دفاع رئیس کمیسیون تلفیق از بودجه ۹۳

کد خبر: 320160

رئیس کمیسیون تلفیق جامعیت، شفافیت، نسبتا واقعی بودن، حمایت از بخش تولید و سلامت را از ویژگی‌های مهم بودجه سال ۹۳ اعلام کرد.

فارس: رئیس کمیسیون تلفیق جامعیت، شفافیت، نسبتا واقعی بودن، حمایت از بخش تولید و سلامت را از ویژگی‌های مهم بودجه سال ۹۳ اعلام کرد.

غلامرضا مصباحی مقدم امروز در بررسی کلیات بودجه 93 در صحن علنی مجلس اظهار داشت: بودجه سال 93 جامع است و این ویژگی در لایحه بودجه سال‌های گذشته وجود نداشت. رئیس کمیسیون تلفیق ادامه داد: در لایحه امسال بودجه مناطق آزاد نیز آمد و نیز در لایحه پیشنهادی دولت که بودجه هدفمندی به طور کامل نیامده بود با آوردن تبصره‌ای تکمیل شد. *بودجه امسال پنهان‌کاری ندارد مصباحی مقدم گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های بودجه امسال شفافیت است که در سالهای گذشته وجود نداشت، سال گذشته 40 هزار میلیارد تومان در ردیف‌های بودجه پنهان بود و محل مناقشه مجلس و دولتی‌ها شد، اما بودجه امسال این پنهان‌کاری‌ها را ندارد. غلامرضا مصباحی واژه نسبتا واقعی بودن را برای بودجه امسال عنوان کرد و گفت: آنچه از بودجه امسال تحقق می‌یابد، در خوشبینانه‌ترین حالت 130 هزار میلیارد تومان است، اما نسبت به گذشته خوشبینانه‌تر است. *31 درصد درآمد دولت به صندوق توسعه واریز می‌وشود وی گفت: در بودجه امسال به بخش تولید توجه شده است. 31 درصد منابع نفتی به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود که از این لحاظ باید از دولت تشکر کرد و مفهوم آن این است که سال به سال به درآمد صندوق توسعه ملی اضافه می‌شود. وی همچنین گفت: در بودجه امسال اجازه داده شده است 3.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی در بانک‌ها سرمایه‌گذاری شود و نیز منابع حاصل از حساب‌های برگشتی نیز جزء سرمایه بانک‌ها منظور شود. 10 هزار میلیارد تومان هم از محل هدفمندی یارانه‌ها برای تولید در نظر گرفته شده و علاوه بر آن بند‌های جدید حمایت از تولید نیز وجود دارد. مصباحی مقدم به جهش ویژه اعتبارات در حمایت از سلامت اشاره کرد و گفت: در بودجه علاوه بر 10 درصد از محل هدفمندی یارانه‌ها که 5 هزار میلیارد تومان می‌شود، یک درصد نیز از محل مالیات بر ارزش افزوده و به اضافه 13 هزار میلیارد تومان نیز برای حمایت از سلامت منظور شده است. وی تصریح کرد که از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده شهرهای زیر 20 هزار نفر، روستاها و خانم‌های خانه‌دار و بیماران صعب‌العلاج از این محل بیمه می‌شوند. مصباحی مقدم گفت: 2 هزار میلیارد تومان نیز از محل هدفمندی یارانه‌ها برای بیمه بیکاری منظور شده است. وی با تاکید بر اینکه بودجه قابل قبولی در بخش دفاع ملی منظور شده است، ملاحظه رقم آن را به نمایندگان ارجاع داد. *بودجه هدفمندی یارانه‌ها منطقی است وی با انتقاد از برخی که بودجه 63 هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها را غیرمنطقی می‌خوانند، گفت: چطور می‌شود در دولت گذشته بودجه هدفمندی یارانه‌ها 62 هزار میلیارد تومان به تصویب می‌رسد، اما امسال بودجه 63 میلیارد تومان را غیرمنطقی می‌خوانند. رئیس کمیسیون تلفیق در پایان از نمایندگان خواست تا کلیات بودجه 93 را تصویب کنند و مانع از برگشت دوباره به کمیسیون تلفیق بشوند که به گفته ایشان معلوم نیست چه خواهد شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد