طفل شرور 69 ساله، شلوار جين ما را ببين!/ فلسطينی‌های جين پوش هم آزادند؟

کد خبر: 292773

نتانياهو كه پيشتر با نشان دادن يك نقاشي كارتوني از يك بمب در سخنراني‌اش در سازمان ملل به سوژه‌ طنز جوانان ايراني تبديل شده بود، اينك نامش در كنار شلوار جين در شبكه‌هاي اجتماعي قرار گرفته است و برخي از جوانان ايراني جهت فهماندن اين مطلب به نخست وزير ر‍ژيم صهيونيستي كه در ايران آزادي وجود دارد و نبايد فكر كرد كه كشوري كه فرهنگ خودش را دارد و به فرهنگ غربي بها نمي‌دهد آزاد نيست، كمپيني براي اثبات اين مطلب در شبكه‌هاي اجتماعي فيسبوك و توئيتر و ... تشكيل داده‌اند.

طفل شرور 69 ساله، شلوار جين ما را ببين!/ فلسطينی‌های جين پوش هم آزادند؟
سرويس سياسي «فردا»؛ حرف‌هاي مضحک بنيامين نتانياهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با بي بي سي فارسي سبب تمسخر وي از سوي جوانان ايراني در شبكه‌هاي اجتماعي و همچنين انتقادات فراوان رسانه‌هاي صهيونيستي شده است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی خاص درباره نبود آزادی در ایران، مدعی شد مردم ایران آزاد نیستند چون نمی‌توانند شلوار جین بپوشند! به موسیقی غربی گوش بدهند و انتخابات آزاد داشته باشند. نتانیاهو، این را هم گفته که ایران به غنی‌سازی نیاز ندارد و این برنامه را باید بطور کامل کنار بگذارد. مرتبط دانستن شلوار جین و موسیقی غربی به آزادی علاوه بر اينكه ميزان سواد وي را نمايان مي‌شود موجب ناراحتي جوانان ايراني شده است. نتانياهو كه پيشتر با نشان دادن يك نقاشي كارتوني از يك بمب در سخنراني‌اش در سازمان ملل به سوژه‌ طنز جوانان ايراني تبديل شده بود، اينك نامش در كنار شلوار جين در شبكه‌هاي اجتماعي قرار گرفته است و برخي از جوانان ايراني جهت فهماندن اين مطلب به نخست وزير ر‍ژيم صهيونيستي كه در ايران آزادي وجود دارد و نبايد فكر كرد كه كشوري كه فرهنگ خودش را دارد و به فرهنگ غربي بها نمي‌دهد آزاد نيست، كمپيني براي اثبات اين مطلب در شبكه‌هاي اجتماعي فيسبوك و توئيتر و ... تشكيل داده‌اند. جوانان ايراني در اين زمينه با راه انداختن كمپين هاي « نشان دادن شلوارهاي جينمون به نتانياهو» وي را فردي ناآگاه توصيف كردند كه بمب اتم ايراني را مي بيند اما شلوار جيني كه به عنوان يك پوشش عمومي در ايران مورد استفاده قرار مي گيرد را نمي‌بيند! در اين زمينه يكي از كاربران با انتشار عكس فتوشاپي از يك سرباز هخامنشي كه شلوار جين به تن دارد زير آن نوشته است " حتی اجداد ما جین می پوشیده اند! اين موضوع را به نتانياهو گوش زد مي كند كه فرهنگ ايران يك فرهنگ باستاني عميق است و آزادي در كشور ايران وجود دارد و نمي توان آن را محدود به پوشيدن شلوار جين كه در سخنان نتانياهو به عنوان نماد فرهنگي غربي آمده است، محدود كرد. كاربر ديگري در اين زمينه نوشته است: «بهترین و پاکترین انسانها برای استقلال وعزت و اقتدار این کشور شهید و جانباز شدن تا یک وجب از خاک این مملکت دست تو و امثال تو نیفته !"» در بخشي ديگر از اين صفحه سخنان امير جعفري، بازيگر سينما و تلويزيون ديده مي شود كه خطاب به نتانياهو گفته است: «پندی از کوچترین عضو یک تمدن 7000 ساله به طفلی شرور از جغرافیای خود ساخته و کوچک 65 ساله، اگر در مورد چیزی اطلاع کافی نداری اظهارنظر نکن تا عمق فاجعه بار حماقتت نمایان نشه!تو و جغرافیای خود ساختت(که اصلا به رسمیت نمی شناسیمت)کوچکتر از اونی که بخوای راجع به مهد تمدن و مردم نجیبش صحبت کنی ...» كاربر ديگري نيز عكسي از علیرضا احمدی روشن فرزند شهید مصطفی احمدی روشن را با يك شلوار جين در اين صفحه بارگذاري كرده است و نوشته است: « عکس خودش به اندازه کافی گویاست.»
كاربر ديگري هم در پاسخ به اين مطلب كه موسيقي غربي در ايران ممنوع است، بيان داشته است:« در ضمن اگه اون ور دنیا هم باشم باز صدای استاد شجریان و گوش میدم و از حافظ و مولوی هم دست بردار نیستم.» همچنين كاربر ديگري در اين زمينه با انتشار عكسي از نبرد مردم فلسطين با شلوار جين با سربازهاي اسرائيلي بيان داشته است:« "اگر مردم ایران آزاد بودند شلوار جين می پوشیدند؛ به موسیقی غربی گوش می کردند و انتخاباتی آزاد داشتند". حالا این فلسطینیهای جین پوش که موسیقی هیپ هاپ هم درست می کنند چرا نمی توانند انتخابات آزاد داشته باشند؟ تخمین زده می شود که چهار میلیون فلسطینی ساکن اردوگاه‌های پناهندگی در لبنان، اردن و سوریه زندگی می کنند و از حق شهروندی برخوردار نیستند. مقامات فلسطینی خواستار به رسمیت شناخته شدن رای و نظر فلسطینیان بیرون رانده شده از منطقه هستند و دولت اسراییل با این موضوع مخالف است.»
جالب اينجاست كه اين كمپين از سوي جواناني تشكيل شده است كه از همه نوع قشر و جرياني در جامعه ايران هستند.
البته سخنان نتانياهو در رسانه هاي اين كشور نيز با واكنش منفي روبرو شده است. روزنامه هاآرتص 7 اکتبر 2013 (15 مهر) در مقاله‌ای به سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قبال ایران پرداخت و سياست وي را سياست «‌چماق و چماق» تعبير كرد و نوشت: حتی اگر ایرانی‌ها رفتار خود را تغییر دهند، نتانیاهو خواهان تداوم تحریم‌هاست. در مورد فلسطینی‌ها نیز مسئله مشابهی وجود دارد. اگر آن‌ها اسرائیل[رژیم صهیونیستی] را نیز به رسمیت بشناسند، اوضاع چندان تغییر نمی‌کند. اگر آن‌ها حق بازگشت آوارگان را نیز رها کنند، چیزی به دست نمی‌آورند. اگر انجام گفت‌وگوها را بپذیرند، شهرک‌سازی ادامه خواهد یافت و طبعاً چیزی نیز به دست نخواهند آورد. در پایان مقاله آمده است: برای صلح باید به هر کاری دست زد. در حال حاضر، یک تار مو نیست که اسرائیل و ایران را به یکدیگر پیوند می‌دهد، بلکه آن انبوهی از تارهای موست؛ اما نتانیاهو با قیچی سیاه خود در حال پاره کردن یک‌به‌یک این تارهای موست. در مورد نتانیاهو چیز تازه‌ای وجود ندارد؛ چه در مورد توافق با فلسطینی‌ها و چه در مورد روابط با ایران و یا حتی در مورد طبقه متوسط و فقرا در اسرائیل. به نظر می‌رسد هدف اسرائیل، حفظ وضعیت موجود است. نتانیاهو جهان را با عینک وحشت، درماندگی و خستگی می‌نگرد. آمریکایی‌ها به جنگ لیبی کشیده شدند؛ اما به هیچ وجه خواهان مداخله نظامی در سوریه نیستند و ترجیح می‌دهند در ایران نیز چنین مداخله‌هایی صورت نگیرد. زمان آن رسیده است که از روح و فضای جدید جهانی پیروی کنیم. پس از خداحافظی ایرانی‌ها با احمدی‌نژاد، حال زمان آن رسیده که اسرائیلی‌ها نیز با نتانیاهو خداحافظی کنند. واكنش‌هاي منفي داخلي و خارجي نسبت به سخنان نتانياهو به خوبي نشان مي‌دهد كه افكار وعقايد نخست وزير ر‍ژيم صهيونيستي بيش از پيش از سوي افكار عمومي ترد شده و پوسيده است. مقاله هاآرتص درواقع تنها عقيده يك نويسنده نيست بلكه به نظر مي‌رسد اين مساله به عنوان عقيده غالب در فلسطين اشغالي مطرح است كه تاريخ مصرف نتاياهو تمام شده است و وي بايد برود اما بايد اين موضوع را نيز افزود كه نتانياهو پرورش يافته ر‍ژيمي است كه با تنش زايي و كشتار مردم بي گناه تشكيل شده است و اين ر‍ژيم موجوديت خود را با غوغاسالاري و تنش‌زايي در جهان حفظ مي‌كند و نمي‌توان انتظار داشت كه نتانياهو با ادبياتي در برابر افكار عمومي جهان سخن بگويد كه با اصل و اساس تشكيل چنين رژيمي بيگانه است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد