القاعده مسئولیت انفجار را پذیرفت/ شهادت رایزن فرهنگی ایران در لبنان + تصاویر

کد خبر: 303008

انفجار اول در محلی دورتر از سفارت بود تا به این بهانه نگهبانها را به طرف شمال بکشند و ماشین دوم با بمب بسیار قوی، سفارت را هدف بگیرد. اما نگهبانها با هوشیاری سرجای خود ایستادند و وقتی ماشین راپید (وانت سقف دار) به سرعت به طرف سفارت آمد قبل از آنکه به موانع جلوی سفارت برسد او را هدف قرار دادند. برای همین خودش را همانجا درمیدان ، صد قدم مانده به سفارت منفجر کرد...

القاعده مسئولیت انفجار را پذیرفت/ شهادت رایزن فرهنگی ایران در لبنان + تصاویر
سرويس سياسي «فردا»؛ انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی سفارت ایران در بیروت منجر به شهادت ۲۳ نفر و زخمی شدن۱۴۶ تن دیگر شد.المیادین در این خصوص گزارش داد که دو انفجار در روبروی سفارت ایران در منطقه جنوبی بیروت روی داده است.شبکه خبری العربیه هم چنین ادعا کرده است که دو راکت به سفارت ایران در بیروت اصابت کرده است که این خبر بلافاصله تکذیب شد.
یک شاهد عینی در این خصوص گزارش داده است: انفجار اول در محلی دورتر از سفارت بود تا به این بهانه نگهبانها را به طرف شمال بکشند و ماشین دوم با بمب بسیار قوی، سفارت را هدف بگیرد. اما نگهبانها با هوشیاری سرجای خود ایستادند و وقتی ماشین راپید (وانت سقف دار) به سرعت به طرف سفارت آمد قبل از آنکه به موانع جلوی سفارت برسد او را هدف قرار دادند. برای همین خودش را همانجا درمیدان ، صد قدم مانده به سفارت منفجر کرد
سفارت ایران در بیروت از سلامت سفیر ایران، دیپلمات‌ها و کارکنان این سفارت خبر داد و اعلام کرد که خود سفارت هدف قرار نگرفته است بلکه این انفجار در اطراف سفارت به وقوع پیوسته است.
«علی حسن خلیل» وزیر بهداشت دولت پیشبرد امور لبنان در منطقه انفجار حضور یافت تا از نزدیک در جریان امور و قربانیان این حادثه قرار گیرد. هم چنین ارتش تلاش کرد مردم را از محل حادثه دور کند و این مکان را به محاصره خود در آورد. خبرنگار شبکه خبری المنار اعلام کرد که گزارش‌های اولیه حاکی است که انفجار بیروت انتحاری بوده که انفجار اول توسط یک انتحاری پیاده و انفجار دوم توسط عامل انتحاری بوده که یک خودرو را هدایت می کرد، روی داده است.
بیمارستان الرسول الأعظم و بهمن نیز از شهرندان درخواست کرده که برای مجروحان این حادثه خون اهدا کنند. پایگاه خبری النشره گزارش داد که نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان از ستاد بحران خواست تا نشستی فوری را در کاخ نخست وزیری برای پیگیری تبعات انفجار امروز در جنوب بیروت برگزار کند.‬‬ شبکه خبری العالم گزارش داد که علی عمار عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت که تروریسم چند ملیتی است و نمی تواند مقاومت را متوقف کند. علی المقداد نماینده پارلمان لبنان نیز در این باره گفت: تروریسم نخواهد توانست لبنان مقاوم را به زانو درآورد.
بر اساس این گزارش، وزیران اطلاع رسانی و بهداشت و تعدادی از نمایندگان لبنان از محل انفجار بازدید کردند.پایگاه خبری النشره گزارش داد که قاضی «صقر صقر» کمیسیر دولت در دادگاه نظامی برای پیگیری تحقیقات عازم محل انفجار در جنوب بیروت شد. عمران زعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه نیز با محکوم کردن انفجارهای امروز جنوب بیروت، اعلام کرد که دستگاههای اطلاعاتی عربستان و اسرائیل پشت پرده انفجارهای امروز جنوب بیروت قرار دارند. شهادت رایزن فرهنگی ایران در لبنان یک منبع آگاه امروز خبر از شهادت رایزن فرهنگی ایران در لبنان داد اما ساعتی بعد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن رد شهادت رایزن فرهنگی ایران در انفجار تروریستی بیروت اعلام کرد حجت الاسلام انصاری تحت عمل جراحی قرار گرفته است. لحظاتی پیش اما اعلام شد رایزن فرهنگی ایران که در نتیجه حمله تروریستی امروز در لبنان به شدت زخمی شده بود، به شهادت رسید.
یکر مطهر این شهید به زودی برای تشییع به کشور منتقل می‌شود.

سفارت جمهوری اسلامی در لبنان عصر امروز هدف حملات دوگانه تروریستی قرار گرفت که در اثر آن حدود 25 نفر به شهادت رسیده و دست کم 150 تن هم زخمی شدند.

حجت الاسلام ابراهیم انصاری متولد ۱۳۳۸ (۵۴ ساله) بوده و بین سالهای ۷۱ تا ۷۳ مدير كل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در استان هرمزگان بود. وی همچنین به عنوان مدير كل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در استان گيلان به ‌مدت ده سال فعالیت کرده است. حجت الاسلام ابراهیم انصاری دارای تحصیلات حوزوی بوده و مدرک فوق لیسانس خود را در رشته مدیریت گرفته بود.

القاعده مسئولیت انفجار را پذیرفت رویترز اعلام کرد که القاعده با صدور بیانیه‌ای مسئولیت انفجار امروز در نزدیکی سفارت ایران در بیروت را بر عهده گرفت. بر اساس این گزارش، گردان‌های «عبدالله عزام» وابسته به القاعده در لبنان با صدور بیانیه‌ای مسئولیت انفجارهای امروز بیروت را برعهده گرفتند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد