تجمع حامیان رهبر مخالفان ونزوئلا

کد خبر: 447297

بیش از دو هزار نفر از مردم ونزوئلا در حمایت از رهبر محبوس مخالف این کشور در تجمعی اعتراض‌آمیز شرکت کردند.

ایسنا: به نقل از خبرگزاری فرانسه، نزدیک به دو هزار نفر در شرق کاراکاس، پایتخت ونزوئلا در حمایت از رهبر مخالفان "لئوپولدو لوپز" که به تازگی به 14 سال زندان محکوم شد، به خیابان‌ها آمدند.
تجمع‌کنندگان در پاسخ به فراخوان لوپز از طریق لیلیان تینتوری همسر وی گردهم آمدند.
لوپز 44 ساله اقتصاددان و تحصیل‌کرده در دانشگاه هاروارد است که این ماه به اتهام نقش داشتن در خشونت‌ها در اعتراضات از فوریه تا می 2014 علیه دولت نیکولاس مادورو رئیس‌جمهور این کشور که 43 کشته و حدود سه هزار زخمی برجای گذاشت، محکوم شد.
همسر لوپز در راهپیمایی اعتراض‌آمیز شرکت داشت که به همراه وی اعضای ائتلاف اپوزیسیون جنبش اتحاد دموکراتیک حضور داشتند. برخی از حامیان لوپز شعار «بله، ما می‌توانیم» سر می‌دادند در حالی که برخی نیز پلاکاردهایی با نوشته «ونزوئلا عدالت می‌خواهد» در دست داشتند.
در ادامه این تجمع، همسر لوپز به سخنرانی پرداخت.
قانونگذاران مخالف اعلام می‌کنند که اگر آنها بتوانند اکثریت را به دست آورند، می‌توانند قانون عفو عمومی را صادر کنند که بر این اساس افرادی که به دلایل سیاسی در زندان هستند، به خانه‌شان بازمی‌گردند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد