نگرانی امیر قطر درباره مسجدالاقصی

کد خبر: 446029

امیر قطر به صورت تلفنی با رئیس‌‌جمهور فرانسه، نخست‌وزیر انگلیس، دبیرکل سازمان ملل، پادشاه اردن و عربستان درباره هتک‌حرمت مسجدالاقصی صحبت کرد و خواستار توقف فوری آن شد.

فارس: شیخ «تمیم بن حمد» امیر قطر سه‌شنبه (دیروز) با «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه ، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس ، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل ، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و «عبدالله دوم» پادشاه اردن تماس گرفت و با آنها درباره مسجدالاقصی صحبت کرد.
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی قطر «قنا»، امیر قطر در این تماس‌های تلفنی تعرض‌های گسترده اسرائیلی به مسجدالاقصی و ملت فلسطین را محکوم کرد و از جامعه بین‌الملل خواست برای توقف کامل این تعرض‌ها وارد عمل شود.
در هیمن راستا بان کی مون تاکید کرد که درباره حوادث جاری در مسجدالاقصی تماس‌هایی با برخی طرف‌ها برقرار کرد.
شیخ تیمیم در تماس تلفنی با پادشاه عربستان و اردن بر اهمیت متحد شدن تلاش‌های عربی و اسلامی برای اتخاذ موضعی واحد با هدف تقویت حمایت از حقوق ملت فلسطین تاکید کرد .
صهیونیست‌ها سه روز پیش به صورت گسترده به مسجدالاقصی یورش بردند؛ در این حملات دهها فلسطینی زخمی و بازداشت شدند.
شهرک‌نشینان صبح امروز چهارشنبه نیز به هتک حرمت مسجدالاقصی پرداختند.
این در حالی است که روزنامه «معاریو» اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد امروز از اماکن حساسی در قدس بازدید کند. برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی‌هایی مطرح کردند که نتانیاهو ممکن است به مسجدالاقصی برود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد