سرکرده القاعده در عراق کشته شد

کد خبر: 337975

فرماندهی عملیات بغداد از کشته شدن " إسماعيل حميد العبيدی " سرکرده تشکیلات القاعده در عملیات کمینی در جنوب بغداد خبر داد.

العالم: فرماندهی عملیات بغداد از کشته شدن " إسماعيل حميد العبيدی " سرکرده تشکیلات القاعده در عملیات کمینی در جنوب بغداد خبر داد.
به گزارش خبرگزاری " کل العراق " سرتیپ " سعد معن " سخنگوی عملیات بغداد روز یکشنبه گفت نیروهای لشگر پیاده نظام 17 ارتش عراق موفق شدند در عملیات کمین در منطقه " الختیمیه " جنوب بغداد ، یکی از سرکردگان القاعده به نام " اسماعیل حمید العبیدی " را به هلاکت برسانند. دراین حال ، فرماندهی عملیات مشترک نیز در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای واکنش سریع فرماندهی عملیات الانبار، توانستند 4 نفر از عناصر وابسته به گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از جمله یک تبعه تونس را طی عملیاتی در استان الانبار به هلاکت برسانند و 4 نفر دیگر را مجروح کنند. به موجب این بیانیه ، نیروهای امنیتی عراق همچنین دو انبار مهمات را در مناطق الکرمه و الصقلاویه درجنوب شهر رمادی (مرکز استان الانبار) کشف کردند. فرماندهی عملیات مشترک در بیانیه ای اعلام کرد گروهی از فرماندهی عملیات الانبار با اجرای عملیات امنیتی در مناطق الثرثار و الصقلاویه در استان الانبار، یکی از عناصر داعش را بازداشت و یک دستگاه خودرو و یک موتورسیکلت را منهدم کردند. در استان نینوا در شمال عراق ، نیز یکی از سرکردگان گروه داعش به نام "محمد عبد العزيز خضر" توسط نیروهای امنیتی عراق به هلاکت رسید. همچنین 8 نفر از عناصر داعش از جمله مسئول نظامی این گروه به نام " سامی خلف علی" در منطقه تل الذهب در جنوب کرکوک به هلاکت رسیدند و یک مسئول برجسته این گروه بعد از درگیری های میان نیروهای امنیتی و عناصر مسلح بازداشت شد. استان کرکوک تقریباً به طور مستمر صحنه اقدامات خشونت بار است که درآن عناصر نیروهای امنیتی و مدنی در همه مناطق استان هدف حملات قرار می گیرند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد