بر دقت فراوان در چنین سیستم‌هایی تصریح کرد: اگر خدایی نکرده در سیستم مجازی ایجاد اشکالی شود تقلب‌های وسیعی می‌تواند صورت گیرد بنابراین باید نرم افزارهایی که در مورد انتخابات الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد تائید شورای نگهبان را داشته باشند.
باهنر در مورد صندوق‌های شفاف نیز گفت: اگر این صندوق‌ها به گونه‌ای شفاف و شیشه‌ای باشد که آرا قابل رویت باشد خلاف قانون است بنابراین نباید در حدی شفاف کنیم که آرا قابل رویت باشد.
وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه استیضاح آقای آخوندی در چه مرحله‌ای قرار دارد و نظرتان در مورد مسکن مهر و عملکرد ضعیف وزارت راه وشهرسازی چیست بیان کرد: ما کاری به عملکرد دولت نهم و دهم نداریم چرا که این دولت خدمات زیادی داشته و نباید نمک نشناسی کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه یکسری اتفاقات در دولت نهم و دهم افتاد که جمع و جور کردن آن سخت است اظهار داشت: مسکن مهر از پروژه هایی است که در دو مقوله اجرایی، ساختاری و اقتصاد کلان دخالت دارد. مسائل اجرایی پروژه خوب بوده اما از سویی دیگر در مسئله ساختاری فقط در بحث مدارس حرفهای زیادی وجود دارد.
باهنر افزود: اگر فقط مدارس مورد نیاز مسکن مهر را ردیف کنیم این مدارس از کل مدارسی که آموزش و پرورش می‌خواهد بسازد بیشتر است در مسکن مهر پردیس تهران نیز مسئله آب آشامیدنی معضلی اساسی است تازه حالا صد هزار نفر هم می‌خواهند در آنجا ساکن شوند.
وی به بعد اقتصاد کلان مسکن مهر پرداخت و گفت: افکار عمومی قضاوت کنند از یک سو یک میلیون خانواده محروم و بی مسکن صاحب مسکن شدند اما از آن سو 17 میلیون خانوار تورم 40 درصدی را تحمل کردند.
نماینده مردم تهران در خانه ملت با بیان اینکه برای اتمام مسکن مهر نیاز به تزریق پول سنگینی از بانک مرکزی هستیم خاطرنشان کرد: بانک مسکن حدود 40 هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهکار است . قدرت افزاینده پول نزدیک 5 است و اگر 40 هزار میلیارد تومان از بانک بگیریم در واقع 200 هزار میلیارد تومان نقدینگی ایجاد کرده‌ایم.
باهنر با تاکید بر اینکه وزارت مسکن تاکنون خیلی خوب عمل کرده است گفت: وزارت راه و شهرسازی بیش از حد بزرگ شده است قبل از اینکه وزارت مسکن و شهرسازی و راه در هم ادغام شود وزارت راه به تنهایی نصف بودجه کشور را به خود اختصاص داده بود.
وی با بیان اینکه وزارت نیرو و شهرسازی از بدهکارترین وزارتخانه ها هستند گفت: وزارت راه وشهرسازی هم اکنون 10الی 15 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است و هم اکنون بیش از 300 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام مانده در حالی که ما مجلسی ها هر ساله 35 هزار میلیارد تومان به بودجه عمرانی کشور اختصاص می‌دهیم. بنابراین پروژه های عمرانی به این راحتی‌ها تمام نمی‌شود.
نماینده مردم تهران در خانه ملت با بیان اینکه استیضاح آقای آخوندی اعلام وصول شده و ما (هیات رئیسه مجلس) موظف به اجرای آئین نامه هستیم اظهار کرد: من آقای آخوندی را جزو وزرای استراتژیست و قدرتمند دولت دهم می‌دانم و تصورم این است که استیضاح وی رای نمی‌آورد.
وی در مورد اعلام موجودی جامعه مداحان در صحنه انتخابات گفت: ما معتقدیم مداحان هم باید تشریف بیاورند و رای بدهند اما اینکه مداحان جزو سه گروه و یا 4 گروهی هستند که تصمیم نهایی و کلان را در اصولگرایان بگیرند نه اینگونه نیست ما مداحان و وعاضان را دعوت می‌کنیم و قدرتشان هم می‌دانیم اما جزو نیروهای مدیریت کننده جریان اصولگرا نیستند.
باهنر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نظرتان در مورد عدم حضور آقای ظریف پس از فاجعه منا در ایران و لغو سفرشان از نیویورک چیست گفت: شاید برداشت آقای ظریف این بود که در نیویورک بهتر بتوانند کارها را صورت بدهند بنابراین باید این حق را به مسئول اجرایی بدهیم که کجا می‌تواند مسئولیت خود را انجام دهد.
وی در پایان گفت: این موقعیت حساسی بود و آقای ظریف احساسشان این بود اگر آنجا بودند بهتر می توانستند کارشان را انجام دهند و این زبان نفهمی آل‌سعود است و هنوز هم می‌خواهند فرافکنی کند ؛چرا که حاضر نشده مسئولیت این فاجعه را به عهده بگیرند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد