درخواست مردم انگلیس برای سیاست آلترناتیو

کد خبر: 445010

سیاستمدار انگلیسی معتقد است مردم این کشور با انتخاب جرمی کوربین به عنوان رهبر جدید حزب کارگر نشان دادند که در پی «سیاستی آلترناتیو» در مقابل سیاست‌های دولت هستند.

پرس تی وی: مارک تامس از حزب کارگران سوسیالیست انگلیس گفت: «این یک پیروزی تاریخی است، (جرمی کوربین) حدود 60 درصد رای آورد و نفر دوم 19 درصد رای به دست آورد و این بیانگر اشتیاق شمار زیادی از مردم است که خواهان آلترناتیوی برای سیاست جنگ طلبی، ریاضت اقتصادی و نژادپرستی هستند.»
وی گفت: «بگذارید شفاف بگوییم که سیاست انگلیس در طول 25 سال اخیر در قالبی محدود اسیر شده بود و گروهی اندک در مورد سیستم بازار آزاد اجماع کرده بودند. اما این سیاست با شکست روبرو شده است و بسیاری از مردم خواستار آلترناتیوی برای آن بودند.»
تامس تصریح کرد: « امروز می‌شنویم که راهپیمایی همبستگی با پناهجویان برگزار می‌شود. شرایط در انگلیس به ناگهان تغییر کرده است و اکثریت مردم با پناهجویانی اعلام همبستگی می‌کنند که رسانه‌ها آن‌ها را برای جامعه مضر می‌دانند.»
وی تاکید کرد: «چیزی که امروز شاهد هستیم، نوعی شورش علیه حزب کارگر در پارلمان انگلیس است که تحت سلطۀ تفکر «بلریسم» (افکار تونی بلر) است. چیزی که اکنون مردم و خود من از جرمی کوربین می‌خواهیم این است که جرمی به برنامه‌هایت پایبند باش، عقب نشینی نکن، جسارت داشته باش و مصالحه نکن.»
این فعال سیاسی انگلیسی افزود: یک افسانه بزرگ در ذهن ما ایجاد شده است که حزب کارگر برای این در انتخابات شکست خورد که بیش از حد چپ بود. اما این حرف نادرستی است. یک گرایش ضدریاضتی وجود داشت که کوربین با تکیه بر آن نشان داد این افسانه کاملا غلط است. استدلال تونی بلر امروز شکست خورد.»
تامس در پایان این مصاحبه افزود: «دیوید کامرون پایگاه قدرتمندی در اذهان مردم انگلیس ندارد. انگلیس کشوری است که در آن اکثریت مردم مخالف سیاست‌های ریاضتی هستند، اگر وی (کوربین) به برنامه‌های خود پایبند باشد، (می‌تواند) مردم را مانند امروز به خیابان‌ها بکشاند؛ اگر ما در خانه‌های خود بمانیم، محافظه کاران می‌توانند بر اذهان ما سلطه داشته باشند اما اگر به خیابان‌ها بیاییم و دنبال سیاست آلترناتیو باشیم، این مبارزه‌ای خواهد بود که جرمی کوربین می‌تواند در آن پیروز باشد. افکار تونی بلر دیگر نمی تواند اذهان مردم را تسخیر کند.»
وی به خاطر سیاست‌های ضدریاضتی و ضدجنگ خود توانست حمایت طیف گسترده‌ای از اعضای حزب کارگر را جلب کند.
چهار نامزد در انتخابات حزب کارگر شرکت داشتند که کوربین با کسب حدود 60 درصد آراء، به عنوان رهبر جدید حزب مخالف انگلیس انتخاب شد.
کوربین جانشین اد میلیبند شده است که پس از شکست در انتخابات عمومی سه ماه پیش، از سمت خود کناره گیری کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد