ادامه حملات هوایی استرالیا به سوریه

کد خبر: 446044

وزیر دفاع استرالیا از آغاز حملات جنگنده‌های این کشور بر فراز آسمان سوریه خبر داد.

فارس: «کوین اندروس» وزیر دفاع استرالیا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد اولین حملات هوایی جنگنده‌های استرالیایی بر فراز آسمان سوریه آغاز شد.
به نوشته «ای بی سی» در این اقدام نظامی استرالیا، سه حمله هوایی در سوریه انجام شد که یکی به تاسیسات نفتی، دیگری به یگان تاکتیکی داعش و سومین حمله به ناوگان زرهی داعش صورت گرفت.
دستور انجام این حملات از سوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا صادر و یک موشک در طول عملیات از سوی بوئینگ استرالیایی اف/ای 18 «سوپر هورنت» پرتاب شد.
اندروس امروز گفت دو روز پیش از این گروه «ایر تسک» حمله‌ای هوایی علیه داعش در شرق سوریه انجام و به یک ناوگان زرهی داعش پنهان در یک مجموعه داعش حمله و آن را از بین برده بود.
وزیر دفاع استرالیا افزود «ما با قواعد سرسختانه‌ای کار می‌کنیم و این قواعد همکاری باید این اطمینان را بدهند که هیچ تلفات انسانی نداریم. ماموریت اصلی ما همچنان در عراق است و آنها [ماموریت‌ها] را روزانه انجام می‌دهیم.»
در بیانیه‌ای از سوی نیروی ضربت مشترک آمریکا تایید شده است استرالیا در میان کشورهایی است که جنگنده‌های آن حملاتی را داخل سوریه انجام دادند. دیگر کشورهایی که همکاری داشتند شامل بحرین، کانادا، اردن، سعودی، ترکیه و امارات هستند.
چندی پیش از این آمریکا از استرالیا درخواست کرد با پیوستن به ائتلاف آمریکایی ضد داعش علاوه بر عراق در حملات هوایی داخل سوریه شرکت کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد