اف بی آی به دنبال سرنخی از"بانوی طالبان"

کد خبر: 378173

پلیس فدرال آمریکا به سبب مطرح شدن اتهام جاسوسی به یکی از دیپلمات های با سابقه این کشور بازپرسی از وی و همچنین بازرسی از منزل و دفتر کار او را آغاز کرده است.

اف بی آی به دنبال سرنخی از"بانوی طالبان"
مهر: پلیس فدرال آمریکا به سبب مطرح شدن اتهام جاسوسی به یکی از دیپلمات های با سابقه این کشور بازپرسی از وی و همچنین بازرسی از منزل و دفتر کار او را آغاز کرده است. به گزارش دیلی تلگراف، "رابین رافائل" که به دلیل دیدار با رهبران طالبان در سال 1996 از سوی برخی به "بانوی طالبان" معروف شده اکنون به اتهام جاسوسی از سوی پلیس فدارل آمریکا (اف بی آی) مورد بازجویی قرار گرفته است.
رافائل از قدیمی ترین دیپلمات های آمریکا بوده و در زمان ریاست جمهوری "بیل کلینتون" به عنوان سفیر در کشورهای جنوب آسیا حضور داشت و در زمان ریاست جمهوری باراک ابواما در وزارت خارجه آمریکا مشغول به کار شده است. در همین رابطه روز گذشته دفتر کار وی در وزارت خارجه مورد بازرسی قرار گرفته و دفتر یاداشت وی نیز ضبط شده است. همسر رافائل با نام "آرنولد رافائل" نیز از دیپلمات های قدیمی آمریکا محسوب می شود. آرنولد در سال 1988 زمانیکه سفیر آمریکا در پاکستان بود به همراه "محمد ضیاءالحق" رئیس جمهور وقت پاکستان، در یک سانحه هوایی کشته شد. رابین رافائل مدتی را نیز برای پاکستان در واشنگتن لابی گری کرده اما اکنون به اتهام جاسوسی علیه ایالات متحده مورد بازجویی قرار گرفته است. بازجویی از رافائل در حالی انجام می شود که وی مدتی را نیز در سازمان سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) مشغول به کار بوده و از سابقه ای 30 ساله به عنوان سفیر آمریکا در کشورهای مختلف برخوردار است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد