تشکیل گردان کودکان داعشی در دیاله عراق

کد خبر: 416066

گروهک تروریستی داعش اعلام تشکیل گردانی از کودکان در مناطق مختلف استان دیاله عراق کرده است.

فارس: گروهک تروریستی داعش در عراق اعلام کرد که گردانی از کودکان و افراد کم سن و سال را در استان دیاله تشکیل داده می‌دهد. بر اساس این گزارش، داعش نام "پرندگان بهشت" را برای این گردان انتخاب کرده است و در مناطق «المخیسه»، «الکبه» و «ابوکرمه» استان دیاله فعالیت تروریستی می‌کنند.
به گزارش پایگاه خبری «البلاد»، صادق الحسینی رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری دیاله عراق روز گذشته (پنجشنبه) در این باره گفت: اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می دهد داعش پس از متحمل شدن شکست های سنگین در درگیری‌های مناطق شمال دیاله و استان صلاح الدین، تمایل دارد گردانی موسوم به «طیور الجنه»(پرندگان بهشت) را تشکیل دهد.
وی با تاکید بر اینکه قرار است در این گردان کودکان و افراد کم سن و سال به کار گرفته شوند، افزود: ضرورت دارد که فرماندهان امنیتی دستوراتی درباره همکاری اهالی و ساکنان مناطق دیاله با نیروهای امنیتی برای دفاع و حمایت از مناطقشان صادر کنند. یک مقام امنیتی عراق گفت: گروهک جدید نسخه دوم گروهک موسوم به «پرندگان بهشت» است که القاعده در سال 2007 تشکیل داده بود و با جذب کودکان و نوجوانان در آن، از آنها برای برای اجرای عملیات های انتحاری و انتقال سلاح و مهمات و مواد منفجره به استان‌های مختلف عراق استفاده می‌کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد