آغاز بازسازی حمص

کد خبر: 340398

مهمترین تحولات سوریه در روز گذشته فروکش کردن زبانه جنگ داخلی در سوریه با توسعه گستره آشتی‌های ملی، تعمیق اختلافات اتاق فرماندهی عملیات تروریست‌ها و بازسازی زیرساخت‌های اصلی در اولویت است.

فارس: مهمترین تحولات میدانی و سیاسی سوریه در 24 ساعت گذشته را می‌توان فروکش کردن زبانه جنگ داخلی در سوریه با توسعه گستره آشتی‌های ملی، تعمیق اختلافات اتاق فرماندهی عملیات تروریست‌ها و بازسازی زیرساخت‌های اصلی در اولویت دانست .

تحولات میدانی

فروکش کردن زبانه جنگ داخلی در سوریه با توسعه گستره آشتی‌های ملی

هم اکنون مناطق بحرانی سوریه بیش از هر زمان دیگری خود را آماده پذیرش آشتی‌های ملی و مصالحه‌ها نشان می‌دهند و این موجب توسعه گستره آشتی‌های ملی در سوریه و فروکش کردن جنگ داخلی در این کشور می‌شود .

زندان مرکزی حلب به‌ زودی در قبضه ارتش/ تعمیق اختلافات اتاق فرماندهی عملیات تروریست‌ها

در حالی ‌که ارتش سوریه تنها چند صد متر با زندان مرکزی حلب فاصله دارد و به‌ زودی این زندان در قبضه ارتش خواهد بود، تعمیق اختلافات اتاق فرماندهی عملیات تروریست‌ها در حلب شرایط آنها را مقابل ارتش سوریه بسیار سخت می‌کند .

روزهای آینده در انتظار پیروزی‌های بزرگ ارتش سوریه در حلب باشید

نماینده پارلمان سوریه تاکید کرد که روزهای آینده با خود خبرهای بسیار مهمی از حلب و پیروزی‌های بزرگ ارتش سوریه در آن در بردارد .

فیلم حفاری تروریست‌ها زیر هتل باستانی حلب و تخریب منطقه

تروریست‌های جبهه الاسلامی با حفر تونلی 130 متری و کارگذاری 140 تن مواد منفجره منطقه باستانی کارلتون را از بین بردند .

آزادسازی «ملیحه» تاثیری مثبت بر اوضاع امنیتی و نظامی یرموک دارد

یکی از فرماندهان میدانی جنبش فتح الانتفاضه تاکید کرد که آزادسازی شهرک « ملیحه» در ریف دمشق موجب بهبود اوضاع امنیتی و نظامی اردوگاه آوارگان فلسطینی یرموک خواهد شد .

بازسازی زیرساخت‌های اصلی در اولویت است/70درصد حمص قدیم تخریب شده

استاندار حمص با اشاره به اینکه بخش قدیمی شهر حمص با ویرانی و تخریب کامل مواجه است، بازسازی زیر ساخت‌های اصلی خدماتی این شهر را در اولویت اول کار این استانداری اعلام کرد .

یک فرمانده «ارتش آزاد»: یا باید می‌مردیم یا از حمص عقب‌نشینی می‌کردیم

یکی از فرماندهان افراد مسلح وابسته به گروهک «ارتش آزاد» در گفت‌وگو با یک روزنامه سعودی، با اشاره به عقب‌نشینی افراد مسلح از حمص سوریه، اذعان کرد که این عناصر راهی نداشتند جز عقب‌نشینی یا مرگ .

« حمص» در امنیت کامل/ بازگشت مردم آغاز شد + فیلم

استاندار استان حمص سوریه، پس از خروج کامل افراد مسلح از این شهر، آن را امن و خالی از افراد مسلح اعلام کرد. در همین حال، بازگشت مردم به این شهر از امروز جمعه آغاز شد .

رسیدن آخرین گروه از عناصر مسلح به الدار الکبیر/کشف گورهای جمعی در حمص

منابع خبری سوری ضمن اعلام رسیدن آخرین گروه از عناصر مسلح به منطقه « الدار الکبیر» از کشف گورهای جمعی در منطقه قدیمی شهر حمص خبر دادند .

انهدام مراکز تجمع گروه‌های مسلح در جوبر/دفع حمله تروریست‌ها برای نفوذ به ملیحه

درحالی‌که یگان توپخانه ارتش سوریه مراکز تجمع گروه‌های مسلح در شهر « جوبر» را هدف قرار داده و منهدم کردند، یگان‌های پیاده نظام ارتش سوریه نیز تلاش گروه‌های مسلح از «دیر العصافیر» به ملیحه را دفع کردند .

« قلب ناآرام» سوریه یک ماه پیش از انتخابات آرام گرفت

« حمص»، جایی که افراد مسلح با لانه کردن در آن،‌ بحران سوریه را آغاز کردند، با استقامت و تدبیر ارتش سوریه و حضور مردم، سرانجام پس از سه سال روی آرامش را به خود دید .

رسیدن 12 کامیون کمک‌های امدادی به شهرک‌های نبل و الزهراء

با وجود تعرض گروه‌های مسلح به کاروان‌های کمک‌های امدادی به شهرک‌های نبل و الزهراء طی 2 روز گذشته، ساعتی پیش 12 کامیون از این کمک‌ها وارد این 2 شهرک شد .

تحولات سیاسی

تدابیر امنیتی اتحادیه اروپا برای جلوگیری از سفر اتباع خود به سوریه

اتحادیه اروپا در پی افزایش تعداد کسانی که برای شرکت در اقدامات مسلحانه به سوریه سفر می‌کنند، تدابیر شدید امنیتی را به کار گرفته است .

دمشق خواستار قرار گرفتن «الجبهة الاسلامیة» در لیست گروه‌های تروریستی شد

وزارت خارجه سوریه در دو نامه جداگانه اما همسان، به دبیر کل سازمان ملل و شورای امنیت، درخواست کرد که گروهک موسوم به «الجبهة الاسلامیة» در لیست گروه‌های تروریستی قرار بگیرد .

عطوان: کشورهای حامی افراد مسلح در سوریه سردرگم و ناامیدند

سردبیر روزنامه «رأی الیوم» چاپ لندن، نوشت، اینکه بشار اسد پس از سه سال بحران باصلابت در خیابان‌ها راه می‌رود و کودکان را در آغوش می‌گیرد، حامیان افراد مسلح در سوریه را ناامید و سردرگم کرده است .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد